Yurt Dışı iPhone Alımı Hk.
14
●436
- 27-05-2026, 23:27:21Herkese merhaba, iyi forumlar hocalarım. Yakın zamanda yurt dışı iPhone almayı planlıyorum ancak aklıma takılan ve tam olarak netleştiremediğim bir konu var. Genelde "yurt dışı cihazlar belirli bir süre sonra kapanıyor" deniyor. Burada kapanan şey tam olarak nedir? Cihazın kendisi kilitlenip tamamen kullanılamaz hale mi geliyor, yoksa sadece şebeke erişimi mi (hat) kesiliyor? İkinci sorum ise şu: Elimde aktif olarak kullandığım Turkcell, Vodafone ve "Three" isimli bir yurt dışı hattım mevcut. Eğer ben bu cihaza Türkiye hatlarını değil de, direkt yurt dışı hattım olan Three'yi takıp Türkiye'de kullanırsam yine de kapanma/şebeke gitme sorunu yaşar mıyım? Konu hakkında bilgi ve tecrübesi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
- 27-05-2026, 23:28:241) Evet,kapanmaktan kasıt sim karta şebeke gelmemesi durumudur.TanerYumukk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2) Emin olmamakla birlikte yurt dışı hattını kullanabiliyorsun diye biliyorum - 27-05-2026, 23:29:42hocam sadece hat kapanıyor arama yapamazsın SMS atamazsın sadece Wi-Fi olarak kullanabilirsin dört ay bir IMEI dört ay diğer IMEI kullanabilirsin toplam sekiz ay her yılbaşında da bu haklar yenileniyor ben yurt dışı hattı hiç takmadım o yüzden pek bir bilgim yok o konuda genelde yurt dışı telefonlarda bir fiziksel sim bir de elektronik sim oluyor fiziksel simden elektronik sime geçmek falan zor oluyor ama iPhone 13 ve üstü modellerde eSIMi fiziksel sim olarak gösterebilme açığı var
- 27-05-2026, 23:30:578 ay yasal kullanım hakim var 4+4 yurtdisi hattını uzun süre kullanmanızı önermem Uluslararası daimi veri dolaşımından kökten kapanabilir
- 27-05-2026, 23:31:05Cihaz SIM Kart ile Türkiye sınırları içerisinde kullanılamaz hale geliyor hocam. Çift simli aldıysanı 4+4 8 ay hakınız var, tek sim ise 4 ay sonra süresi bitecek. 50000+ bir ödeme ile yurtiçine açabilirsiniz telefonunuzu. SIM Kart kapandıktan sonra sim kart takmadan kullanabilirsiniz. Telefona herhangi bir hasar gelirse Türkiye sınırları içerisinde hiçbir şekilde garanti kabul edilmiyor, çok nadir servisler alıyor (mağdurum bu konuda). Yurt dışı telefon çok önermem, sürekli yurt dışına git-gel yapıyorsanız alabilirsiniz.
- 27-05-2026, 23:32:02bu bahsettiğim yurt dışı hattım fizikseldi ama ben e sim yaptım benim anlamadığım turkcell 4 vodafone 4 three 4 toplam 12 ay kullanabilicekmiyimzahidsync adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-05-2026, 23:33:39zahidsync adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle4 ay 1 hattı kullanıp diğer hattı takıp toplam 8 ay kullanamazmıyım eğer öyle bir şey yapamıyorsam çift hatlı alayım telefonuadagursoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-05-2026, 23:34:59Hocam tek sim kartını 2 sim arasında gezdirip 8 ay kullanıyorsunuz zaten.TanerYumukk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle