• 15-05-2014, 20:44:21
    #82
    CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasipse Temmuzda devlet memuru olarak atanacağım. Memleketime yani Bitlise atanmak istesemde nişanlım ve diğer çevrelerin baskısıyla tercih olarak sadece istanbulu yazacağım.
    Tahmini 2400 Lira maaş alacağım. Yeni evleneceğim için epey masrafım olacak. zaten takribi 1 yıl kadar nişanlı kalacağız bu süre zarfında bende para biriktirip altın, ev eşyası vs. birşeyler almaya çalışacağım.

    aylık 1500 tl taksitler olsa geriye kalan 1000 Tl ile nasıl yaşıyacağım ben istanbulda ? ev kiralarına bakıyorum. 600 Tlnin altında yok ki o 600 tl civarında olanların hepsi ya bodrum katı ya da 20 30 yaşında bir dairenin içini sözde yenilemiş olanlar.

    o kadar parayı elaleme vereceğime ev alayım dedim. fiyatlara bakıyorum tamam istanbul için makul fiyatlar. 150 K civarında. ama banka kredilerinde faiz tavan durumda şuan.

    Halbuki Bitlis'e atansam. 1500 Tl taksitlere versem. geriye kalan 1000 Tlnin 600ü ile kira, aidat, yeme içme işlerini hallederken 400 Tl yi yastık altına atarım.

    Çok doluyum konuyu uzattım farkındayım.
    Arkadaşlar İstanbulda ev almak için ne yapmalı ?
    Yada nişanlımı ve ailesini ikna etmek için ne yapmalı ?

    büyükşehirde maddiyat problemi yaşayıp ailemi başkalarına ne bileyim kendi babama bile muhtaç etmek istemiyorum ve çok korkuyorum. eğer ben erkeksem ailemi Allahtan başkasına muhtaç etmemem gerekir. ama gel de benim kıza anlat.

    <kd>Nişanlımın söylediği şey şu : 2.5 yıldır beraberiz. eğer istanbul olmayacaksa ve beni o köye (Bitlise) götüreceksen ayrılalım. nişanı atalım vs.. o kadar çok duyuyorum ki bu ayrılalım nişanı atalım laflarını artık gülüp geçiyorum ne diyeyim.</kd>
    Emlak sektöründe çalışıyorum şunu unutmayın banka faizleri düştüğü anda emin olun evlerin fiyatlarıda otomatik olarak yükselecek. Örnek veriyorum şu an 1.05 ile ev aldığınızı düşünün faiz oranları düştüğü zaman bankayla yapılandırmaya gidebiliyorsunuz.
  • 15-05-2014, 21:11:09
    #83
    CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasipse Temmuzda devlet memuru olarak atanacağım. Memleketime yani Bitlise atanmak istesemde nişanlım ve diğer çevrelerin baskısıyla tercih olarak sadece istanbulu yazacağım.
    Tahmini 2400 Lira maaş alacağım. Yeni evleneceğim için epey masrafım olacak. zaten takribi 1 yıl kadar nişanlı kalacağız bu süre zarfında bende para biriktirip altın, ev eşyası vs. birşeyler almaya çalışacağım.

    aylık 1500 tl taksitler olsa geriye kalan 1000 Tl ile nasıl yaşıyacağım ben istanbulda ? ev kiralarına bakıyorum. 600 Tlnin altında yok ki o 600 tl civarında olanların hepsi ya bodrum katı ya da 20 30 yaşında bir dairenin içini sözde yenilemiş olanlar.

    o kadar parayı elaleme vereceğime ev alayım dedim. fiyatlara bakıyorum tamam istanbul için makul fiyatlar. 150 K civarında. ama banka kredilerinde faiz tavan durumda şuan.

    Halbuki Bitlis'e atansam. 1500 Tl taksitlere versem. geriye kalan 1000 Tlnin 600ü ile kira, aidat, yeme içme işlerini hallederken 400 Tl yi yastık altına atarım.

    Çok doluyum konuyu uzattım farkındayım.
    Arkadaşlar İstanbulda ev almak için ne yapmalı ?
    Yada nişanlımı ve ailesini ikna etmek için ne yapmalı ?

    büyükşehirde maddiyat problemi yaşayıp ailemi başkalarına ne bileyim kendi babama bile muhtaç etmek istemiyorum ve çok korkuyorum. eğer ben erkeksem ailemi Allahtan başkasına muhtaç etmemem gerekir. ama gel de benim kıza anlat.

    <kd>Nişanlımın söylediği şey şu : 2.5 yıldır beraberiz. eğer istanbul olmayacaksa ve beni o köye (Bitlise) götüreceksen ayrılalım. nişanı atalım vs.. o kadar çok duyuyorum ki bu ayrılalım nişanı atalım laflarını artık gülüp geçiyorum ne diyeyim.</kd>
    Hocam yine ben

    Vallahi atanacağın konusunda şüphen olmasın illa ki atanırsın. Ama şehir yaşanttısı adamı yoruyor. Engel durumun nedir bilmiyorum ama benim gibi ortopedikse İstanbul'dan uzak dur bu şehir adama cehennem oluyor.

