XrDevil adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Tırnak Batması Nasıl Geçer?
42
●1.182
- 28-09-2022, 15:01:23Yapamam çok acıyor dayanamıyorumr10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-09-2022, 15:02:04Acile gitsem yaparlarmı ?Nurullaah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-09-2022, 15:04:28Açılın ben 6 sene boyunca yaşadım

Şuan henüz iltihap kapmadıysa sadece kuru bir acısı varsa yapmanız gerekeni hemen söylüyorum hocam eğer bunu yapmazsanız o tırnak daha da içeri girip iltihap yapacak ve o süreden sonra tırnağınızı çektirmekten veya yakmaktan başka çözümünüz olmayacak o yüzden acıyor macıyor demeden dediğimi yapın mutlaka
1) öncelikle sterilize edilmiş bir adet cımbız , bir adet pamuğu ve 1 adet kürdanı yanınıza alın
2) pamuğu tırnağın arasında girecek şekilde rulo yapın kalın olmasın girmez ince olmasın işe yaramaz ideal tırnağı havaya kaldıracak arada tampon olacak şekilde rulo yapın
3) cımbız ile tırnağın üst tarafını kendinize doğru çekin tırnak havadayken batan kısmı rulo yaptığınız pamuğu yerleştirin daha aşşağıya itemeyeceğiniz için kürdan yardımıyla o pamuğu yaranın olduğu yere kadar itin.
Sonuç olarak tırnak ile et arasında pamuk gireceği için tırnak ete batmayacak ve bir süre sonra kendi kendine iyileşecek
**** Ee daha sonra pamuğu çıkarınca batmayacak mı sorusu için
tırnak nemli ayağa yani yumuşamış ete batar bir kere battıktan sonra onu çıkartırsanız tekrar et kuruyacağı için batmayacak ve bu sürede ayağınızı nemli turmaktan ıslak tutmaktan uzak tutacaksınız.
Bu bilgiler sizin içindi ayağına tırnak batmış ve iltihap yapmış hastalar için ise
1) sakın tırnağınızı çektirmeyin 1-2 ay kafanız rahat olur sonra tekrar batar (7 defa tırnak çektirdim)
2) et yakma yöntemi var tırnağın ete deyen tarafını yakıyorlar ve et olmadığı için batmıyor (2 defa yaptırdım)
3) tel tedavisi benim başta anlattığım pamuk olayının daha gelişmiş ve profesyonel yapımı ( 1 defa yaptırdım )
Geçmiş olsun. - 28-09-2022, 15:07:44Hocam biraz şişti bazen iltihap akıyor batan yere pamuk yerleştirmem çok zor ama birazdan denicemModal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-09-2022, 15:08:53Kesinlikle tavsiye etmiyorum;
kendi yöntemim: Vemcaine sprey ile lokal anestezi yapıyorum ardından uzamış olan tırnağın orta kısmından dikine ve yatay tırnak makası ile ufak kesik atıp tırnağı yanlara kök kısmına doğru kırarak çıkartıyorum. 3-5 ay rahat ediyorum sonra tekrar batıyor sonra ben kendi tırnağımı kendim tekrar söküyorum
- 28-09-2022, 15:10:16Hocam çok geç kalmadan dediklerimi uygularsan kurtarma ihtimalin çok yüksekXrDevil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
