Merhaba R10 Ailesi,
Cumhurbaşkanın açıkladığı yeni yöntemi detayları ile açıklamak istiyorum. Sonrada bu sistem tutar mı tutmaz mı yorumlarınızı merak ediyorum ?
Şimdi Erdoğan Diyorki :
Senin 15.000 TL paran var ve bugünki karşılığı 1000 USD
- 1 Sene sonra dolar kuru 20 TL oldu ve senin alman gereken mevduat faizi ile 17.000 TL oldu.
- Paranı dolarda tutsaydın 20.000 TL olacaktı bu yüzden aradaki farkı devlet karşılayacak ve yine 20.000 TL paran olacak.
- Dolar düşerse bile zarar etmeyeceksin 17.000 TL paran kalacak diyor.
Yani zarar etme riskini 0'a indiriyorum diyorki bence biraz mantıklı.
Kişisel Yorumum :
Kısa vadede (1-2 ay) bu sistem işe yarayabilir. Ancak dolar düşmeye devam ederken fiyatlar aynı hızda düşmeyecek. Ayrıca piyasaya fazla sürülen bu paralar enflasyonu arttırmaya devam edecektir. Yani mevduat bize %15-%20 getiri sağlarken enflasyon %20-%40 artmaya devam edecektir. Siz değerli yatırımcıların yorumları nelerdir ?
Ayrıca bu durum şöyle şartlar getirirse tutmaz. Örneğin : 1 Yıl kalma sözü vereceksin. Bu durumda kısa vadede yatırım yapanlar yine dolara dönecektir.
Sizce Bu Plan Tutar Mı ?
36
●1.453
- 20-12-2021, 23:27:06
- 20-12-2021, 23:29:16Hocam yani reis diyor ki ben yeni ekonomik modele geçişi tamamlayana kadar hem faiz indirimi sözümden dönmem, hem de faiz lobisinin istediğini bu şekilde veririm ki döviz kurları bu kadar manipüle edilmesin. Ki şuanki duruma göre biraz başarılı da görünüyor.
- 20-12-2021, 23:30:17Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Dolar sabit olursa aradaki fark oluşmaz bu tutar. Ama aradaki fark çoğalır ise durum değişir gibi.
- 20-12-2021, 23:31:12Faizler ve dolar düşerse insanlar zaten yeterince kazandı farklı alternatiflere yönelecektir.
- 20-12-2021, 23:31:24Örneğin Steam'da dolar 2₺ civarı sabitte, aynı bu sistemden bahsediyor ise çok iyi olur