kubilay_oral adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Memuriyet ve Adsense
16
●1.530
- 30-01-2024, 23:14:52kubilay_oral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleAdsense kazançları ticari kazançtır.helperman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ticari kazançlar vergi mükellefiyeti olmayı gerektirir.
Fakat firma açmadan kaynakta kesinti şeklinde %15 istisna ile vergisel süreci geçebilmeniz, çıkarılan sosyal medya içerik üreticiliği istisna kanunu ile mümkün olmaktadır.
Fakat bu demek değildir ki adınıza mükellefiyet açılmıyor, aksine istisnadan faydalan herkese vergi mükellefiyeti açılıyor sadece vergi beyanı verilmiyor maliyeye , yıllık 3.000.000 TL altında bir kazanç varsa.
Dolayısıyla istisnadan faydalansanızda faydalanmasanızda adınıza vergi mükellefiyeti açılmakta ve memurların elde etmemesi gereken bir gelir türüdür👍😊 - 31-01-2024, 00:18:13Kazanç türü değişmemiş maalesef o zaman. Çok teşekkür ederim hocam.MaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2024, 16:21:27@MaliMevzuat; Peki hocam 4/D'li kamu işçisi için durum nasıl? Aydınlatır mısınız?
- 08-02-2024, 17:11:08Hocam konunun uzmanı olmamakla birlikte, telif gelirlerim olduğu için biraz bilgi sahibiyim.kubilay_oral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Eserlerinde yer alan reklam karşılığı gelir elde edenlerin ve eserle ilgili gelirleri arızi değil de sürekli olanların elde ettiği gelirler ilgili kanun hükümleri gereği ticari kazanç olarak değerlendiriliyor. Bu yüzden telif gelirleri ile ilgili olan istisnalardan faydalanamıyor ve kazançları serbest meslek kazancı olarak değerlendirilmiyor. - 15-02-2024, 17:44:14Üyeliği durdurulduYüksek lisans tezimi yaparken bu konuya bende takılmıştım uzun bir süre çok araştırdım, idare mahkemesi kararları falan okudum. Vardığım sonuç; bu konuda yasada bir eksiklik var, İlla ben bu işi yaparam bana da disiplin cezası veremezler diyorsan haklısın mevcut yasa ile bu konuda disiplin cezası vermeleri mümkün değil. Yani engel bir durum olduğunu düşünmüyorum. Tabi şirket kurmadığınız sürece o kısmı da ben tam bilmiyorum adsense için şirket kuruluyor mu kurulmuyor mu onu bilemedim. Eşiniz yok mu onun üzerinden yapın, hoş öğretmenseniz muhtemelen yenge de öğretmendir
- 15-02-2024, 19:18:25O da öğretmen hocam da benim derdim birini bulmak değil de yasal olarak bu işi yapabilmek. Yani iş de değil aslında fayda için yapılan bir işten en azından giderlerin karşılanabilmesi..chechen46 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-02-2024, 19:36:35Üyeliği durdurulduValla hocam bilemiyorum. Ama dediğim gibi benim yüksek lisans konum Disiplin Cezaları idi. Pek konum ile ilgili değildi ama yine sırf merakımdan takılmıştım o konuya çok araştırmıştım. Vardığım sonuç bence engel değil. Bence şey yapın hocam maliye bakanlığına falan bir bilgi edinme başvurusu ile sorun derim bu arada sorarsanız ve bir cevap alırsanız paylaşırsanız sevinirim.kubilay_oral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle