• 11-09-2023, 14:42:31
    #10
    Üyeliği durduruldu
    ozgurcetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam saksıda üretim yaparken her üretim sonrasında toprak değiştirmek gerekmiyor mu? Buda maliyeti arttırmaz mı?
    Gübre ve su toprağa verilecek. Sebze her zaman olduğu gibi toprakta yetişecek. Besinlerin büyük bölümü gübreden alınacak.

    ***

    Toprağın değişmesi diye birşey sözkonusu olamaz. İçinde faydalı mineraller azalmış olabilir. Ancak humuslu toprak her zaman humuslu topraktır.

    Benim yaşadığım yerde toprağın en üst 30cm kısmı siyah renkli, yanı humuslu toprak. Onun altını kazdıkça sarı toprak çıkar. Sarı toprakla tarım yapılamaz.

    Hani şu 1cm toprak 1 milyon yılda oluşuyor dedikleri humuslu topraktır. Tarım için çok kıymetlidir.
  • 11-09-2023, 15:55:15
    #11
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gübre ve su toprağa verilecek. Sebze her zaman olduğu gibi toprakta yetişecek. Besinlerin büyük bölümü gübreden alınacak.

    ***

    Toprağın değişmesi diye birşey sözkonusu olamaz. İçinde faydalı mineraller azalmış olabilir. Ancak humuslu toprak her zaman humuslu topraktır.

    Benim yaşadığım yerde toprağın en üst 30cm kısmı siyah renkli, yanı humuslu toprak. Onun altını kazdıkça sarı toprak çıkar. Sarı toprakla tarım yapılamaz.

    Hani şu 1cm toprak 1 milyon yılda oluşuyor dedikleri humuslu topraktır. Tarım için çok kıymetlidir.
    Anladım. bu dedikleri araştırıp iyice bakmak lazım
  • 11-09-2023, 16:07:26
    #12
    Merhaba, bu konu ile ilgilenenler http://www.agaclar.net/forum/topraksiz-tarim/ forum sitesine bakabilirler.
    Bende 7 - 8 senedir her sezon uğraşmaya çalışıyorum hobi olarak.
  • 11-09-2023, 16:37:06
    #13
    benimde hobi amaçlı düşündüğüm bir sektör.
    Güzel ve farklı geliyor.
  • 11-09-2023, 16:45:35
    #14
    Üyeliği durduruldu
    ozgurcetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım. bu dedikleri araştırıp iyice bakmak lazım
    ortalama saksılarınızda 3-4 yıldır aynı toprağı kullanıyorsanız solucan gübresi deniz yosunu hümik asit uygulaması yaptığınızda toprağın ph değeri istenilen düzeye gelicek ve bitki topraktaki besinleri daha iyi alıcaktır. 2. gübre uygulamanızda bu kullandığınız organik gübrelere ek olarak kesinlikle kimyasal gübre kullanmalısınız yoksa ürünleriniz küçük tatsız olurlar.

    Siz koçtaşta a101 de satılan torflardan kullanıyorsunuz bu kullanıdıgınız solucan gübrelerini v.s. v.s. organik toprak düzenleyicileri kullanmanıza neredeyse hiç gerek yok diyebiliriz. Çünkü torfun ph değeri bitkinin istediği ph aralığındadır, sizin ihtiyacınız olan tek şey kimyasal gübredir.

    Bitkiniz belki 2 karış boyalanabilir ama bu gübrelerle meyve vermez. Fosfor ve bor noksanlığı olursa bitkilerin çiçekleri döllenmez, potasyum olmazsa tatı kötü olur, kalsiyum olmazsa bitki stres olur. Siz elinizdeki organik gübrelerin kutularının arkalarında yazan değerlere bakın %1 azot %1 potasyum %1magnezyum yazar toplamda %5 lik bitki besin elementi o bitkiyi beslemeye yetmez ve tüm emekleriniz boşa gider. Bunu solucan gübre satıcıları-deniz yosunu satıcıları genelde söylemezler ben sizinle paylaşmak istedim. Kimyasal gübrenin içinde %45 oranında bitki besin elementi mevcuttur.

    kaynak: http://www.agaclar.net/forum/sebzeler/42747.htm


    Daha ilk defa duyduğum birçok şey var. Bu detaylara dikkat etmeyince çoğu zaman hüsran oluyor.