Polis Cüzdana Bakabilir Mi ?
58
●4.780
- 05-11-2022, 20:34:24O zaman sen her evine polisim diye girene de evini aratırsın, Allah akıl fikir ve beyin versinsezerozkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-11-2022, 20:47:01Polisin üst araması ya da araç araması yapmasından neden rahatsız olunur ki? Bunu yapmasa, polis görevini yapmıyor olur. Yapsa, yetkisini aşıyor ya da sırf gıcıklığına yaptı olur. Öyle bir şey yok arkadaşlar. Polis mazoşist değil, durduk yere tartışmaya girip canını sıkmak istesin. Bir arama yapılıyorsa ya rutin uygulama vardır ve hemen hemen her araç ya da şahıs aranıyordur ya da şüphe üzerine aranıyordur.
Polisin makul şüphe durumunda üst ve araç arama yetkisi vardır. Ancak cep, cüzdan, çanta, torpido gözü gibi kısımların aranması için savcılık izni gerekir. Bu izin olmadan hiçbir polis risk alıp da arama yapmaz. Hele ki polisin bu kadar sahipsiz olduğu bir zamanda.
Eğer güler yüzlü olur ve arama yapılmasına karşı çıkmazsanız, aynı şekilde karşılık görecek ve büyük ihtimalle birkaç dakika sürmeden oradan ayrılacaksınız. Yarın size zarar veren biri, bu aramalar sayesinde bulunabilir, unutmayın. - 05-11-2022, 20:50:24Makul şüphe kavramı istismara açık bir durum maalesef. Normalde hiçbir şüpheli hareketiniz yokken, giyimi aradığımız bir şüpheliye benziyordu diyerek bile üstünüzü arayabilirler.
- 05-11-2022, 22:44:16Güvenlik görevlisi olarak beni aramak isteyen kişi olduğunda karşı çıkmam. Belki çok hoşuma gitmez bu durum, hatta keyfi olabileceğini de düşünebilirim içimden, veya bir çok arkadaş gibi neden şüphelendi niye arıyor diye de düşünürüm; ama bir de şunu düşünürüm:
"adamlar kim bilir ne zorluklarla görevlerini yapıyorlar, belki bir suçluyu arıyorlar. şu anda işlerini yapmaya çalışıyorlar, görevlerini kötüye kullanan polis hakim vs bir sürü kişi olabilir; ama görevlerini özveri ile yaparken şehit olan bir sürü polis ve asker de var."
Benim görevimi söylemem beni aramamaları için yeterli; ama bunu bile istemiyorum. Ne yazık ki biliyorum ki apaçi tipler artist gibi beni arayamaz diye düşünüyorlar. (sözüm meclisten dışarı
) Bu iş öyle değil arkadaşlar. Biraz kendinizi görev yapanın yerine koyun bin bir türlü suçlu ile muhattapsınız. Rahmetli Hemşehrim Fethi Sekin de polisti; görevlerini yapan Polislerimizin önce iyiniyetli olduklarını varsaymalıyız. İnsanları korumak için hayatını kaybeden bir sürü Polis var. Soğukta bekleyen trafik polisi size ceza yazmaya çalışan düşmanınız değil. Bunu bir trafik kazası geçirdiğinizde sakat kalırsanız anlarsınız; ama bu olmadan anlamak önemli. Hız cezası kesiyor diye kızmak yerine yavaş sürmek lazım arkadaşlar. Otomobiller hele ki motorsikletler belli bir hızın üzerine çıkınca insan vücudu için hiç uygun değil. Metal yığını içinde 100km hızla hareket etmek için güvenli bir bedene sahip değiliz çok dikkatli olmalıyız. Aynı şekilde insanlar 25 milyonluk şehirde yaşayabiliyorlar çünkü arka planda muazzam bir düzen ve çalışma var. Ben kişisel olarak organizasyonlara karşı olan biriyim; ama günümüz kültürünün üretebildiği en refahlı sistem Devlet sistemi; alternatifini düşünürken bir kaç yüzyıl daha bu şekilde Polis'lerin kimi zaman bizim konforumuza dokunan uygulamaları yapmalarına maruz kalacağız.
Rahatsız olmanız ilk anda "ne gerek var ya" diye içinden geçirmeniz çok normal ama sağlıklı bir şekilde değerlendirin söylediklerimi eğer iyiniyetliyseniz benim gibi düşüneceksiniz. İnanın hiç bir polis insanların üstlerini keyif için aramaz. %1 değil Binde bir gıcıklığına yapıyor olabilir diye işlerini yapmaya çalışan 9999999 kişiye atarlanmanın alemi yok.
) Bu iş öyle değil arkadaşlar. Biraz kendinizi görev yapanın yerine koyun bin bir türlü suçlu ile muhattapsınız. Rahmetli Hemşehrim Fethi Sekin de polisti; görevlerini yapan Polislerimizin önce iyiniyetli olduklarını varsaymalıyız. İnsanları korumak için hayatını kaybeden bir sürü Polis var. Soğukta bekleyen trafik polisi size ceza yazmaya çalışan düşmanınız değil. Bunu bir trafik kazası geçirdiğinizde sakat kalırsanız anlarsınız; ama bu olmadan anlamak önemli. Hız cezası kesiyor diye kızmak yerine yavaş sürmek lazım arkadaşlar. Otomobiller hele ki motorsikletler belli bir hızın üzerine çıkınca insan vücudu için hiç uygun değil. Metal yığını içinde 100km hızla hareket etmek için güvenli bir bedene sahip değiliz çok dikkatli olmalıyız. Aynı şekilde insanlar 25 milyonluk şehirde yaşayabiliyorlar çünkü arka planda muazzam bir düzen ve çalışma var. Ben kişisel olarak organizasyonlara karşı olan biriyim; ama günümüz kültürünün üretebildiği en refahlı sistem Devlet sistemi; alternatifini düşünürken bir kaç yüzyıl daha bu şekilde Polis'lerin kimi zaman bizim konforumuza dokunan uygulamaları yapmalarına maruz kalacağız.