Sen bitmişsin be Google :)
41
●3.230
- 23-04-2023, 16:23:09Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Senin veya benim Google Arama Motorunu bırakması bir şey ifade etmiyor. Siteleri oluşturan bizleriz zaten. Nerede kullanıcı çok ise oraya geçilir. Bu yüzden son kullanıcının bırakması gerekli. Rakip firmalar arama motorunu güzelleştirerek, ek özellikler getirerek elde edeceği pek fazla bir şey yok. Çevremde zerre net ile alakası olmayan insanlar bilinçleniyor. Ama farklı yerden arama yapmak yerine abidik gubudik site uzantılarını es geçmeye başladılar. Yakında muhtemelen çoğu kişi bu yöntemi uygular. Hatta yapılabilirse bir 3. taraflarca eklenti yazılır, arama sonuçlarından o siteler gösterilmez kullanıcılara. Mesela .de kullanıyorum ben. %90 temiz içerikle karşılaşıyorum. Peki neden geçmemekte ısrar ediyoruz? Bunun üzerine çalışma yapılmalı. Google ekosisteminin tamamen çökmesi lazım. Çevremdeki insanların çoğu mesela Gmail kullanır. Var mı yeni nesilden Outlook falan kullanan? İnsanların çoğu Chrome, Google Maps, Gmail vb birlikte kullanıyor. Telefon Android, şifreler Chrome'da, telefon ile senkron falan derken adamın işine geliyor. OS kullananlar da muhtemelen çoğunlukla Safari kullanıyordur.
Karamsara kapılmadan site sahiplerinin aynı şekilde yola devam edip kritik güncelleme beklemesi, ne olur ne olmaz deyip diğer arama motorlarına yatırım yapmaya başlaması gerekli. Bing'e de çok güvenmemek lazım. Web sitelerimden gelir elde ediyorum, diyelim ki Bing Adsense'i saf dışı bırakacak adım attı. Reklam verenler Bing'e kaymaya başladı. Eminim ki ben Google'ın şu an ki halinden bile az kazanacağım. Çünkü AI'a yapılan yatırım bana zarar verecek. Bu yatırımı da aslında site sahipleri yapacak mantıken. Ziyaretçi benim siteme gelmek yerine de Bing'in yapay zekasından faydalanacak.
Elbette bunları Türkiye ayağı için konuşuyorum. Diğer yerlerde sorun yok. Bizim millette kolay kolay alışkanlıklarından vazgeçmez. Mesela şu an forumda kim bilir kaç kişi eski temayı kullanıyor? - 23-04-2023, 20:47:26Şu an farklı bir alternatif görünmüyor. Biz webmasterlar için durum biraz daha vahim. Çünkü bi yandan içeriklerimizi kopyalarken diğer yandan da bizim sitelerimize spam backlink kasıyorlar. Çok kişi bu yüzden sektörü bırakma noktasına geldi. Ümit ediyorum ki Alphabet bu sorunu artık kökünden çözsün.Hastesi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-04-2023, 21:34:04google türkiyeyi yıllardır önemsemiyor, sadece arama motoru değil, hizmetlerindeki önemli güncellemeler ya gelmiyor yada yıllar sonra uğruyor.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
maps teknolojisi bile 5 6 yıl geçti hala eski sunucuları açık bize bing vs google yapın aradaki kalite farkını görün yada vpn ile girin. - 23-04-2023, 22:17:26bu yüzden google leş hale geldi
ne içerik üreten kazanıyor ne arayan bilgi bulabiliyor