    Trafiği ayrı dert, insanları genelde kızgın tiplerden oluşur. Metrobüs kolaylık sağlıyor derler en gerekli zamanlarda tıka basa dolu olur. Karın hamile kalsa hastaneye gidene kadar yolda doğurtacak kadar trafiği olur bu şehirin. İki tane yol kapatsalar şehrin bir ucundan ortasına kadar trafik kilitlenir.

    Ayrıca bir engelli olarak bakmayın siz bu otobüslerdeki işaretlere İstanbul tam bir kabus kaldırımdan kesinkez yürüyemezsiniz ya arabalar ya market ıvır zıvırıyla dolu. Kaldırımlar çok yüksek. Birçok çıkış yeri basamaklı ve tutamaç yerleri yok.

    Yani yaşam açısından zor bir şehir.

    Esenler Üçyüzlü de oturuyorum. Bağcılarda da yaşadım. Onun ile ilgili de bilgi vereyim.

    Siyasi olarak akp yi desteklerler. Hiç tanınmadık bir adamın konseri olsa çıkar giderler. Okumuşluk oranı oldukça azdır mantıklı birine rast gelmeye çalışma. En ufak sürtüşmede kavga çıksın isterler. Komşuluk 10 katlı bir binada sadece 2 kişide ölmemiş gibi bişey. Tofaş Doğan'ı faça yapıp gezmenin karizması Kıvanç Tatlıtuğ'da yok. Emo dediğimiz tiplerin %85 inin ithalatı bizim burdan yapılıyor ne yazıkki

    Metrobüse ulaşmak bazen 25 bazen 50 dakikayı bulur. Üçyüzlüde metro bulunmakta. Metro ile metrobüse ulaşım 20 dk.

    Kiralar nispeten ucuzdur. Bizim şu an oturduğumuz evin kirası 850 TL ancak bir evimiz var kendimize ait 75 metrekare 600 tl kira alıyoruz ordan yani kiralarda eve göre değişiyor.
  • 15-05-2014, 21:16:32
    #84
    Bence İstanbul'u boşverin yaşam zor
  • 16-05-2014, 00:23:40
    #85
    Haktan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yine ben

    Vallahi atanacağın konusunda şüphen olmasın illa ki atanırsın. Ama şehir yaşanttısı adamı yoruyor. Engel durumun nedir bilmiyorum ama benim gibi ortopedikse İstanbul'dan uzak dur bu şehir adama cehennem oluyor.

    Trafiği ayrı dert, insanları genelde kızgın tiplerden oluşur. Metrobüs kolaylık sağlıyor derler en gerekli zamanlarda tıka basa dolu olur. Karın hamile kalsa hastaneye gidene kadar yolda doğurtacak kadar trafiği olur bu şehirin. İki tane yol kapatsalar şehrin bir ucundan ortasına kadar trafik kilitlenir.

    Ayrıca bir engelli olarak bakmayın siz bu otobüslerdeki işaretlere İstanbul tam bir kabus kaldırımdan kesinkez yürüyemezsiniz ya arabalar ya market ıvır zıvırıyla dolu. Kaldırımlar çok yüksek. Birçok çıkış yeri basamaklı ve tutamaç yerleri yok.

    Yani yaşam açısından zor bir şehir.

    Esenler Üçyüzlü de oturuyorum. Bağcılarda da yaşadım. Onun ile ilgili de bilgi vereyim.

    Siyasi olarak akp yi desteklerler. Hiç tanınmadık bir adamın konseri olsa çıkar giderler. Okumuşluk oranı oldukça azdır mantıklı birine rast gelmeye çalışma. En ufak sürtüşmede kavga çıksın isterler. Komşuluk 10 katlı bir binada sadece 2 kişide ölmemiş gibi bişey. Tofaş Doğan'ı faça yapıp gezmenin karizması Kıvanç Tatlıtuğ'da yok. Emo dediğimiz tiplerin %85 inin ithalatı bizim burdan yapılıyor ne yazıkki

    Metrobüse ulaşmak bazen 25 bazen 50 dakikayı bulur. Üçyüzlüde metro bulunmakta. Metro ile metrobüse ulaşım 20 dk.

    Kiralar nispeten ucuzdur. Bizim şu an oturduğumuz evin kirası 850 TL ancak bir evimiz var kendimize ait 75 metrekare 600 tl kira alıyoruz ordan yani kiralarda eve göre değişiyor.
    Engelim kısmen görme ve yüksek tansiyon. Yani normal hayatta engelli olduğumu anlayamazsın.

