Merhaba,
Altın,dolar veya tl borcunuzu nasıl azaltıyorsunuz? Kredi kartı, esnek limitinizi - hesabınızı nasıl eritiyorsunuz?
Veya eritebiliyor musunuz?
Borcunuzu Nasıl Eritiyorsunuz?
16
●860
- 14-10-2025, 10:26:34Taklacı güvercine döndü kartlar ama bir gün hepsini kapatacağım Allah'ın izniyle
- 14-10-2025, 10:39:02Borcu borçla yapılandırmak çok sıkıntılı tam anlamıyla bir paradoks. Bu nedenle mevcut borçları sıfırlayınca yeni borç yapmamaya günlük standart faturalar hariç gereksiz borç yapmamaya özen gösteriyorum. İş amaçlı oalrak zorunlu borçlanmam gereken durumlarda ise mal veya hizmet alımı öncesi detalı risk analizi yapmaya çalışıyorum (becerebildiğim kadar). Eğer kabul edilebilir risk sınırları içindeyse zorunlu olarak riske girebiliyorum. Ayrıca en önemlisi artık kimseye kolay kolay borç vermiyorum, açık hesap hatta senetle bile iş yapmıyorum. Malum milletimiz "borç namustur" der ama herif borcunu ödemez bir bakarsın arabasını her yıl değiştirir. Sorduğunda da "biz bilmemne aşiretiyigkhhğğ. Eski arabaya binek de şanımıza laf mı gelsin" der. Nası bir aşiretse artık 2024 model arabaya bindiklerinde "şanlarına laf geliyor" ama borcunu ödemedi diye icraya veriyorsun "şanlarına laf gelmiyor" nasıl bir şanları varsa? Belki şeref/onur şeklinde anladığım "şan" kelimesini ben yanlış anlamışımdır. "Şan" derken müzikle ilgili bir bölümden bahsediyordur.
- 14-10-2025, 10:40:57Borcun nasıl olduğuna göre değişir. Öncelikle yıkıcı borcun altına hiçbir şekilde girmem. Yapıcı borçlar ise her türlü tercihimdir. Elimdeki nakiti olabildiğince yatırıma çevirip, yapıcı borçları taksit taksit öderim. Şuan yapıcı borç miktarım 26,5 milyon civarında. Ancak karşılığı mal ve yatırım olarak elimde olduğu için rahatım. Borçlanarak yatırım yapıp kazanç sağlamayı öğrenebilmek çok önemli. Nakit akışını yönetmeyi öğrenmek gerekiyor. Maaşlı çalışarak büyüyemezsiniz, kendi işinizi yapmanız gerekiyor.