• 08-01-2019, 22:58:22
    #28
    MustafaEkiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yapacak pek fazla bir şeyiniz yok, çağrı kağıdınız çıkmıştır, yakında elinize ulaşır, gidip ifade verdikten sonra savcı rızan ile telefonu teslim edip etmeyeceğini soracak, edersen emanete alınıp müştekiye teslim edilir ve büyük ihtimal kyok verilir hakkında, etmezsen hakkında yağma veya hırsızlık suçlarından iddianame düzenlenip kamu davası açılır ciddi cezalar alabilirsin
    Anladım hocam. En iyisi en kısa sürede teslim etmek.
  • 08-01-2019, 23:38:38
    #29
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    HBerkeCevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam telefonu geri verdiğimizde ve durumu anlattığımızda yardımcı olurlar mı?
    Hocam öncelikle, kullanma niyetinizden ya da satma niyetinden direkt vazgeçin. Üç beş kuruş için ciddi bir suçlamanın altında kalabilirsiniz. Buna teşviğin tespiti bile sizi zora sokar.

    Telefonu götürün ve durumu açıklayın, ortaklığa dair belgeler varsa onları da yanınızda götürerek daha önce ortak olduğunuzu kanıtlayın ve yetkiliye bakın bunlar ortaklık belgelerimiz, aramızdaki dostluğa istinaden hediye etmişti, şimdi işler bozuldu böyle yaptı. Biz bu telefonu geri veriyoruz, hakkımızda işlem yapılmamasını rica ediyoruz deyin. Bunun yanı sıra eğer bu adam bana bu telefonu hediye etmemiş olsaydı, ben bu telefonu onun iş yerinde yanında kaç aydır, yıldır kullanıyorum, operatörden GPS kayıtları talep edilebilir, hırsızlıkta böyle bir şey mümkün müdür? deyin.

    Anlayışla karşılayacaklardır. Birde sadece hırsızlık değil, kayıp olarakta ihbar edildiğinde aynı işlemler yürürlüğe giriyor. O yüzden önce BTK ile görüşüp, ihbarın hırsızlık mı yoksa kayıp olarak mı olduğunu öğrenmeye çalışın. Eğer kayıp olarak bildirilmiş derlerse sıkıntı yok. Hırsızlık derlerse gerekirse bir avukatla birlikte gidip teslim etmenizde yarar var.

    Hediye ettiğine dair kanıtlar varsa onlarla gidin. Örneğin; bir teşekkür smsi olabilir, sosyal medya gönderisi olabilir. Artık ne varsa, ortaklığa dair belgeleri de götürüp, derdinizi anlatın. Anlayışlı bir komisere denk geldiyseniz ve henüz savcılık kanalıyla hakkınızda dava açılmadıysa, komiser telefon sahibini de çağırıp, uzlaştırıp, telefonu teslim edip, sorunu çözecektir.

    Aksi durumda hakkınızda dava açıldıysa, iş biraz uzar ve avukat ile hakkınızı savunmak faydalı olacaktır. Siz telefonu teslim niyetinizi en kısa sürede bildirin, durumu açıklayın. Aksi halde sıkıntı olur ama niyetinizi ve sorunu gidip aktarır, ifade verirseniz, olumlu bir izlenim bırakırsınız. Kısaca biz hırsız değiliz demiş olursunuz. Süreci uzatır, telefonu illegal yollarla kullanmaya, satmaya çalışırsanız, hakkınızda açılan bir dava başınıza çorap örebilir.
    Zaten adam inat yapmış, kinlenmiş, gider bir avukat tutar, davayı hızlandırır, üstüne düşer, saçma sapan bir nedenle Adliye koridoru eskitirsiniz.

    Ha, sonunda hapis mi yatarsınız? Daha önce sabıka kaydınız yoksa hapis cezası verilse bile o para cezasına dönüştürülür. Ama o kadar aksiyona gerek yok Karakola gidin, korkmayın.
  • 08-01-2019, 23:42:07
    #30
    codev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle, kullanma niyetinizden ya da satma niyetinden direkt vazgeçin. Üç beş kuruş için ciddi bir suçlamanın altında kalabilirsiniz. Buna teşviğin tespiti bile sizi zora sokar.

    Telefonu götürün ve durumu açıklayın, ortaklığa dair belgeler varsa onları da yanınızda götürerek daha önce ortak olduğunuzu kanıtlayın ve yetkiliye bakın bunlar ortaklık belgelerimiz, aramızdaki dostluğa istinaden hediye etmişti, şimdi işler bozuldu böyle yaptı. Biz bu telefonu geri veriyoruz, hakkımızda işlem yapılmamasını rica ediyoruz deyin. Bunun yanı sıra eğer bu adam bana bu telefonu hediye etmemiş olsaydı, ben bu telefonu onun iş yerinde yanında kaç aydır, yıldır kullanıyorum, operatörden GPS kayıtları talep edilebilir, hırsızlıkta böyle bir şey mümkün müdür? deyin.

    Anlayışla karşılayacaklardır. Birde sadece hırsızlık değil, kayıp olarakta ihbar edildiğinde aynı işlemler yürürlüğe giriyor. O yüzden önce BTK ile görüşüp, ihbarın hırsızlık mı yoksa kayıp olarak mı olduğunu öğrenmeye çalışın. Eğer kayıp olarak bildirilmiş derlerse sıkıntı yok. Hırsızlık derlerse gerekirse bir avukatla birlikte gidip teslim etmenizde yarar var.

    Hediye ettiğine dair kanıtlar varsa onlarla gidin. Örneğin; bir teşekkür smsi olabilir, sosyal medya gönderisi olabilir. Artık ne varsa, ortaklığa dair belgeleri de götürüp, derdinizi anlatın. Anlayışlı bir komisere denk geldiyseniz ve henüz savcılık kanalıyla hakkınızda dava açılmadıysa, komiser telefon sahibini de çağırıp, uzlaştırıp, telefonu teslim edip, sorunu çözecektir.

    Aksi durumda hakkınızda dava açıldıysa, iş biraz uzar ve avukat ile hakkınızı savunmak faydalı olacaktır. Siz telefonu teslim niyetinizi en kısa sürede bildirin, durumu açıklayın. Aksi halde sıkıntı olur ama niyetinizi ve sorunu gidip aktarır, ifade verirseniz, olumlu bir izlenim bırakırsınız. Kısaca biz hırsız değiliz demiş olursunuz. Süreci uzatır, telefonu illegal yollarla kullanmaya, satmaya çalışırsanız, hakkınızda açılan bir dava başınıza çorap örebilir.
    Zaten adam inat yapmış, kinlenmiş, gider bir avukat tutar, davayı hızlandırır, üstüne düşer, saçma sapan bir nedenle Adliye koridoru eskitirsiniz.

    Ha, sonunda hapis mi yatarsınız? Daha önce sabıka kaydınız yoksa hapis cezası verilse bile o para cezasına dönüştürülür. Ama o kadar aksiyona gerek yok Karakola gidin, korkmayın.
    Çok sağolun hocam. Çok açıklayıcı oldunuz.
  • 09-01-2019, 15:47:04
    #31
    telefonu anakart harici parça parça satın. ekranı, kamera, tuşlar, batarya fena para tutmaz kurtardığınız kârdır