• 17-05-2021, 23:02:41
    #1
    Herkese iyi forumlar. Öncelikle 24 yaşında bir gencim. 2017'den beri tanıştığım ve görüştüğüm bir kız arkadaşım var. İkimizde evlilik düşünüyoruz. Ailesi baştan beri bu ilişkiye karşı, sebebi bulundukları bölge dışına kız vermek istememeleri. Bununla birlikte ailelerinde sürekli bir kararsızlık mevcut. Öncelikle ailemi arayıp oğlun kızımın aklını çelmesin. Kızı öldürürüm de vermem diyen bir babası var. Ben buna rağmen askerliğimi yaptım elime işimi aldım ve karşısına çıktım. Ailemle gittiğimde daha koltuklara oturmadan ''Geldiniz, geldinizde ne oldu? Ben sizi kovmadım mı?'' dedi. Ailemde sırf ben sevdiğim için bu lafları yuttu. İşi espiriye vurarak, bu tatsız cümleleri geçiştirdi. Bu ziyarette birer yüzük takarız, kendi aramızda tatlı yeriz nişan olur dendi ve kasım ayına gün verildi. Kasım ayı yaklaştığında biz müsaade istemek için kız tarafını aradık. Aileme ''Beklemeniz gerek, ben traktör alacam tarlamı sürecem'' cevabını verdi. Bunun üzerine bizimkilerde ''Abi tamam sen al traktörünü bir yüzük bir tatlı ne olacak sanki, senin bu kızı vermeye niyetin mi yok'' dedi. Bu sefer kızın babası ''Evet, vermeye niyetim yok, kısmetinizi başka yerde arayın'' dedi. Bunun üzerinden kız baskı yapıyor istiyorum vs. diye. Bu olayın üstünden 2 ay geçiyor ve kızın babası beni arıyor ve bana ''birkaç hafta işlerimi halledeyim, gelirsiniz bizde geliriz sizin evinizi felan görürüz 2 3 gün içerisinde de herşey olur'' diyor. Ertesi gün babası bir daha arıyor beni ve diyor ki ''Kızın abisi askeriye de ben gelmeden vermeyeceksiniz ben anca kurban bayramına izin alırım, ben gelmeden verirseniz çağırırsanız ben sizle konuşmam düğünlerine gelmem'' şeklinde konuşuyor. Ben bu laflarıda kabul edip aileme uygun bir dille anlatıyorum.

    Ardından kızın babası babamı arıyor ve ev istiyor. Babam arsamız var, arsamızı satışa koyduk satıldığında çocuklar için ev alırız diyor. Bu sefer kız bana müstakil istemiyorum apartman dairesi istiyorum diye baskı yapıyor. Biz bir süre kavga ettikten sonra, kızın annesi bugün; ''Evini alsın eşyalarını alsın borçlarını sıfırlasın öyle gelsin'' demiş.

    NOT : Eşya olarak hiçbir şeye yanaşmıyorlar aldıkları sadece (mutfaktaki tabak çanak, kahve makinesi, fırın) -MUTFAKTAKİ BUZDOLABI ÇAMAŞIR MAKİNESİ BULAŞIK MAKİNESİ VS BİZE AİTMİŞ.
    NOT 2 : Evi komple ben diziyorum. Borçları ödüyorum sıfırlıyorum sıfır borçla 2 3 sene sonra gidip kızı istiyormuşum. (Bu arada ben askerdeyken kızın annesi çocuk askerden dönünceye kadar ben ayrılırsınız diye bekledim demiş)

