• 21-10-2020, 20:39:50
    #10
    cipher adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gider kabul etmiyor. Kafadan birşey düşmedi. Normalde 180.000 TL gelir ama 80.000 TL facebook reklam vardı. Onların faturalarını düşünce 100.000 TL lik kazanç kalıyor. Ben de işte tereddüte kaldım. Uzlaşsam mı uzlaşmayıpyapılandırmayı mı beklesem.
    Gider kabul etmeme gibi bir olay olamaz. 80bin lira facebook reklamı kabul ettiyse farklı .

    180bin gelir varsa yukarı da yaptığım hesap tamamiyle yanlış neredeyse 2 katı gibi bir tutar çıkar meydana. 80 bin gider kabul ettiyse onun sana faydası sadece gelir vergisinde işe yarıyor. Müfettişten müfettişe süreç ve kestiği tutarlar farklı oluyorsa bilemem ama genel olarak durum böyle.
  • 21-10-2020, 21:07:26
    #11
    Berker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gider kabul etmeme gibi bir olay olamaz. 80bin lira facebook reklamı kabul ettiyse farklı .

    180bin gelir varsa yukarı da yaptığım hesap tamamiyle yanlış neredeyse 2 katı gibi bir tutar çıkar meydana. 80 bin gider kabul ettiyse onun sana faydası sadece gelir vergisinde işe yarıyor. Müfettişten müfettişe süreç ve kestiği tutarlar farklı oluyorsa bilemem ama genel olarak durum böyle.
    Eyvallah sağolasın.
  • 21-10-2020, 22:03:57
    #12
    cipher adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,
    Ben de mart ayında 2017-2018 yılları için incelemeye çağrıldım. Yarın için tekrar çağırdılar. Taslak hazırmış. Şimdi bu taslak için imza verip onayladığımda beni uzlaşma için ne kadar sürede çağırırlar . Anladığım kadarıyla uzlaşmayı kabul ettiğimde bu çıkacak olan yapılandırmadan yararlanamıyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim. Ayrıca 100.000 TL lik bir adsense kazancı var. Siz ce bu tutar için ne kadar ödenir. Deneyimli ark. yardımcı olurlar ise sevinirim. Hayırlı günler.
    Her müfettiş farklı davrandığı için kesin bir şey söylemek zor. Ama taslak rapordan sonra raporun hazırlanması, rapor kuruluna gönderilmesi ve sana uzlaşma için tarih verilemsi falan derken ortalama 1 ayı bulur. Mümkün olduğu kadar götürü gider kabul ettirmeye çalış, bazı müfettişler %50 ortalama gider yazıyor, KDV de senin yurtiçi ve yurtdışı kazançlarına göre değişmesi gerekir ama müfettiş ne uygular bilemeyiz.

    Açık açık müfettişle konuş bence yapılandırma olayını ve matrah arttırımını. Matrah arttırımı olursa yararlanma imkanın olabilir raporların daha çıkmadığı için. Bunları sor müfettişe mutlaka, hakkaniyetliyse şu aşamada seni doğru yönlendirmesi gerekir. Müfettişler yapılandırma çıkınca matrah arttırımında bulun dosyanı kapatayım falan diyorlarmış, hem sen düşük miktarlarla vergini ödüyorsun, onlarda uğraşmaktan kurtuluyor
  • 21-10-2020, 22:43:12
    #13
    hknnnnn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her müfettiş farklı davrandığı için kesin bir şey söylemek zor. Ama taslak rapordan sonra raporun hazırlanması, rapor kuruluna gönderilmesi ve sana uzlaşma için tarih verilemsi falan derken ortalama 1 ayı bulur. Mümkün olduğu kadar götürü gider kabul ettirmeye çalış, bazı müfettişler %50 ortalama gider yazıyor, KDV de senin yurtiçi ve yurtdışı kazançlarına göre değişmesi gerekir ama müfettiş ne uygular bilemeyiz.

