• 29-05-2014, 03:00:49
    #10
    cevaplarınız için teşekkür ederim, şu an işlem devam ediyor sanırım diskin büyük bölümü hasar görmüş.

    116291 dosya kayıt bölütü okunamadı diyor
    https://i.hizliresim.com/XW8EX3.jpg
  • 31-05-2014, 10:19:21
    #11
    Novadizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    F parametresi 3 aşamalı bir işlemdir hataları gidermeye yarar bi diğer kullanılan işlemde r parametresidir buda bozuk bölümlerdeki verileri kurtarmaya yarar.
    Bu 2 parametreylede kilitlenen diski açamıyorsanız hdd üzerinde bad sector dediğimiz fiziksel bir arızalı nokta vardır işin en zora giren kısmıda budur.

    Konu içinde bir arkadaşın belirttiği gibi linux üzerinden dosyalarınıza ulaşmayı deneyebilirsiniz ek olarak ghost vb. disk yedeğini alarak explorer programıyla verilerinizi alabilirsiniz veya diski formatlayıp kurtarma programarıyla almayı deneyebilirsiniz.
    bilgisayara linux kursam ve bu bozuk olan D diski de takılı olsa, Linux üzerinden diskin içine girebilirimyim ? şu an diskin içine giremiyorum, biçimlendir çıkıyor.
  • 31-05-2014, 10:54:11
    #12
    gangan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilgisayara linux kursam ve bu bozuk olan D diski de takılı olsa, Linux üzerinden diskin içine girebilirimyim ? şu an diskin içine giremiyorum, biçimlendir çıkıyor.
    merhaba
    aynı sorun benimde başıma geldi ama harici diskte
    unetbootin-windows-603.exe indirdim
    daha sonra linux çalışan kurulan slax sürümünün iso sunu indirdim


    unetbootin-windows-603 iso yolunu seçip usb veya cd/dvd rw alanı üzerinden
    ben cdye yaktımbiostan cd yüklemesi ve
    slax tam açıldıktan sonra hard diskimi gördüm umarım başarılı olur kolay gelsin.
  • 31-05-2014, 11:05:36
    #13
    eXenenKin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba
    aynı sorun benimde başıma geldi ama harici diskte
    unetbootin-windows-603.exe indirdim
    daha sonra linux çalışan kurulan slax sürümünün iso sunu indirdim


    unetbootin-windows-603 iso yolunu seçip usb veya cd/dvd rw alanı üzerinden
    ben cdye yaktımbiostan cd yüklemesi ve
    slax tam açıldıktan sonra hard diskimi gördüm umarım başarılı olur kolay gelsin.
    yardımınız için teşekkür ederim fakat tam anlayamadım, slax linux dağıtımı sanırım, unetbooin-windows-603 de slax iso sunu usb ye boot etmek için kullanılan program mı oluyor ?

    Bir de linux kurarken bu arızalı olan diski sökmem gerekir mi
  • 31-05-2014, 11:38:46
    #14
    doğru anlamışsınız
    slax ekran resmini örnek için buldum

    başka linux dağtımlarını da seçebilirsiniz slax 3/4 dakika da hazır oldu
    zaten usb veya cd kurulu linux biostan seçip başlatınca mevcut bilgisayarınızın


    linuxde computer yani bilgisayarım bölümü üzerinden arızalı hard disk sürücüsünü sökmeden görebilirsiniz
  • 31-05-2014, 11:49:11
    #15
    İşlemleri yaptıktan sonra ayrıca birde bad sector taraması yaparsan senin için iyi olur.
  • 31-05-2014, 12:11:37
    #16
    Su isi bi halledeyim de Hard dışkı çöpe atcam bi daha da WD e tövbe
  • 31-05-2014, 23:47:57
    #17
    hdd regenerator bir sürü bad sector buldu düzeltti ama işe yaramadı.

    chkdsk /f d: ve chkdsk /r d: komutları işe yaramadı. Bundan sonra bilgisayar artık diski hiç görmemeye başladı.

    linux ubuntu ve slax kurdum yine görmedi.

    varmı başka tavsiyesi olan ? ücretli olarak da olabilir.
  • 03-06-2014, 23:58:41
    #18
    File Scavenger ile tüm diski tarat. Tarama bittikten sonra Tree View'a geç. Dosyalarını dış ortama aktar. Paraya gerek yok mutlu ol yeter