• Bugün, 19:43:52
    #1
    Merhaba, Codex'i ilk kez kullanıyorum. Resmi masaüstü uygulamasında GPT-5.5 + Ekstra Yüksek akıl yürütme ile çalışıyorum.
    ChatGPT'den aldığım promptlarla ilişki koçu, kurumsal web sitesi ve e-ticaret sitesi gibi projeler geliştirmeye çalışıyorum ancak sonuçlar beklediğim kadar profesyonel olmuyor.
    Sorularım:

    1. Büyük projelerde tek uzun prompt yerine adım adım ilerlemek daha mı doğru?
    2. Basit bir botta bile bazen "bunu yapamam" veya "yasak" cevabı alıyorum.
    3. Codex'e bilgisayar erişimi için tam yetki vermem daha iyi sonuç almamı sağlar mı, yoksa bunun kaliteye bir etkisi yok mu?
  • Bugün, 19:46:44
    #2
    1. Parca parca ilerlemek daha iyi olur

    2. Projeye gore degisir bir sey diyemem

    3. Tam yetki surekli izin vermenin onune geciyor otomatik onayliyor.

    Fronted iyi sonuc almak zor codex ile bilginize
  • Bugün, 19:47:40
    #3
    konu dışında Bende gündelik hayatta css yazdırırken vs gpt kullanıyorum ama Codex'i sürekli görüyorum gptden farkı nedir?
  • Bugün, 19:53:09
    #4
    ArasTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu dışında Bende gündelik hayatta css yazdırırken vs gpt kullanıyorum ama Codex'i sürekli görüyorum gptden farkı nedir?
    Chat gpt = codex ikiside ayni sey
    Claude ve claude code gibi codex chst gpt kodlama seyi
  • Bugün, 19:55:09
    #5
    İbrahimH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Chat gpt = codex ikiside ayni sey
    Claude ve claude code gibi codex chst gpt kodlama seyi
    hocam bilgisayarı kendisi kontrol edip projeyi yapması bunun ismi ajan oluyor doğru mudur
  • Bugün, 20:01:18
    #6
    🥇Claude Sonnet 4.6 Api🥇
    Büyük projeye sıfırdan başlanacaksa adım adım gidilmesi uygundur.

    Claude daha ben yapamam dediğini görmedim

    Claude denemek isterseniz de konumuzda ücretsiz 1 günlük veriyoruz kıyaslama şansınız olur

    https://www.r10.net/chatgpt-openai/4...-satin-al.html
  • Bugün, 20:22:07
    #7
    ejder126 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bilgisayarı kendisi kontrol edip projeyi yapması bunun ismi ajan oluyor doğru mudur
    Sanırım ajan oluyor hocam kodlama ajanı diye geçiyor.
    Bilgisiyar kontrolü için bir ayar açmak gerekli ayarlardan codex
  • Bugün, 20:33:19
    #8
    ekstra yüksek ile kota dayanmaz hocam.

    Ben söyle bir sey önereyim; codex'in kendi eklentisi yerine, roo code (kapandi, onun forku zoo code ile devam edebilirsin) kullanabilirsin.
    Cesitli ayarlamalari chatgpt'nin chati ile yap (browser üzerinden) yani hangi ayarlar olsun onu chatgpt yardimi ile ayarla.

    Open AI keyini burada kullanabilirsin (tam olarak nasil yapabilirsin bakman lazim, ben 3. partilerden aliyorum, mesela @Chakallstr; dan alabilirsiniz, fiyatlari gayet uygun).
    Bu eklentide cesitli modlar var, orchestrator, architecture, code, debug, ask gibi.. bunlarin hepsini mantiken ayri bir ajan gibi düsünebilirsin. Ve hepsi icin özellestirilmis prompt da girebilirsin, varsayilan promptu da birakabilirsin (chatgpt'den destek alabilirsin).

    Hepsini ayarladiktan sonra orchestrator modunu secin, ve tüm taski verin. Bu taskin parcalanmis olmasi önemli. Ben bunlari fazlara bölüyorum (bu olayi yine AI ile netlestirmis oluyorum). Atiyorum MVP (minimum-viable-product) yapacaksam ona göre fazlar olusturuyorum. Böylece hic bir sey karismadan adim adim faz faz ilerliyorum ve her fazin sonunda calisan bir ürünüm olmus oluyor (ki MVP'nin mantigi da budur). Bir faz tamamlanmadan digerine gecmeyin, onun icin de onay istiyor zaten. O faz ile ilgili implementasyon bitmisse, bir sonraki faza gecebilirsiniz.

    Not: fazlari iceren prompt dosyaniz icin prompt.md dosyasi olusturup promptunuzu buraya kopyalayin ve oradan okutturun prompt yazinca. Ayrica prompt dosyanizda su da olsun; bana bir project.md dosyasi olustur ve architecture, logic, bilgiler, yapilan isler gibi seyleri bu dosyaya yazsin her fazda. Bu sekilde auto-context gibi bir sey ayarlamis olursunuz.


