• 07-11-2022, 10:07:28
    #1
    Merhabalar ilk defa kendim altın alacağım
    Bir konu aklıma takıldı ilk başta bankanın altın hesabından almayı düşünüyordum. Fakat kur 999tl ise 1020tlden aldırıyor. Normal satış kurundan sattırıyor.
    Kuyumculardan aldığımdada aynı bu şekilde komisyon koyarak mı alıyoruz veya satacağımızda mı bir komisyon oluyor. Kuyumcudan alsam normal alış ve satış kurundan mı işlem yapacağım?
    Dediğim gibi ilk defa yapacağım için bilmiyorum
  • 07-11-2022, 10:08:47
    #2
    bankaların alış satış makası çok olur. kuyumcudan fiziki altın alın bence.
  • 07-11-2022, 10:09:24
    #3
    hnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bankaların alış satış makası çok olur. kuyumcudan fiziki altın alın bence.
    Kuyumcuda Haberlerde yayınlanan alış satış kurları mı geçerli oluyor ?
  • 07-11-2022, 10:10:28
    #4
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuyumcuda Haberlerde yayınlanan alış satış kurları mı geçerli oluyor ?
    evet üç aşağı beş yukarı kuyumcuların alış satış fiyatları tv de gördüğünüz gibi oluyor. bankalar o kurlar üzerinden de para kazanmak için farklı fiyatlarla işlem yapıyor.
  • 07-11-2022, 10:11:26
    #5
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuyumcuda Haberlerde yayınlanan alış satış kurları mı geçerli oluyor ?
    Ben de banka makaslarından dolayı gidip kuyumcudan aldım. 5 gram altın almıştım geçen hafta. Haberlerde yayınlanan fiyat İstanbul fiyatı. Örneğin orda 1.003 TL yazarken ben 1.025 TL'den almıştım gramını.
  • 07-11-2022, 10:11:50
    #6
    Merhaba hocam,
    Mesela şuanda 990 TL olan bir gram altın, ben kuyumcudan 960 TL'ye falan alıyorum ama bulunduğunuz şehre göre bu değişkenlik gösterir diye düşünüyorum.
    Bankalardaki alış satış arasındaki farklar yüzünden elimde olduğu sürece fiziki altın alırım.
    Yani demem o ki 999 TL olan gram altını sizler 970-980 TL gibi bir fiyata alabilirsiniz diye umuyorum, tabi bu forumda kuyumcu arkadaşlar var onlara da sorabilirsiniz.
  • 07-11-2022, 10:13:49
    #7
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar ilk defa kendim altın alacağım
    Bir konu aklıma takıldı ilk başta bankanın altın hesabından almayı düşünüyordum. Fakat kur 999tl ise 1020tlden aldırıyor. Normal satış kurundan sattırıyor.
    Kuyumculardan aldığımdada aynı bu şekilde komisyon koyarak mı alıyoruz veya satacağımızda mı bir komisyon oluyor. Kuyumcudan alsam normal alış ve satış kurundan mı işlem yapacağım?
    Dediğim gibi ilk defa yapacağım için bilmiyorum
    hocam ben 10 tane kuyumcudan fiyat alıyorum, hangisi uygunsa ondan alıyorum kuyumcuda pazarlık bile yapılıyor. Altın hesabından almaktansa fiziki olarak almak daha uyguna gelir her zaman.
  • 07-11-2022, 10:15:51
    #8
    Teşekkür ediyorum şimdi oturdu hocam. Yardımlar için sağolun.
  • 07-11-2022, 10:16:18
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar ilk defa kendim altın alacağım
    Bir konu aklıma takıldı ilk başta bankanın altın hesabından almayı düşünüyordum. Fakat kur 999tl ise 1020tlden aldırıyor. Normal satış kurundan sattırıyor.
    Kuyumculardan aldığımdada aynı bu şekilde komisyon koyarak mı alıyoruz veya satacağımızda mı bir komisyon oluyor. Kuyumcudan alsam normal alış ve satış kurundan mı işlem yapacağım?
    Dediğim gibi ilk defa yapacağım için bilmiyorum
    bahsedilen kurlar resmi kurlardır. kuyumcularda o oranları baz alarak fiyat verirler biraz altını biraz üstünü
    makas aralıkları bankaya göre daha düşük olacaktır.