• 18-02-2023, 00:31:29
    #10
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aleyküm selam. Ayakları rahatsız olanın oturarak kılmasına, felçli insanın sadece göz hareketleriyle namaz kılmasına, su yokken teyemmüm ile abdest alınmasına müsaade eden bir din elbette sizin ezbere bilmediğiniz sureleri kitaptan/telefondan okumanıza müsaade eder
    İslam kolaylık dinidir. Kardeşimiz huşuf içinde gönlünden Rabbimizi anmak geçirmiş yukarıda Hocamın dediği gibi aynen katılıyorum. İlk adım için bence gayet güzel bir girişim. Din hakkında kesin hüküm vermek çok yanlış bence. Arkadaş ne güzel yöneliyor onu korkutmak, ürkütmek yerine kazanmak lazım. Dediği gibi evvela kılınışı öğrenip sonra da adım adım duaları öğrenir. Allah devamını getirsin hocam. Namazdan aldığın tat ve ruhunun açığının giderilmesini hiçbir şeyden anlamayacaksın emin ol. İnşallah devamı gelir pes etme. Allah şimdiden kabul etsin.
  • 18-02-2023, 02:28:40
    #11
    Üyeliği durduruldu
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    . namazın kaideleri vardır bu kaidelere uymazsanız namaz kılmış olmazsınız. kesin hükümlük bir durum yok çok net ihtimal yok yani. ameller niyetlere göreyse hiç birimiz ezberlemelim telefondan açıp dinleyerek kılalım. kulaklık takalım. vs. namazda ezberden okunması gereken sureler vardır. okumazsanız namaz kılmış olmazsınız. islama uygun bir ibadet etmiş olmazsınız. sadece yatmış kalkmış olursunuz. kitaba telefona radyoya kulak vererek göz atarak ruku ve secde etmiş olmazsınız. bu durum imamın kıldırması ile eş deger değildir. amel ve niyeti fiziksel olması gereken ve kaideleri olan bir ibadet ile kıyaslamak komik olmuş.
    dolayısı ile gönülden içten olup olmaması değil öncelikle namaz olması gerekir. kaideleri gerçekleşmeyen bir eyleme de namaz diyemezsin. namaz olmayan bir eylem için de fazilet hesabı yapamazsın.
    bu benim şahsi yorumumdur.

    konuyu açan kardeşime de şahsi yorumumu değil bu alemde oldukça kabul gören bir sitenin linkini gönderdim. tabi siz şahsi olarak amel niyet hesabınıza göre yatıp kalkabilirsiniz . sizin tercihinizdir. ancak uyarma yükümlülüğüm var ise uyarıyım bu şekilde namaz olmaz.

    bu kardeşimiz bu geceden itibaren günde 1 cümle kadar ayet ezberleyecek kadar enerji ve zaman sarf etse bu başlangıç bence onun için çok daha büyük bir dönüşümdür. bugün bilmiyorum yatıp kalkayım dünyayı değiştirmez. bugün ezbere ve doğruya başlamak her şeyi değiştirebilir.
    Caqlar003 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İslam kolaylık dinidir. Kardeşimiz huşuf içinde gönlünden Rabbimizi anmak geçirmiş yukarıda Hocamın dediği gibi aynen katılıyorum. İlk adım için bence gayet güzel bir girişim. Din hakkında kesin hüküm vermek çok yanlış bence. Arkadaş ne güzel yöneliyor onu korkutmak, ürkütmek yerine kazanmak lazım. Dediği gibi evvela kılınışı öğrenip sonra da adım adım duaları öğrenir. Allah devamını getirsin hocam. Namazdan aldığın tat ve ruhunun açığının giderilmesini hiçbir şeyden anlamayacaksın emin ol. İnşallah devamı gelir pes etme. Allah şimdiden kabul etsin.

    Aleyküm Selam telefona bakarak kilabilirsiniz ama öğrenene kadar

    Allah de kabul olur diyen arkadaşlar yanlış yönlendirme yapmayınız FATİHASIZ NAMAZ GEÇERLİ DEĞİLDİR

    KONU SAHİBİ KARDEŞİME DE TAVSİYE VERMEK İSTİYORUM SABAH NAMAZİNDA 3 TEKRAR FATİHA YAPARSAN 3 GÜNE EZBERLERSİN SABAH AKLIN DAHA SERİ ÇALIŞIR VE KELİMELER TAM ANLAMIYLA DÜZGÜN ÇIKAR

    FATİHASIZ NAMAZ OLMAZ HADİSTİR KULAKTAN DOLMA BİLGİ DEĞİLDİR.

