• 14-01-2009, 14:21:12
    #1
    rSl
    Üyeliği durduruldu
    "PHP kullanarak bir ‘quiz’ programı hazırlamış. Kendince güzel olduğunu düşündüğü bu programı kullanmak için de izin istemiş. Ancak Ankaradan gelen cevap aynen başlıkta aktardığımız gibi olmuş: “PHP ile hazırlanan programları kabul etmiyoruz, illa ki ASP olacak, açık kaynak kodlu program kullanamazsınız!”. Af edersiniz ancak insan ilk tepki olarak istemsiz bir şekilde “Oha!” demek zorunda kalıyor. "

    Yukarıdaki yazıyı okuduysanız makaleyi kesin okumanız gerek

    KAYNAK :

    MEB’den şaşırtan cevap: Açık kaynak kodlu program kullanamazsınız! Mürekkep - İnternet Yaşam Rehberiniz
  • 14-01-2009, 16:34:06
    #2
    çok gereksiz bi tepki verilmiş
  • 14-01-2009, 16:54:58
    #3
    rSl
    Üyeliği durduruldu
    Bencede.. ben bile aspciyim bu kadar tepki vermedim..
  • 14-01-2009, 22:15:48
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Alışveriş siteleri de genelde ASP veya .NET kullanır ... Normal olan da budur. Açık kaynak kötü kullanıma açıktır. ASP. NET veya CGI perl gibi diller daha güvenlidir.
    Konuyu okuyacak kadar lüzumlu görmedim ama madem böyle bişey yapmış kullanmak istiyor tutan mı var kullansın sitelerinde ... MEB kullanmak zorunda mıymış bunun quiz ini ?

    ve de MEB de bilgi işleme bakan bir iki elemanın cevabını DEVLET NOKTA koymuş filan diye nitelendirmek de baya komik. MEB sitesine mesaj atınca size DEVLET BAKANI veya bi MÜSTEŞAR cevap vermiyor bildiğim kadarıyla. Orda oturan sen ben gibi kişiler bakıyor oraya. Bu yukarıdaki site ve olaya konu olanlar da amatörlükleriyle tam not aldılar benden.
  • 14-01-2009, 23:31:13
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Görüyoruz asp güzeliklerini şu anda edevletin bi kısmı olan e-okul çökmüş durumda.
    Her neyse bence güvenlik meselesi değil isteseler php de de hayli hayli sağlanır. ASP çokta güvenli mi sanki ama işte at gözlüğü kullanıyor bunlar.
  • 15-01-2009, 00:26:24
    #6
    Üyeliği durduruldu
    annudora adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alışveriş siteleri de genelde ASP veya .NET kullanır ... Normal olan da budur. Açık kaynak kötü kullanıma açıktır. ASP. NET veya CGI perl gibi diller daha güvenlidir.
    Konuyu okuyacak kadar lüzumlu görmedim ama madem böyle bişey yapmış kullanmak istiyor tutan mı var kullansın sitelerinde ... MEB kullanmak zorunda mıymış bunun quiz ini ?
    ve de MEB de bilgi işleme bakan bir iki elemanın cevabını DEVLET NOKTA koymuş filan diye nitelendirmek de baya komik. MEB sitesine mesaj atınca size DEVLET BAKANI veya bi MÜSTEŞAR cevap vermiyor bildiğim kadarıyla. Orda oturan sen ben gibi kişiler bakıyor oraya. Bu yukarıdaki site ve olaya konu olanlar da amatörlükleriyle tam not aldılar benden.
    Vallahi sana sonuna kadar katılıyorum..
    özellikle ben bu kötü kullanım kısmına işaret edecektim ama tam aşayı çekerken gördüm yazdığını..

    haklısın..
    farklı düşünmemek gerek..

    gerekçeleride bence haklı..
    hani deseydiki bir programlama dili geliştirdim buyrun..

    ve buna deselerdi bir şey ozaman anlardım ama farkettinizmi bilmem hacklenen siteler hep php dir..
    asp de bir tek fso ile birşey yapabilirsin.. oda parent directory açıksa..
    kapalıysa ve izinlerin sadece okuma ise anca gezinirsin hostta..


    adamlar ilk kez mantıklı bir şey söylemişler..
  • 15-01-2009, 00:28:52
    #7
    güzel ülkemde neye destek veriliyorki açık kaynağa destek verilsin ?
    en basit örneği tübitak/pardus
  • 15-01-2009, 00:54:41
    #8
    Üyeliği durduruldu
    iyide pardusa verilen destek kime verilmişki..

    hadi onu geçtik zaten açık kaynağın güzelliği herkesin birşeyler katabilmesi değil mi?
    devlet eli bulaşırsa zaten o işten hayır gelmez.. olay bir tarafa çekilir çıkar gözetilir..

    ha neye destek veriliyor konusunda ayrıca haklısın tabi..

    bu konu destek gerektirecek bir konu olmasada ( bir dil geliştirmemiş eleman buna dikkat edelim) destek verilmesi gereken çok şey var..

    adam bir script yazmış işte.. o kadar süperse satsın arkadaş.. kimse kullanmak zorunda değil ki.. yada dağıtsın o kadar hayır severse..

    olayı bir şey keşfetmiş moduna sokmayalım..

    ozaman bende gideyim meb ben geldim bak bir soru sistemim var.. alsana bunu diyeyim..

    adamınki keşif değil birşey değil..

    al pitonun adamı nasıl google a geçti.. o kadar süper bir soru scripti ise ozaman gitsin google başvursun..

    devlet devlette nereye kadar..
    herşeyde devlete yüklen..
    script yap devlet almadı
    15 çocuk yap devlet bana baksın.
    işinden ayrıl devlet bana iş bulsun..

    olay gerçekten kaale alınmayacak kadar basit..

    ve belki hayatımda ilk kez bir devlet dairesinden aklı başında, gerekçeli ve gerekçeside mantıklı bir şey duydum..
  • 15-01-2009, 01:00:13
    #9
    e-okul a firefoxla da girilmiyor bu arada. devletin coderleri firefox düşmanı mı yoksa asp den para mı aldılar da sistemi firefox engelli yaptılar....