• 13-07-2023, 14:33:28
    #1
    Merhaba,

    Asp net core ile bir proje yazdım. Tüm ayarları yaptım fakat kullanıcı 5 dakika herhangi bir işlem yapmasa sistemden düşüyor. Bu konuda yardımcı olabilecek biri varsa çok sevinirim.






  • 13-07-2023, 14:59:44
    #2
    services.Configure<CookiePolicyOptions>(options =>
    {
        options.ExpireTimeSpan = TimeSpan.FromMinutes(30); // Oturum zaman aşımı süresini 30 dakika olarak ayarlar
    });
  • 13-07-2023, 15:04:43
    #3
    erkanakgun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    services.Configure<CookiePolicyOptions>(options =>
    {
        options.ExpireTimeSpan = TimeSpan.FromMinutes(30); // Oturum zaman aşımı süresini 30 dakika olarak ayarlar
    });
    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. TimeSpan.FromMinutes(14 * 24 * 60) yaptığımda toplamda 20160 oluyor. Bu da 14 gün'e tekabül ediyor. Fakat kullanıcı sistemden 5 dakika sonra düşüyor
  • 13-07-2023, 15:07:25
    #4
    public class Startup {    
    public void ConfigureServices(IServiceCollection services)    {     
     services.AddSession(options =>        {       
         options.IdleTimeout = TimeSpan.FromMinutes(30);   
             options.Cookie.HttpOnly = true;   
             options.Cookie.IsEssential = true;   
         });         
      }   
      public void Configure(IApplicationBuilder app, IWebHostEnvironment env)    {        
         app.UseSession();         
       } }
  • 13-07-2023, 15:54:47
    #5
    KayipSakaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    public class Startup {    
    public void ConfigureServices(IServiceCollection services)    {    
     services.AddSession(options =>        {      
         options.IdleTimeout = TimeSpan.FromMinutes(30);  
             options.Cookie.HttpOnly = true;  
             options.Cookie.IsEssential = true;  
         });        
      }  
      public void Configure(IApplicationBuilder app, IWebHostEnvironment env)    {        
         app.UseSession();        
       } }


    Dediğiniz gibi ayarlar yapılı fakat 5 dakika sonra kullanıcı düşmeye devam ediyor. Bu arada local'de böyle olmuyor fakat server'a attığımda bu şekilde oluyor
  • 13-07-2023, 15:57:54
    #6
    Connection String'deki timeout ile ilgili olabilir, bir de oraya bakın.
  • 13-07-2023, 16:19:57
    #7
    Serdeha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Dediğiniz gibi ayarlar yapılı fakat 5 dakika sonra kullanıcı düşmeye devam ediyor. Bu arada local'de böyle olmuyor fakat server'a attığımda bu şekilde oluyor
    iis de çalışıyorsa ordan kontrol et ya da web.config varsa
     <system.web>
    
    <sessionState mode="InProc" timeout="30" />
    
    </system.web>
    deneyebilirsin. benim kendi kodumda

                services.AddSession(options =>
                {
                    options.IdleTimeout = TimeSpan.FromMinutes(40);
    
                });
    şekilde kullanıyorum sağlıklı çalışıyor.
  • 13-07-2023, 16:44:52
    #8
    erkanakgun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Connection String'deki timeout ile ilgili olabilir, bir de oraya bakın.
    KayipSakaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iis de çalışıyorsa ordan kontrol et ya da web.config varsa
     <system.web>
    
    <sessionState mode="InProc" timeout="30" />
    
    </system.web>
    deneyebilirsin. benim kendi kodumda

                services.AddSession(options =>
                {
                    options.IdleTimeout = TimeSpan.FromMinutes(40);
    
                });
    şekilde kullanıyorum sağlıklı çalışıyor.

    connection timeout connectionstring'de tanımlı değildi hiç eklememiştim. Ekledim fakat halen aynı nerede hata var inanın anlayamıyorum. İnternetteki bütün dökümanları ve videoları izledim hepsi doğru bir şekilde girildi :/
  • 13-07-2023, 16:45:52
    #9
    Serdeha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    connection timeout connectionstring'de tanımlı değildi hiç eklememiştim. Ekledim fakat halen aynı nerede hata var inanın anlayamıyorum. İnternetteki bütün dökümanları ve videoları izledim hepsi doğru bir şekilde girildi :/
    En başta aşağıdaki gibi bir tanımlama yapmıştım acaba bundan kaynaklı mı yaşıyorum sorunu anlayamadım