• 17-01-2023, 13:52:01
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selam arkadaşlar. Konuyu özetleyecek olursam, 2017 yılında hesabıma toplamda 30k gibi bir tutar girmişti ogrencilik zamanında ticarete yeni atılıyordum. Herhangi bir mükellefiyetim yoktu.
    Araştırmalarım sonucu başım ağrımasın diye işi bırakmıştım. vergi olaylarını yeni keşfediyordum (keşke okullarda boş şeyler anlatacaklarına temel de olsa vergiler hakkında bilgi verilse)
    Sonrasında gelir uzmanı arkadaşlar evimize gelip ne ayaksın birader diyip bir yoklama çekmişlerdi. Durumu anlattım aradan 5 yıl geçtikten sonra zaman aşımına 2 ay kala dosyayı gündeme getirip inceleme başlattılar. İnceleme bittikten sonra bugun uzlaşmak için gittim. Uzlaşma belgesini ekliyorum;
    Şimdi herşeye okeyim zamanında yapmışım bir hata vergimi ödeyeyim buraya kadar sıkıntı yok cezada da indirim yapmışlar 7 k gibi bir tutar'a düşmüş. Süper. Ama Asıl bu konuyu açmamdaki sebebe gelirsek;
    2017 DEN BUGUNE kadar gecikme faizi eklemişler o da 7k gibi bir tutar sanırsam tekrardan 14k yı buluyor ödeme. Yani yaptıkları indirim boşa gidiyor.
    Şimdi sorarım sizlere ben mükellefiyetim olmamasına rağmen 2017 den beri gün yüzüne cıkmamış dosyanın vergisini nasıl ödeyebilirdim de 5 yıllık gecikme faizi alabiliyorlar.
    Yani aynı gün çıksa ödesem ödeyeceğim bilerek vergi borcumu bekletmiyorum sonuçta. ÖDEME yapmamı gerektirecek bir durum yokken borcum gözükmezken nasıl gecikme faizi alınabiliyor ?
    Dava açmalı mıyım ? bilgisi olan varsa fikir verebilirse çok sevinirim.


  • 17-01-2023, 13:57:18
    #2
    Yapılandırma veya af çıktıgında o gecikme zammın %80 siliniyor genelde ben 70k ile uzlaştıgımda borcum 200k olmuştu ben 89k ödemiştim yapılandırmada.
  • 17-01-2023, 14:01:14
    #3
    Ne kadar bir paraya kesildi hocam ceza?
  • 17-01-2023, 14:02:57
    #4
    Selim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar bir paraya kesildi hocam ceza?
    Başta yazıyor hocam 30k gözden kaçtı sanırsam
  • 17-01-2023, 14:04:20
    #5
    yilmaz27 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapılandırma veya af çıktıgında o gecikme zammın %80 siliniyor genelde ben 70k ile uzlaştıgımda borcum 200k olmuştu ben 89k ödemiştim yapılandırmada.
    Yapılandırma çıkar mı o da bir risk 1 ay içinde ödemezsem sildikleri 7 k da üstüne eklenecek 21 k küsür olur bu sefer :')
  • 17-01-2023, 14:07:09
    #6
    tmyshn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapılandırma çıkar mı o da bir risk 1 ay içinde ödemezsem sildikleri 7 k da üstüne eklenecek 21 k küsür olur bu sefer :')
    Seçim zamanı gelme ihtimali baya yüksek .
  • 17-01-2023, 14:07:26
    #7
    tmyshn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başta yazıyor hocam 30k gözden kaçtı sanırsam
    Anladım hocam ceza için tutar önemli değil ama rakam çokta büyük değil incelemeye düşmeniz için şikayet mi edilmiştiniz ?
  • 17-01-2023, 14:09:13
    #8
    yilmaz27 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seçim zamanı gelme ihtimali baya yüksek .
    bu arada hocam yanlış anlamadıysam 70 k ile anlaştınız gecikme faizi ile birlikte 200 k tuttu sonrasında af ile birlikte 89 k ödediniz değil mi
  • 17-01-2023, 14:16:46
    #9
    Selim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam ceza için tutar önemli değil ama rakam çokta büyük değil incelemeye düşmeniz için şikayet mi edilmiştiniz ?
    Evet sayılır. Cezamızı ödemekten yana bir yakarışım yok açıkcası sonucta hukuk var buna uymak lazım. Benim isyanım haksızlığa ) Sırf keyfine 5 yıl dosya bekletip faiz alınmasına.
    Yoğunluktan da olabilir ama sonuçta yoğun olması benim problemim değil cezasını ben niye ödüyorum vs. Olay tamamen şu ; Kardeş 5 yıl sonra sana anca sıra geldi o yüzden hem vergini hem de bu 5 yıllık gecikme faizini öde bakalım