    Açık açık müfettişle konuş bence yapılandırma olayını ve matrah arttırımını. Matrah arttırımı olursa yararlanma imkanın olabilir raporların daha çıkmadığı için. Bunları sor müfettişe mutlaka, hakkaniyetliyse şu aşamada seni doğru yönlendirmesi gerekir. Müfettişler yapılandırma çıkınca matrah arttırımında bulun dosyanı kapatayım falan diyorlarmış, hem sen düşük miktarlarla vergini ödüyorsun, onlarda uğraşmaktan kurtuluyor
    Çok teşekkür ederim bu değerli bilgiler için.
  • 21-10-2020, 23:37:39
    #14
    hknnnnn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her müfettiş farklı davrandığı için kesin bir şey söylemek zor. Ama taslak rapordan sonra raporun hazırlanması, rapor kuruluna gönderilmesi ve sana uzlaşma için tarih verilemsi falan derken ortalama 1 ayı bulur. Mümkün olduğu kadar götürü gider kabul ettirmeye çalış, bazı müfettişler %50 ortalama gider yazıyor, KDV de senin yurtiçi ve yurtdışı kazançlarına göre değişmesi gerekir ama müfettiş ne uygular bilemeyiz.

    Açık açık müfettişle konuş bence yapılandırma olayını ve matrah arttırımını. Matrah arttırımı olursa yararlanma imkanın olabilir raporların daha çıkmadığı için. Bunları sor müfettişe mutlaka, hakkaniyetliyse şu aşamada seni doğru yönlendirmesi gerekir. Müfettişler yapılandırma çıkınca matrah arttırımında bulun dosyanı kapatayım falan diyorlarmış, hem sen düşük miktarlarla vergini ödüyorsun, onlarda uğraşmaktan kurtuluyor
    Yıllık 100.000 TL için matrah arttırımı ne kadar ödenir hocam? Miktara göre değişiyor sanırım.
    Kdv ve gelir vergisi fakrlı frklı ödeniyormuş birde.
  • 22-10-2020, 00:19:41
    #15
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllık 100.000 TL için matrah arttırımı ne kadar ödenir hocam? Miktara göre değişiyor sanırım.
    Kdv ve gelir vergisi fakrlı frklı ödeniyormuş birde.
    Bu konuyu tam bilemiyorum. Kanun çıkınca belli oluyor oranlar ve asgari tutarlar. Bir belli olsun kanun, muhasebecimizle hesaplayıp bakıcaz.

    Matrah arttırımı karışık bir konu, mutlaka iyi bilen biriyle hareket etmeniz lazım bence.
  • 22-10-2020, 08:20:47
    #16
    hknnnnn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuyu tam bilemiyorum. Kanun çıkınca belli oluyor oranlar ve asgari tutarlar. Bir belli olsun kanun, muhasebecimizle hesaplayıp bakıcaz.

    Matrah arttırımı karışık bir konu, mutlaka iyi bilen biriyle hareket etmeniz lazım bence.
    Şirket açmayanlar faydalanabilecekmi acaba matrah arttırımından. Bilginiz var mı.
  • 22-10-2020, 08:35:13
    #17
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirket açmayanlar faydalanabilecekmi acaba matrah arttırımından. Bilginiz var mı.
    Şirket açmayanlar (gelir/kurumlar vergisi mükellefi olmayanlar) faydalanamayacaktır.
  • 22-10-2020, 08:53:16
    #18
    Müfettişin yazığı rapor RDK'dan geçeli ve vergi dairesine gönderileli 2 ay oldu hala bana tebligat yapılmadı.
    Ta ağustos ayında vergi dairesine giden rapor için tebligat ne zaman yapılır bilen var mı?
    E-tebligat bildirirmlerim açık, internet vergi dairesinden de kontrol ediyorum ama ne gelen var ne giden.