    Orhecstrator modu da kisaca anlatirsam; sizin yerinize tüm diger modlari ayarliyor ve sub-taskar olusturuyor. Mesela siz faz 1'desiniz. Architecture olusturmak icin hemen bir tane sub-task olusturup onu architecture'a veriyor, o mod (agent diyelim) da projenin architecture'unu olusturuyor. sonra orchestrator modu tekrar aciliyor ve bu sefer, code modunu aciyor, kod da faz 1 icin kod yazmaya basliyor. Proje calisitken hata olduysa debug modu aciliyor, ya da bir seyler sorup ögrenmesi gerekiyorsa ask modu aciliyor vs.
    Bu bize neyi sagliyor? alt tasklar olusturdugu icin, ana context sismiyor, kendine köleler yaratip isleri ona yaptiriyor. Ayrica project.md dosyamiz oldugu icin de context kaybolmuyor.

    Bunun haricinde son bir öneri daha. Token kullanimini azaltmak icin, mcp kullanin. context7'yi ekleyin bir de condex-mode 'i de mcp olarak ekleyin. Bu harcayacaginiz token sayisini ciddi anlamda düsürür.

    Benim kullandigim yöntem bu sekilde, baya faydasini gördüm bu sekilde calismanin. Temiz sekilde ilerliyorsun.
  • Bugün, 20:38:31
    #9
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ekstra yüksek ile kota dayanmaz hocam.

    Ben söyle bir sey önereyim; codex'in kendi eklentisi yerine, roo code (kapandi, onun forku zoo code ile devam edebilirsin) kullanabilirsin.
    Cesitli ayarlamalari chatgpt'nin chati ile yap (browser üzerinden) yani hangi ayarlar olsun onu chatgpt yardimi ile ayarla.

    Open AI keyini burada kullanabilirsin (tam olarak nasil yapabilirsin bakman lazim, ben 3. partilerden aliyorum, mesela @Chakallstr; dan alabilirsiniz, fiyatlari gayet uygun).
    Bu eklentide cesitli modlar var, orchestrator, architecture, code, debug, ask gibi.. bunlarin hepsini mantiken ayri bir ajan gibi düsünebilirsin. Ve hepsi icin özellestirilmis prompt da girebilirsin, varsayilan promptu da birakabilirsin (chatgpt'den destek alabilirsin).

    Hepsini ayarladiktan sonra orchestrator modunu secin, ve tüm taski verin. Bu taskin parcalanmis olmasi önemli. Ben bunlari fazlara bölüyorum (bu olayi yine AI ile netlestirmis oluyorum). Atiyorum MVP (minimum-viable-product) yapacaksam ona göre fazlar olusturuyorum. Böylece hic bir sey karismadan adim adim faz faz ilerliyorum ve her fazin sonunda calisan bir ürünüm olmus oluyor (ki MVP'nin mantigi da budur). Bir faz tamamlanmadan digerine gecmeyin, onun icin de onay istiyor zaten. O faz ile ilgili implementasyon bitmisse, bir sonraki faza gecebilirsiniz.

    Not: fazlari iceren prompt dosyaniz icin prompt.md dosyasi olusturup promptunuzu buraya kopyalayin ve oradan okutturun prompt yazinca. Ayrica prompt dosyanizda su da olsun; bana bir project.md dosyasi olustur ve architecture, logic, bilgiler, yapilan isler gibi seyleri bu dosyaya yazsin her fazda. Bu sekilde auto-context gibi bir sey ayarlamis olursunuz.


    Orhecstrator modu da kisaca anlatirsam; sizin yerinize tüm diger modlari ayarliyor ve sub-taskar olusturuyor. Mesela siz faz 1'desiniz. Architecture olusturmak icin hemen bir tane sub-task olusturup onu architecture'a veriyor, o mod (agent diyelim) da projenin architecture'unu olusturuyor. sonra orchestrator modu tekrar aciliyor ve bu sefer, code modunu aciyor, kod da faz 1 icin kod yazmaya basliyor. Proje calisitken hata olduysa debug modu aciliyor, ya da bir seyler sorup ögrenmesi gerekiyorsa ask modu aciliyor vs.
    Bu bize neyi sagliyor? alt tasklar olusturdugu icin, ana context sismiyor, kendine köleler yaratip isleri ona yaptiriyor. Ayrica project.md dosyamiz oldugu icin de context kaybolmuyor.

    Bunun haricinde son bir öneri daha. Token kullanimini azaltmak icin, mcp kullanin. context7'yi ekleyin bir de condex-mode 'i de mcp olarak ekleyin. Bu harcayacaginiz token sayisini ciddi anlamda düsürür.

    Benim kullandigim yöntem bu sekilde, baya faydasini gördüm bu sekilde calismanin. Temiz sekilde ilerliyorsun.
    hocam bilgilendirme için teşekkürler eminim ki bir çok arkadaş faydalanacaktır merak ettiğim açıkçası ben devrim niteliğinde biraz beklentim vardı örnek veriyorum profesyonel bir kurumsal site oluştur diyecektim oda oluşturacaktı tek ama uzun detaylı bir prompt ile ama böyle yürümediğini parça parça prompt vermek gerekiyormuş ''extra zeka'' çözüm değilmiş