Teknoloji haber sitesi
ShiftDelete.Net ülkemizde sayıları her geçen gün artan iPhone kullanıcılarını ilgilendiren bir haber yayınladı. iPhone 3GS'in 3G teknolojisinde
UMTS yongasının maksimum hızının 384 Kbps olduğu belirtilen haberde, iPhone'un yeni modeli 3G S'in 3G
performansı değerlendiriliyor.
Yurt dışında gerçekleştirilen testlerde elde edilen verilere dayanan habere göre
7.2 Mbps uydu bağlantısına sahip olabilecek cihazın maksimum
3G hızı 384 Kbps.
Apple, iPhone üzerinde kullandığı yongaları gizliyor. Ulaşılabilecek hız, üründe kullanılan ağ yongası ile sınırlıdır. Telefonun 3G özelliği olsa da yonganın hız desteği düşük olduğu için
telefon 3G'nin gerçek performansından uzak. kalıyor.
Apple ve AT&T, daha önceki açıklamalarında, uygulamalarda Wi-Fi ağının kullanılmasının istendiği ve
3G ağının kullanılamayacağını belirtmişti. Firmaların bu yönlendirmesi nedeniyle yeni iPhone ile 3G kullanımı oldukça düşük seviyede kalıyor.