    İstanbulda yaşamaya alışığım ama beni korkutan maddiyat. Ahh. Sonumuz hayrolsun inşaallah

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:23:40 -->-> Daha önceki mesaj 00:16:35 --

    Sporweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi yeni bir başlık açıp gelin hanımı nasıl kafaya alsın kardeşimiz onu konuşalım.
    Abi konuyu hemen yarın acarim. Bu daha önce neden aklima gelmedi ya. O kadar sosyal mühendis var aramızda elbet bir yolunu buluruz. Tanam ya işte bu. Telefondayim şimdi
  • 16-05-2014, 10:28:41
    #86
    Alıntı
    maalesef kardeşim bizde mantık namına hiçbirşey yok. ne yaptıysam ikna edemedim. sen korkuyorsun sen ailenin dediğinden çıkamıyorsun sen özgür değilsin deyip duruyor. bildiğin kezban sözleri neyse
    Daha evlenmeden böyle konuşuyorsa ileride bu kız sana çok çektirir.

    Sen boşver evlenmeyi falan. İstediğin yere atan. Ya akışına bırak az da olsa mantıklı düşünebilen biriyle karşılaşırsın muhakkak. Ya da annen şöyle huyu güzel bir kız baksın sana çevreden

    Şimdi İstanbul'a gitmek istiyo diye İstanbul'a gidiyosun. 2 ay sonra ben alışamadım diyip geri dönmek istemeyeceği ne malum?

    Bu kız öyle bir durumda toplar çantasını çeker gider. Sana da ne halin varsa gör der.

    İşin ayrıntısını bilmediğimiz için anlattığın kadarıyla bu yorumları yapabiliyoruz. Yanlış anlaşılma olmasın.
  • 16-05-2014, 12:27:21
    #87
    Benim eşim de memur ve Pendik'ten ev almak nasip oldu. 1,05 ile kredi çektik, yaklaşık 60 bin tl faiz ödeyeceğiz.

    Şimdi bir kere özel hayata karışmak olmaz fakat Bitlise köy diyorsa bir insan yok arkadaş olmaz bu iş derim. İstanbul çok şeher ya ..

    Neyse gelelim ev konusuna; aldığımız ev 3+1 kullanım alanı 90 m2. 225 e mal oldu (faiz hariç). Ama küçük bir hesap yaptım 7 yıl boyunca 800 liraya kirada otursam faizin tamamını kira vermiş olacağım ama elimde ev olmayacak yani bankadan aldığım emanet paranın faizi 7 yıl sonra kiraya gitmiş olacak mantığıyla ödeme yapıyoruz. Dün 3. taksiti yatırdım kaldı sana 81 ay.

    İnan bana bir şekilde ödeniyor, sonuçta memur olacaksın her 6 ayda bir zam olacak maaşına hiç olmazsa 100 lira gelse iyidir. Peşinatın olmalı gelirinin yarısından fazlasını ev kredisine kullanamıyorsun devlet soruyor sen neyle geçineceksin, ya da geliri olan birisi sana kefil olmak zorunda. Herşey iyi güzel de eşin olacak kişiyi yargılamak yada eleştirmek istemem fakat ev alma derim ben. Benim başımdan kötü bir evlilik geçti hiç de iyi şeyler olmadı yani, Nişanlını tanımadan konuştum ama insanın bir tek sözü hepsine bedel diye düşünüyorum kusura bakma.

    Ev alım, bölge, tapu, belediye, banka vs gibi soruların olursa hiç çekinmeden özel mesaj gönderebilirsin hatta istersen cep numaramı göndereyim oradan birebir konuşuruz.

    Allah kolaylık versin.
  • 16-05-2014, 13:12:49
    #88
    2,5 sene dediğine göre, yanlış hatırlamıyorsam sen zaten daha önce sevgilinle ilgili konu açmıştın? Yani 2,5 yıl sürdüğüne göre demek ki o konuyu konuştuğun kişi şu anki nişanlındı. Yanılıyor muyum?
  • 16-05-2014, 13:29:12
    #89
    Hacım nişanlının illaha İstanbul diye diretmesi sıkıntı herşeyi açık açık konuş öyle ikide bir nşanı bozarım atarım tehditleri işlemez yarın bi gün daha çok üzelme aman. Nişanlın bizim okuldaysa ikna edebilceğimi düşünüyorum görüşelim
  • 16-05-2014, 13:36:17
    #90
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ikide bir atalim nisani ayrilalim deyip duruyosa seni simdiden tehtitlerle yola getiriyo ilerde anani da unutursun babani da kardesim yani kisaca ben gibi olursun icine atar atar sigaraya dayar ölmekten beter olursun bir de cocuk olur defol git deyemezsin dizini kirar beline buker boynunu eger oturursun.

    GT-I9505 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi