• 12-12-2012, 09:31:54
    #10
    Üyeliği durduruldu
    mühendislik durum yoksa asp.net faydası yok zaten
    bu yaşta PHP başlamak daha faydalı olur sizin için, 5 yıl gibi bir sürede sıkı çalışarak uzman seviyeye gelirsiniz.
    PHP alanında mühendislik pek aranmaz genelde alaydan yetişir çoğunluk, Türkiye'deki firmalar anlamıyor bunu karizma olsun diye kariyer.net ilanlarını görüsünüz aldırış etmeyin onlara
    yani üniversitenin ilgili bölümlerinde PHP öğretilmiyor

    PHP öğrenin ama iyi öğrenin azim edin, çok çalışın gece gündüz, uzman seviyeye geldiğinizde iyi paralar kazanacaksınız.

    yazılımcılar ne iş yapar analiz yapmanız lazım
    HTML CSS temel bilmeniz lazım
    projeleri CSS HTML formatına php developer dönüştürür çoğu zaman, yukarıda arkadaş ayrı bir iş gibi belirtmiş ancak php geliştiricinin temel işlerinden biri html css işlemleridir.


    JS ajax kısmı temel düzeyde olsa yeterlidir ancak zaman içinde geliştirilmelidir.
    Veritabanı yönetimini bilmeniz lazım, mysql şuan yeterli ancak geliştirilmelidir.
    PHP öğrendikten sonra OOP öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet framework öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet template motoru biliyor olmanız gerekli.
    ve teknolojik gelişmeleri takip edip gereklileri uygulamanız lazım, "oop ne kardeşim framework nedir ben kullanamam" diyenlerden olmayın sakın.


    bunları sağladığınızda uzman seviyeye gelmiş olursunuz.

    meslek hayatınızda başarılar.
  • 12-12-2012, 14:45:17
    #11
    BHCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mühendislik durum yoksa asp.net faydası yok zaten
    bu yaşta PHP başlamak daha faydalı olur sizin için, 5 yıl gibi bir sürede sıkı çalışarak uzman seviyeye gelirsiniz.
    PHP alanında mühendislik pek aranmaz genelde alaydan yetişir çoğunluk, Türkiye'deki firmalar anlamıyor bunu karizma olsun diye kariyer.net ilanlarını görüsünüz aldırış etmeyin onlara
    yani üniversitenin ilgili bölümlerinde PHP öğretilmiyor

    PHP öğrenin ama iyi öğrenin azim edin, çok çalışın gece gündüz, uzman seviyeye geldiğinizde iyi paralar kazanacaksınız.

    yazılımcılar ne iş yapar analiz yapmanız lazım
    HTML CSS temel bilmeniz lazım
    projeleri CSS HTML formatına php developer dönüştürür çoğu zaman, yukarıda arkadaş ayrı bir iş gibi belirtmiş ancak php geliştiricinin temel işlerinden biri html css işlemleridir.


    JS ajax kısmı temel düzeyde olsa yeterlidir ancak zaman içinde geliştirilmelidir.
    Veritabanı yönetimini bilmeniz lazım, mysql şuan yeterli ancak geliştirilmelidir.
    PHP öğrendikten sonra OOP öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet framework öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet template motoru biliyor olmanız gerekli.
    ve teknolojik gelişmeleri takip edip gereklileri uygulamanız lazım, "oop ne kardeşim framework nedir ben kullanamam" diyenlerden olmayın sakın.


    bunları sağladığınızda uzman seviyeye gelmiş olursunuz.

    meslek hayatınızda başarılar.
    Kesinlikle katılıyorum. Ben o işten anlamam lügatınızda varsa hiç php yada asp kullanacağım diye uğraşmayın. Html tasarımın mantığını bilmeyen bir kişi Senior php yazarıda olsa çıktıyı salt html olarak sağlıklı vermedikten sonra boş..

    Üstadın yukarıda yazdığı maddelerin tamamı sizi senior yapar , ama

    PHP öğrendikten sonra OOP öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet framework öğrenmeniz gerekli
    En az 1 adet template motoru biliyor olmanız gerekli.

    Şu 3 kısım hakkında bilgi sahibi bile olsanız ( Wp OOP tabanlı bir scriptir ) ( Data life Engine RainTPL Sistemini kullanır gibi ) junior olarak yeterli seviyede iş yapıp para kazanmanızı sağlar. Tabi bunların tamamının yanında kendinizi satabilmeniz lazım. yoksa WWW klasörünüz çöplerle dolar..
  • 12-12-2012, 15:03:10
    #12
    template motoru ve oop a katılıyorum , ama fw larin çoğu gereksiz
    en ünlü fw lardan biri codeigniter ın verdiği referanslara bakın
    http://ellislab.com/codeigniter

    http://www.gamestack.net/ r10 da kodlatabileceğiniz normal bi site
    http://www.mediar****.com/ TweetRoost diye bi site vermişler sitede java virusu var o yüzden linki filtreledim
    gerisini siz düşünün bence bunlar macera arayışı başka bir şey değil
  • 12-12-2012, 15:46:00
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    template motoru ve oop a katılıyorum , ama fw larin çoğu gereksiz
    en ünlü fw lardan biri codeigniter ın verdiği referanslara bakın
    http://ellislab.com/codeigniter

    http://www.gamestack.net/ r10 da kodlatabileceğiniz normal bi site
    http://www.mediar****.com/ TweetRoost diye bi site vermişler sitede java virusu var o yüzden linki filtreledim
    gerisini siz düşünün bence bunlar macera arayışı başka bir şey değil
    gereksiz değilde yardımcı denilebilir, neye göre gerekli kime göre gerekli çook uzun tartışma konusu.
    codeigniter dandik bir yapı değil, apple web sitelerinin alt yapısını oluşturur mesela, kullananı çok fazladır geliştirme sürecine katkısı çoktur.