    Kız kaçma taraftarı değil, Gelinlikle çıkacam evden diye tutturuyor. Bu iş olmuyor diye bir yandan ağlıyor. Ailesi hiçbir şeye yanaşmayıp sürekli yokuş yapıyor.
    Sizce bu adetler yerinde mi? İstedikleri normal mi?
    Ben her kafadan bir ses çıktığı için vazgeçmek istiyorum, çünkü kız her saçma istekte ailesini önce haksız buluyor sonra haklı buluyor beni ikna etmeye çalışıyor.
  • 17-05-2021, 23:06:21
    #2
    Hocam inşallah hakkınızda hayırlısı olur ama kim ne derse desin sadece onunla değil ailesiyle de evleneceksiniz. Evlenmeden böylelerde evlendikten sonra düşünemiyorum .
  • 17-05-2021, 23:06:55
    #3
    O iş şimdiden bõyle ise ileride daha buyuk sıkıntılar yaşarsın,,,
  • 17-05-2021, 23:07:08
    #4
    Ecomanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese iyi forumlar. Öncelikle 24 yaşında bir gencim. 2017'den beri tanıştığım ve görüştüğüm bir kız arkadaşım var. İkimizde evlilik düşünüyoruz. Ailesi baştan beri bu ilişkiye karşı, sebebi bulundukları bölge dışına kız vermek istememeleri. Bununla birlikte ailelerinde sürekli bir kararsızlık mevcut. Öncelikle ailemi arayıp oğlun kızımın aklını çelmesin. Kızı öldürürüm de vermem diyen bir babası var. Ben buna rağmen askerliğimi yaptım elime işimi aldım ve karşısına çıktım. Ailemle gittiğimde daha koltuklara oturmadan ''Geldiniz, geldinizde ne oldu? Ben sizi kovmadım mı?'' dedi. Ailemde sırf ben sevdiğim için bu lafları yuttu. İşi espiriye vurarak, bu tatsız cümleleri geçiştirdi. Bu ziyarette birer yüzük takarız, kendi aramızda tatlı yeriz nişan olur dendi ve kasım ayına gün verildi. Kasım ayı yaklaştığında biz müsaade istemek için kız tarafını aradık. Aileme ''Beklemeniz gerek, ben traktör alacam tarlamı sürecem'' cevabını verdi. Bunun üzerine bizimkilerde ''Abi tamam sen al traktörünü bir yüzük bir tatlı ne olacak sanki, senin bu kızı vermeye niyetin mi yok'' dedi. Bu sefer kızın babası ''Evet, vermeye niyetim yok, kısmetinizi başka yerde arayın'' dedi. Bunun üzerinden kız baskı yapıyor istiyorum vs. diye. Bu olayın üstünden 2 ay geçiyor ve kızın babası beni arıyor ve bana ''birkaç hafta işlerimi halledeyim, gelirsiniz bizde geliriz sizin evinizi felan görürüz 2 3 gün içerisinde de herşey olur'' diyor. Ertesi gün babası bir daha arıyor beni ve diyor ki ''Kızın abisi askeriye de ben gelmeden vermeyeceksiniz ben anca kurban bayramına izin alırım, ben gelmeden verirseniz çağırırsanız ben sizle konuşmam düğünlerine gelmem'' şeklinde konuşuyor. Ben bu laflarıda kabul edip aileme uygun bir dille anlatıyorum.

    Ardından kızın babası babamı arıyor ve ev istiyor. Babam arsamız var, arsamızı satışa koyduk satıldığında çocuklar için ev alırız diyor. Bu sefer kız bana müstakil istemiyorum apartman dairesi istiyorum diye baskı yapıyor. Biz bir süre kavga ettikten sonra, kızın annesi bugün; ''Evini alsın eşyalarını alsın borçlarını sıfırlasın öyle gelsin'' demiş.

    NOT : Eşya olarak hiçbir şeye yanaşmıyorlar aldıkları sadece (mutfaktaki tabak çanak, kahve makinesi, fırın) -MUTFAKTAKİ BUZDOLABI ÇAMAŞIR MAKİNESİ BULAŞIK MAKİNESİ VS BİZE AİTMİŞ.
    NOT 2 : Evi komple ben diziyorum. Borçları ödüyorum sıfırlıyorum sıfır borçla 2 3 sene sonra gidip kızı istiyormuşum. (Bu arada ben askerdeyken kızın annesi çocuk askerden dönünceye kadar ben ayrılırsınız diye bekledim demiş)

    Kız kaçma taraftarı değil, Gelinlikle çıkacam evden diye tutturuyor. Bu iş olmuyor diye bir yandan ağlıyor. Ailesi hiçbir şeye yanaşmayıp sürekli yokuş yapıyor.
    Sizce bu adetler yerinde mi? İstedikleri normal mi?
    Ben her kafadan bir ses çıktığı için vazgeçmek istiyorum, çünkü kız her saçma istekte ailesini önce haksız buluyor sonra haklı buluyor beni ikna etmeye çalışıyor.


    Yanlış yönlendirmek veye bırak kurtul demek istemem. Fakat bunu kendine sormalısın. Seven insan her türlü gelir. Bugün mal mülk isteyip senin yerine ailesini seçiyorsa başka zamanda aynı şeyi yapabilir. Fakat evlilikte ailelerde evlenir derler görünüyor ki kızın ailesi ailenize pek talip gibi görünmüyor. Hakkınızda herşey hayırlı olur umarım herşey yoluna girer

    (benden önce yazan arkadaşlarda aynısını yazmış)
  • 17-05-2021, 23:07:53
    #5
    Allah sabır versin
  • 17-05-2021, 23:08:21
    #6
    Platin üye
    fena çıkmazdasın hocam
    ben malesef bırakırdım akışına bırak
    Allah yardımcın olsun
  • 17-05-2021, 23:08:38
    #7
    Okurken bunaldım, Allah kolaylık versin
  • 17-05-2021, 23:08:56
    #8
    Allah kurtarsın
  • 17-05-2021, 23:09:17
    #9
    hocam yani cidden sıkıntılı bir durum bulaşma derim. Seviyorsan da kalbine göm çünkü ilerde başına bela alacaksın gibi bir vaziyet var. Yine de Allah yardımcın olsun