    ALLAH KILDIĞIN VE KILACAĞIN NAMAZLARI KABUL EYLESİN 5 VAKİT NAMAZ KILMAK İSTERSEN NAMAZ KONUSUNDA HER TÜRLÜ YARDIMI YAPARIM İSTEDİĞİN ZAMAN BANA MESAJ ATABİLİRSİN SORU SORABİLİRSİN BİLDİKLERİMİ AKTARABİLİRİM SADECE EN İYİSİNİ ALLAH BİLİR DEYİP SÖZÜMÜ BİTİRİYORUM.


    Edit : eğer bu bilgiyi edinmeden bir namaz kılmışsan namazım kabul olmadı diye üzülme bilmediğin şeyden sorumlu değilsin tekrar kilarsan takvaya yakın olanı odur ama kabul olmadı deyip umutsuzluğa düşürmek isteyecektir şeytan namazdan soğutmak isteyecektir inanma.
  • 18-02-2023, 11:54:05
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ToryVidar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamun aleyküm pek dua bilmiyorum kandil namazı kılıcam ancak internetten yazıları okuya okuya secdedeyken kılsam telefon yerde bi günahı varmıdır acaba nette araştırdım da tam cevap yok
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    . namazın kaideleri vardır bu kaidelere uymazsanız namaz kılmış olmazsınız. kesin hükümlük bir durum yok çok net ihtimal yok yani. ameller niyetlere göreyse hiç birimiz ezberlemelim telefondan açıp dinleyerek kılalım. kulaklık takalım. vs. namazda ezberden okunması gereken sureler vardır. okumazsanız namaz kılmış olmazsınız. islama uygun bir ibadet etmiş olmazsınız. sadece yatmış kalkmış olursunuz. kitaba telefona radyoya kulak vererek göz atarak ruku ve secde etmiş olmazsınız. bu durum imamın kıldırması ile eş deger değildir. amel ve niyeti fiziksel olması gereken ve kaideleri olan bir ibadet ile kıyaslamak komik olmuş.
    dolayısı ile gönülden içten olup olmaması değil öncelikle namaz olması gerekir. kaideleri gerçekleşmeyen bir eyleme de namaz diyemezsin. namaz olmayan bir eylem için de fazilet hesabı yapamazsın.
    bu benim şahsi yorumumdur.

    konuyu açan kardeşime de şahsi yorumumu değil bu alemde oldukça kabul gören bir sitenin linkini gönderdim. tabi siz şahsi olarak amel niyet hesabınıza göre yatıp kalkabilirsiniz . sizin tercihinizdir. ancak uyarma yükümlülüğüm var ise uyarıyım bu şekilde namaz olmaz.

    bu kardeşimiz bu geceden itibaren günde 1 cümle kadar ayet ezberleyecek kadar enerji ve zaman sarf etse bu başlangıç bence onun için çok daha büyük bir dönüşümdür. bugün bilmiyorum yatıp kalkayım dünyayı değiştirmez. bugün ezbere ve doğruya başlamak her şeyi değiştirebilir.
    Ben hiç birşeye şahsi yorumumu katmadim değerli yorumun için teşekkürler; amel niyet hesabını ben yapmıyorum bunu diyen mâlikül Mülk ( mülkün gerçek sahibidir) senin nasıl niyet ettiğin önemlidir. Bak tam olarak ezberleyip kılanlara ayet ne diyor ?

    Vay haline o namaz kılanlara ki, onlar namazlarının özünden uzaktırlar; halka gösteriş yaparlar.

    Benim bahsettiğim şuan ki durumdu. Ezberleyecek bir vakti yoksa; evet Allah'ın ayetlerine bakılır. Ne diyor peki?

    Cenâb-ı Hak; “O halde Kur’ân’dan kolay geleni okuyun.

    Bunu da yapmaya şimdilik güç yetiremeyen kimse, Fatiha Suresi okuma süresi kadar içinden “Allah… Allah… Allah… Allah…” der. Bunu da bilmiyor ise kıyamda Fatiha Suresi okuyabilecek kadar bekleyip susar, tefekkür eder.

    Yani sadece susman bile yeterlidir.

    Senin ne için amel edip orada olduğun önemli.

    Bunları ben demiyorum bunları ayet diyor ☺️