• 27-05-2026, 23:27:21
    #1
    Herkese merhaba, iyi forumlar hocalarım. Yakın zamanda yurt dışı iPhone almayı planlıyorum ancak aklıma takılan ve tam olarak netleştiremediğim bir konu var. Genelde "yurt dışı cihazlar belirli bir süre sonra kapanıyor" deniyor. Burada kapanan şey tam olarak nedir? Cihazın kendisi kilitlenip tamamen kullanılamaz hale mi geliyor, yoksa sadece şebeke erişimi mi (hat) kesiliyor? İkinci sorum ise şu: Elimde aktif olarak kullandığım Turkcell, Vodafone ve "Three" isimli bir yurt dışı hattım mevcut. Eğer ben bu cihaza Türkiye hatlarını değil de, direkt yurt dışı hattım olan Three'yi takıp Türkiye'de kullanırsam yine de kapanma/şebeke gitme sorunu yaşar mıyım? Konu hakkında bilgi ve tecrübesi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
  • 27-05-2026, 23:28:24
    #2
    TanerYumukk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhaba, iyi forumlar hocalarım. Yakın zamanda yurt dışı iPhone almayı planlıyorum ancak aklıma takılan ve tam olarak netleştiremediğim bir konu var. Genelde "yurt dışı cihazlar belirli bir süre sonra kapanıyor" deniyor. Burada kapanan şey tam olarak nedir? Cihazın kendisi kilitlenip tamamen kullanılamaz hale mi geliyor, yoksa sadece şebeke erişimi mi (hat) kesiliyor? İkinci sorum ise şu: Elimde aktif olarak kullandığım Turkcell, Vodafone ve "Three" isimli bir yurt dışı hattım mevcut. Eğer ben bu cihaza Türkiye hatlarını değil de, direkt yurt dışı hattım olan Three'yi takıp Türkiye'de kullanırsam yine de kapanma/şebeke gitme sorunu yaşar mıyım? Konu hakkında bilgi ve tecrübesi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    1) Evet,kapanmaktan kasıt sim karta şebeke gelmemesi durumudur.
    2) Emin olmamakla birlikte yurt dışı hattını kullanabiliyorsun diye biliyorum
  • 27-05-2026, 23:29:42
    #3
    hocam sadece hat kapanıyor arama yapamazsın SMS atamazsın sadece Wi-Fi olarak kullanabilirsin dört ay bir IMEI dört ay diğer IMEI kullanabilirsin toplam sekiz ay her yılbaşında da bu haklar yenileniyor ben yurt dışı hattı hiç takmadım o yüzden pek bir bilgim yok o konuda genelde yurt dışı telefonlarda bir fiziksel sim bir de elektronik sim oluyor fiziksel simden elektronik sime geçmek falan zor oluyor ama iPhone 13 ve üstü modellerde eSIMi fiziksel sim olarak gösterebilme açığı var
  • 27-05-2026, 23:30:57
    #4
    8 ay yasal kullanım hakim var 4+4 yurtdisi hattını uzun süre kullanmanızı önermem Uluslararası daimi veri dolaşımından kökten kapanabilir
  • 27-05-2026, 23:31:05
    #5
    Cihaz SIM Kart ile Türkiye sınırları içerisinde kullanılamaz hale geliyor hocam. Çift simli aldıysanı 4+4 8 ay hakınız var, tek sim ise 4 ay sonra süresi bitecek. 50000+ bir ödeme ile yurtiçine açabilirsiniz telefonunuzu. SIM Kart kapandıktan sonra sim kart takmadan kullanabilirsiniz. Telefona herhangi bir hasar gelirse Türkiye sınırları içerisinde hiçbir şekilde garanti kabul edilmiyor, çok nadir servisler alıyor (mağdurum bu konuda). Yurt dışı telefon çok önermem, sürekli yurt dışına git-gel yapıyorsanız alabilirsiniz.
  • 27-05-2026, 23:32:02
    #6
    zahidsync adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam sadece hat kapanıyor arama yapamazsın SMS atamazsın sadece Wi-Fi olarak kullanabilirsin dört ay bir IMEI dört ay diğer IMEI kullanabilirsin toplam sekiz ay her yılbaşında da bu haklar yenileniyor ben yurt dışı hattı hiç takmadım o yüzden pek bir bilgim yok o konuda genelde yurt dışı telefonlarda bir fiziksel sim bir de elektronik sim oluyor fiziksel simden elektronik sime geçmek falan zor oluyor ama iPhone 13 ve üstü modellerde eSIMi fiziksel sim olarak gösterebilme açığı var
    bu bahsettiğim yurt dışı hattım fizikseldi ama ben e sim yaptım benim anlamadığım turkcell 4 vodafone 4 three 4 toplam 12 ay kullanabilicekmiyim
  • 27-05-2026, 23:33:39
    #7
    zahidsync adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam sadece hat kapanıyor arama yapamazsın SMS atamazsın sadece Wi-Fi olarak kullanabilirsin dört ay bir IMEI dört ay diğer IMEI kullanabilirsin toplam sekiz ay her yılbaşında da bu haklar yenileniyor ben yurt dışı hattı hiç takmadım o yüzden pek bir bilgim yok o konuda genelde yurt dışı telefonlarda bir fiziksel sim bir de elektronik sim oluyor fiziksel simden elektronik sime geçmek falan zor oluyor ama iPhone 13 ve üstü modellerde eSIMi fiziksel sim olarak gösterebilme açığı var
    adagursoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cihaz SIM Kart ile Türkiye sınırları içerisinde kullanılamaz hale geliyor hocam. Çift simli aldıysanı 4+4 8 ay hakınız var, tek sim ise 4 ay sonra süresi bitecek. 50000+ bir ödeme ile yurtiçine açabilirsiniz telefonunuzu. SIM Kart kapandıktan sonra sim kart takmadan kullanabilirsiniz. Telefona herhangi bir hasar gelirse Türkiye sınırları içerisinde hiçbir şekilde garanti kabul edilmiyor, çok nadir servisler alıyor (mağdurum bu konuda). Yurt dışı telefon çok önermem, sürekli yurt dışına git-gel yapıyorsanız alabilirsiniz.
    4 ay 1 hattı kullanıp diğer hattı takıp toplam 8 ay kullanamazmıyım eğer öyle bir şey yapamıyorsam çift hatlı alayım telefonu
  • 27-05-2026, 23:34:59
    #8
    TanerYumukk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 ay 1 hattı kullanıp diğer hattı takıp toplam 8 ay kullanamazmıyım eğer öyle bir şey yapamıyorsam çift hatlı alayım telefonu
    Hocam tek sim kartını 2 sim arasında gezdirip 8 ay kullanıyorsunuz zaten.
  • 27-05-2026, 23:36:31
    #9
    IMEI kapanıyor IMEI hatta bir şey olmuyor hattı başka bir telefona takarsan yine kullanabilirsin ama istediğin Türk hattını telefona takarsan Çalışmaz sekiz ay sonra dört ay + dört ay şeklinde kullanacaksın