• 11-02-2023, 17:35:07
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen korkma.
    Korkmadığımı kim söyledi hocam ya da korkmakta haksız olduklarını
    insan gibi soru sormak için açtım, insanlar da cevap vermiş düzgünce yoruma bak daha benim olduğum hiçbir konuya yorum yapma engelliyorum seni
  • 11-02-2023, 17:36:40
    #11
    Yönetici onayı bekliyor
    Developer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Korkutma çabası değil de önlem alınma çabası diyelim. Gerçekler bunlar maalesef ve ülkemiz fay hatları üzerinde. Bunların göz önünde bulundurulması için özellikle Celal Şengör olmak üzere bilgili kişiler yırtınıyor. 1 saat sonra da olabilir 100 yıl sonra da olabilir. Fay hatlarındaki enerji değişimlerine göre uyarılarını gerçekleştiriyor Sismologlar. Deprem olan bölgeler içinde çok ciddi uyarılar yapıldı ama bunlar yapılmadı. İstanbul'da Allah göstermesin böyle bir depremde yaşanabilecekler, filmlerde bile gösterimi zor olur. O yüzden acilen önlemlerin alınması gerekiyor. Çaba bundan ötürü.
    tabi ki hocam onun maalesef farkındayım, işte bana göre de dediğiniz gibi önlem alınma çabası için böyle fazla fazla üstlerinde duruyorlar doğru söylüyorsunuz
  • 11-02-2023, 17:38:29
    #12
    Eternal26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tabi ki hocam onun maalesef farkındayım, işte bana göre de dediğiniz gibi önlem alınma çabası için böyle fazla fazla üstlerinde duruyorlar doğru söylüyorsunuz
    Şimdi Haber Türk'te bir hukukçu şunu söyledi, aynen aktarıyorum: "Fatih Altaylı programlarında hep bunu anlatıyor. Celal Şengör ve Naci Görür'ü programlarında defalarca kez anlattırdı. Adamların dilinde tüy bitti. Artık o kadar anlattılar ki programda abi-kardeş şeklinde hitapta bulunuyorlar."

    Bunlar gerçekler ve acilen önlemler alınması gerekiyor.
  • 11-02-2023, 17:39:15
    #13
    Yönetici onayı bekliyor
    Developer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi Haber Türk'te bir hukukçu şunu söyledi, aynen aktarıyorum: "Fatih Altaylı programlarında hep bunu anlatıyor. Celal Şengör ve Naci Görür'ü programlarında defalarca kez anlattırdı. Adamların dilinde tüy bitti. Artık o kadar anlattılar ki programda abi-kardeş şeklinde hitapta bulunuyorlar."

    Bunlar gerçekler ve acilen önlemler alınması gerekiyor.
    İşin kötüsü de, 3-5 ay sonra bunların unutulacağı maalesef. Ama inşallah unutturmayacağız
  • 11-02-2023, 17:44:59
    #14
    Çünkü İstanbul'da deprem olursa şuan altından kalkamayız. Ve her an olabilir. Kim neyi hesaplarsa hesaplasın, yer altında neler olduğunu, nasıl enerji biriktiğini, ne zaman deprem olacağını kimse bilmiyor - bilemez. Tek bildiğimiz burası büyük bir depreme gebe.

    Ve İstanbul'da yapı stoğu aşırı kötü durumda. Bugün deprem olursa kayıplar ciddi rakamlara ulaşır.

    Kimsenin İstanbulluları korkutmak gibi bi derdi yok anlayacağınız. Durum gerçekten ciddi.
  • 11-02-2023, 17:46:29
    #15
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Eternal26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Celal şengör, 2019 da ohal ilan edin hemen şimdi ilan edin çok az zaman kaldı diyordu 5 yıl oldu deprem olmadı
    bunun 2019 un önceside var tabi

    istanbulda deprem olalı çok olmadı

    örneğin, maalesef 750 yıldır deprem olmayan fayda maraşta deprem oldu

    ama 750 yıl boyunca hiçbir şey olmamıştı

    30 40 yıl önce deprem olan istanbulda neden yarın öbür gün deprem olacakmış gibi söylüyorlar ? yani bunun için tam olarak dayandıkları bir sinyal, bir şey var mı ? ya da devlet daha çabuk önlem alsın diye mi yapıyorlar ?

    anlamadım gerçekten tam olarak açıklayabilecek varm ı
    Çünkü Gölcük depreminde kırılan faydan sonra stresin nerede biriktiği görülüyor.
    Çünkü İstanbul depreminin frekansları var. İstatistiki olarak zamanı geldi ve geçiyor.
    1 saat sonra İstanbul'da bir deprem olması riski varken vatandaşın içine rahatlatmak için 100 sene sonra da olabilir mi desinler?

