• 01-05-2023, 01:14:01
    #10
    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam lütfen bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın. Yani bu yazdıklarınızdan ya hiç mining yapmadığınızı sanıyorum yada o kadar çok boş makale okumuşsunuz ki bu makalelerin youtuberlerin etkisinde kalmışsınız. Konu açan hemşerime hashrate no sitesinden ortalama kazançları gözleyebilirsin. Şayet durum anlattığın şekildeyse mining yapmanda fayda var derim. 2024 mining zamanı olacak gibi görünüyor. Şu kazançları az olsada bu işlere yatırım da böyle zamanlarda kar getirir.
    Hocam bulunduğum projede elimde birçok modlu 8GB'lik kart var(12GB ve AMD kartlar da var ayrıyeten), makale okumaktan çok deneyimim var donanım ve yazılım olarak da; elektrik soğutma ve bakım masrafları zaten az olan kar oranını bitiriyor.
    Farklı algoritmalar olsa da şu an kar ettirmiyor yeterince.
    Lütfen bilmediğiniz durumlar hakkında ön yargılı yorum yapmayın hocam.
  • 01-05-2023, 01:23:30
    #11
    yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bulunduğum projede elimde 60 tane modlu 8GB'lik kart var(12GB ve AMD kartlar da var ayrıyeten), makale okumaktan çok deneyimim var donanım ve hardware olarak da; elektrik soğutma ve bakım masrafları zaten az olan kar oranını bitiriyor.
    Farklı algoritmalar olsa da şu an kar ettirmiyor.
    Lütfen bilmediğiniz durumlar hakkında ön yargılı yorum yapmayın hocam.
    Hocam elinizde eski eth performans kartları varsa şu an için gpu gücü kazançlardan kar edememeniz normal. Benim tepkim ve yorumum bu kartların performanslarının düştüğü, kullanılamaz hale geldiğini iddaa etmeniz oldu. Arkadaşlarımın 4 ayrı depoda yaklaşık 4000 bin üzerinde ekran kartından oluşan sistemi var. Düzenli bakımları yapılıyor 5 senelik kartları bile sorunsuz süper şekilde çalışıyor. Bazı marka modellerde fan sorunları olabiliyor 200-300 tl ye değişiyor ayrıca düzenli pad değişimleri ve macun değişimleri yapılıyor. Hani bilemiyorum nasıl kartlarınız var ve nasıl bakım yapıyorsunuz ki kartların verimsizleştiğini söylüyorsunuz onu algılayamıyorum.
  • 01-05-2023, 01:31:44
    #12
    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elinizde eski eth performans kartları varsa şu an için gpu gücü kazançlardan kar edememeniz normal. Benim tepkim ve yorumum bu kartların performanslarının düştüğü, kullanılamaz hale geldiğini iddaa etmeniz oldu. Arkadaşlarımın 4 ayrı depoda yaklaşık 4000 bin üzerinde ekran kartından oluşan sistemi var. Düzenli bakımları yapılıyor 5 senelik kartları bile sorunsuz süper şekilde çalışıyor. Bazı marka modellerde fan sorunları olabiliyor 200-300 tl ye değişiyor ayrıca düzenli pad değişimleri ve macun değişimleri yapılıyor. Hani bilemiyorum nasıl kartlarınız var ve nasıl bakım yapıyorsunuz ki kartların verimsizleştiğini söylüyorsunuz onu algılayamıyorum.
    Kartlar görece yeni jenerasyon(kilitli olanlarda kilit açma firmware mod, diğerlerinde hash yükseltici özel modlar mevcut ROM olarak, hive'da da belli ayarlar mevcut), alım maliyeti soğutma elektrik kullanımı düşük kar oranı ve devrinin-satışının zorluğu mantıklı bir yatırım kılmıyor; yatırım tavsiyesi değildir bu konuda hiç kimseye iyi kötü tavsiye vermiyorum yatırım hakkında.
    Bu konuda gördüğüm de yaşadığım da bunlar, normal hashler yetersiz kalıyor çoğu GPU'da modlandığında da yıpranmalar birkaç yıl sonra başlıyor ki stok kullanılan cihazlar bile miningden çıktığından ikinci elde bile düşüğe gidiyor.
    Bu konuda söyleyeceklerim bunlar, iyi akşamlar dilerim hocam.
  • 01-05-2023, 01:35:11
    #13
    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam lütfen bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın. Yani bu yazdıklarınızdan ya hiç mining yapmadığınızı sanıyorum yada o kadar çok boş makale okumuşsunuz ki bu makalelerin youtuberlerin etkisinde kalmışsınız. Konu açan hemşerime hashrate no sitesinden ortalama kazançları gözleyebilirsin. Şayet durum anlattığın şekildeyse mining yapmanda fayda var derim. 2024 mining zamanı olacak gibi görünüyor. Şu kazançları az olsada bu işlere yatırım da böyle zamanlarda kar getirir.
    Bunu duymak güzel. Benimde az çok düşüncem bu yönde. Sonuçta bu işin ayakta durmasını sağlayan minerlardır. Tüm transactions minerlar üzerinden sağlanıyor. Yani temelin sarsılmaması gerektiğini gereken önlemlerin alınacağını düşünüyorum. Teknik olarak bilgim olmasa da finansal açıdan bu böyledir. Hashrate no ise rx 570 için 1500 küsür günde amorti edeceğini söylüyor. Sıfır fiyatları sanırım. Ancak sıfır rx570 bulmak mümkün müdür? Sonuç olarak çok ta güvenim yok.

    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elinizde eski eth performans kartları varsa şu an için gpu gücü kazançlardan kar edememeniz normal. Benim tepkim ve yorumum bu kartların performanslarının düştüğü, kullanılamaz hale geldiğini iddaa etmeniz oldu. Arkadaşlarımın 4 ayrı depoda yaklaşık 4000 bin üzerinde ekran kartından oluşan sistemi var. Düzenli bakımları yapılıyor 5 senelik kartları bile sorunsuz süper şekilde çalışıyor. Bazı marka modellerde fan sorunları olabiliyor 200-300 tl ye değişiyor ayrıca düzenli pad değişimleri ve macun değişimleri yapılıyor. Hani bilemiyorum nasıl kartlarınız var ve nasıl bakım yapıyorsunuz ki kartların verimsizleştiğini söylüyorsunuz onu algılayamıyorum.
    Kullanılan her ürün zamanla verim kaybeder bu konuda hem fikirim hocam ile. Ancak bakım ile iyi bakım ile ömürleri uzasa bile maddi ve verim olarak değer kaybı olur.
  • 01-05-2023, 01:38:28
    #14
    Hocam sizin başınızdan kötü bir tecrübe geçmiş sanırım bu dediğiniz kartlar hep amd eski tabanlı kartlar. Çevremde hep nvidia kullanan arkadaşlar var ve böyle sorunlar yaşamadılar. Tabii ki kimseye yatırım tavsiyesi yapmıyoruz. Arkadaş elektriğim bedava diyor ve madencilik hakkında bilgi soruyor. Ben de fikrimi belirttim zaten örnektede yeni nesil nvidia ekran kartlarından bahsetmiş. Yazdığı para biriminden de ingilterede kaldığını düşünüyorum. Yani uygun fiyata ekran kartı alıp böyle bir şeyler yapabilir. Zaten ekran kartı fiyatlarını ve kazançlarını hesaplayınca kendisinin vereceği bir karar olacak.
  • 09-05-2023, 14:22:45
    #15
    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam lütfen bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın. Yani bu yazdıklarınızdan ya hiç mining yapmadığınızı sanıyorum yada o kadar çok boş makale okumuşsunuz ki bu makalelerin youtuberlerin etkisinde kalmışsınız. Konu açan hemşerime hashrate no sitesinden ortalama kazançları gözleyebilirsin. Şayet durum anlattığın şekildeyse mining yapmanda fayda var derim. 2024 mining zamanı olacak gibi görünüyor. Şu kazançları az olsada bu işlere yatırım da böyle zamanlarda kar getirir.
    Neye dayanarak 2024 yılının mining yılı olacağını düşünüyorsunuz?
  • 09-05-2023, 18:05:58
    #16
    AzALiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neye dayanarak 2024 yılının mining yılı olacağını düşünüyorsunuz?
    Amerika seçimleri + btc halving