• 31-05-2022, 20:01:41
    #1
    Bütün ümidim gençliktedir


    Hepimizin sıklıkla kullandığı herkez! kelimesi nasıl yazılır?


    Maalesef bu kelime de bizim kanayan yaramız. Birçok arkadaşımız hatalı kullanıyor. Herkez; Her bir kez anlamına gelir. Gerçi bu anlamda kullanıldığını da pek görmedim Ancak bu kelimeyi kullananlar,"insanların bütünü ya da birçoğu" anlamında kullandıkları için, haliyle yanlış yazıyorlar. Doğrusu "Herkes" şeklindedir.


    Uzun lafın kısası, sondaki harf "Z" değil "S" olmalıdır.
  • 31-05-2022, 20:02:31
    #2
    Yalan bilgi doğrusu herkeş'tir.
  • 31-05-2022, 20:02:51
    #3
    Teşekkürler hocam
  • 31-05-2022, 20:02:54
    #4
    Emeğe saygı. Bilgilendirme için teşekkürler.
  • 31-05-2022, 20:03:47
    #5
    Teşekkürler hocam yarayan kanaya tuz bastığın için. Herkez yalnış yazıyor bu kelimeyi
  • 31-05-2022, 20:04:00
    #6
    HGG
    Üyeliği durduruldu
    bir sürü böyle yanlış yazılan ve telaffuz edilen kelimeler var. Keşke sadece bu olsa
  • 31-05-2022, 20:04:47
    #7
    Harika bir konu. Aynı konuyu "öyle" değil de "öle" yazanlar için açar mısınız?
  • 31-05-2022, 20:05:02
    #8
    Yapa bilirim, ede bilirim, dokuna bilirim (etc.) gibi cümlelerde de '-e bilmek' ayrı yazılıyor bu da ayrı bir bilgi 🤮
  • 31-05-2022, 20:05:53
    #9
    Ben de hep herkez yazardım.Doğrusunu bu forumda öğrendim.Teşekkürler R10.NET