    Bak İyi Parti Maraş İl Başkanı 6 ay önce deprem geliyor Maraş hazır değil devletin planı yok basın açıklaması yapmış.
    Çünkü Bilim Adamları 750 senedir uyuyan fayın uyandığını takip ediyorlardı ve depremin yaklaştığını biliyorlardı.

    Artık senin gibiler susmalı, siyasetçiler susmalı.
    Artık sadece bilim adamları konuşmalı.
    Ve halk panik olmalı. Yarın deprem olacakmış gibi panik olmalı.
    Bu halk oyunu panik halinde kullanmalı, bu halk imar affı getiren partileri meclis dışına atmalı.
    Bu halk yapıları denetlemeyen belediyeleri hapse atmalı.
    Panik olmasınlar da enkaz altında ceset mi olsunlar?

    Eski eşim afet planı toplantılarına girmişti.
    Bizim yaşadığımız bölge haritada kırmızı ile işaretlenmişti.
    İstanbul'da bir deprem halinde kurtarma ekiplerinin hiç girmeyeceği giremeyeceği bölgeler var.
    Bunlar sokakları dar, yapılaşması düzensiz, yapıları eski, kurtarma ekiplerinin hem erişemeyeceği hem de kurtulanın az olacağı bölgeler.
    O bölgelerde yaşayanlara deprem sonrası yardım bile ulaştırılamayacağı biliniyor onlar kendileri yardım yapılan yerlere erişmek zorundalar.
    Ve bu deprem yarın olabilecek kadar yakınken herkesin içine su serpelim 100 yıl sonra olur mu diyelim?

    İstanbul yıkılan 10 şehri tek başına besler ayağa kaldırır.
    Ama 80 il bir araya gelse İstanbul depreminden sonra İstanbulu besleyemez ayağa kaldıramaz.
    En iyi cerrah da istanbul da, en iyi bankacı da istanbul da, en mühendis de istanbul da...
    İstanbul nüfusun 4 te birini barındırsa da nitelikli iş gücünün ve sermayenin ezici çoğunluğunu barındırıyor.
    İstanbul'u kaybedersek Türkiye'yi kaybederiz.
  • 11-02-2023, 17:47:17
    #16
    Eternal26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Celal şengör, 2019 da ohal ilan edin hemen şimdi ilan edin çok az zaman kaldı diyordu 5 yıl oldu deprem olmadı
    bunun 2019 un önceside var tabi

    istanbulda deprem olalı çok olmadı

    örneğin, maalesef 750 yıldır deprem olmayan fayda maraşta deprem oldu

    ama 750 yıl boyunca hiçbir şey olmamıştı

    30 40 yıl önce deprem olan istanbulda neden yarın öbür gün deprem olacakmış gibi söylüyorlar ? yani bunun için tam olarak dayandıkları bir sinyal, bir şey var mı ? ya da devlet daha çabuk önlem alsın diye mi yapıyorlar ?

    anlamadım gerçekten tam olarak açıklayabilecek varm ı
    Korkutma değil hayatın bir gerçeği bugün olmaması yarın olmayacağı anlamına gelmiyor İstanbul bu depreme hazır değil bu yüzden uyarıyorlar.
  • 11-02-2023, 17:57:12
    #17
    10 ilde depremden etkilenen kişi sayısı 13,5 Milyon.

    Sadece İstanbul 15 milyon. Çevre illeri de işin içine katınca 20 milyona tekabül eden bir sayı.

    Bence bu korku içimizde hiç gitmesi ki binalarda malzemelerden çalınmasın. Bu korkuyu en çok da müteahhitlere versin Allah ki malzemeden çalamasınlar.
  • 11-02-2023, 18:16:32
    #18
    Eternal26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Celal şengör, 2019 da ohal ilan edin hemen şimdi ilan edin çok az zaman kaldı diyordu 5 yıl oldu deprem olmadı
    bunun 2019 un önceside var tabi

    istanbulda deprem olalı çok olmadı

    örneğin, maalesef 750 yıldır deprem olmayan fayda maraşta deprem oldu

    ama 750 yıl boyunca hiçbir şey olmamıştı

    30 40 yıl önce deprem olan istanbulda neden yarın öbür gün deprem olacakmış gibi söylüyorlar ? yani bunun için tam olarak dayandıkları bir sinyal, bir şey var mı ? ya da devlet daha çabuk önlem alsın diye mi yapıyorlar ?

    anlamadım gerçekten tam olarak açıklayabilecek varm ı
    Bir gün olacak, o bir gün bugün olursa da ayakta kalacak bina yok. Bu yüzden.