    geçen bir ajansla görüşmeye gittim oradaki yazılımcıya framework diyorum ben microsoft kullanmıyorum diyor php kullanıyorum diyor böyle uzman olunmaz.
  • 12-12-2012, 16:11:18
    #14
    Konuyla ilgisi yok ama aranızda istediğim scripti yazacak php coder var mı?
    Bknz: istediğim script
  • 12-12-2012, 16:31:27
    #15
    nagodre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyla ilgisi yok ama aranızda istediğim scripti yazacak php coder var mı?
    Bknz: istediğim script
    Google cloud storage
    https://cloud.google.com/pricing/cloud-storage
    veyahut
    amazon simple storage (s3)
    http://aws.amazon.com/s3/

    apileri kullanip yapabilirsiniz
    veri depolama faturalarının altından kalkabilecekmisiniz merak ediyorum

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 16:31:27 -->-> Daha önceki mesaj 16:16:42 --

    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Google cloud storage
    https://cloud.google.com/pricing/cloud-storage
    veyahut
    amazon simple storage (s3)
    http://aws.amazon.com/s3/

    apileri kullanip yapabilirsiniz
    veri depolama faturalarının altından kalkabilecekmisiniz merak ediyorum
    edit:
    dropbox ta öyle yapıyormuş
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dropbox_(service)
    http://news.ycombinator.com/item?id=3894752
    http://www.extremetech.com/computing...g-is-the-cloud
    http://blog.jim80.net/2010/04/30/dropbox-com/


    şöyle tahmini bir rakam verecek olursak script zaten api ile çalişacaği için çok zahmetli bir şey olmuycaktır.
    server masrafları aylik 2 - 3 bin liraya halledebilirsiniz sadece login işlemleri vs olacak

    misal üyelerinizin toplam 300 terabyte lık bir verisi var

    aylık 18,000 $ sırf depolama maliyeti

    dosya upload süreci ücretsiz
    geri kalan http/s dosya transfer maliyeti
    aylik 100 tb transfer olursa 8,000 $ da ordan

    yaklaşık aylık 25 - 30 bin $ arası maliyeti olur

    dropbox un şuan 50 petabyte lık bir veri hacmine sahip olduğu söyleniyor

    yani onların benim tahminimce gideri aylik 500 bin $

    Google ' ın size özel bir indirimi olur bilmiyorum
  • 12-12-2012, 17:47:38
    #16
    Araştırmışsınız belli ama her açılan yeni site birden yüzlerce tb ile başlamıyor ki. Ayrıca server kiralayarak başlamak daha uygun gibime geliyor, Google'dan almaktansa en azından ilk başlarda.
  • 12-12-2012, 18:17:35
    #17
    nagodre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araştırmışsınız belli ama her açılan yeni site birden yüzlerce tb ile başlamıyor ki. Ayrıca server kiralayarak başlamak daha uygun gibime geliyor, Google'dan almaktansa en azından ilk başlarda.
    her site o kadar üyeyle başlamiyor tabii örnek olarak dropbox tan 15 kat küçük normal işleyişi olduğu takdirde masraflar dediğim kadar olacaktır tahminimce
    ilk başladığınızda aylık fatura 250-500$ ı geçmez
    ama dropbox download / upload a kendi serverlarini kullaniyormudur bilmiyorum . kullanıyorsa fatura baya şişer

    C:\>nslookup dl.dropbox.com
    Sunucu:  google-public-dns-a.google.com
    Address:  8.8.8.8
    
    Güvenilir olmayan yant:
    Ad:      dl-balancer3-985632286.us-east-1.elb.amazonaws.com
    Addresses:  184.72.241.245
              107.20.203.119
              107.20.170.126
              174.129.199.91
              50.17.205.241
              107.22.174.34
              107.20.180.54
              107.20.134.222
    Aliases:  dl.dropbox.com
  • 12-12-2012, 18:32:19
    #18
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her site o kadar üyeyle başlamiyor tabii örnek olarak dropbox tan 15 kat küçük normal işleyişi olduğu takdirde masraflar dediğim kadar olacaktır tahminimce
    ilk başladığınızda aylık fatura 250-500$ ı geçmez
    ama dropbox download / upload a kendi serverlarini kullaniyormudur bilmiyorum . kullanıyorsa fatura baya şişer

    C:\>nslookup dl.dropbox.com
    Sunucu:  google-public-dns-a.google.com
    Address:  8.8.8.8
    
    Güvenilir olmayan yant:
    Ad:      dl-balancer3-985632286.us-east-1.elb.amazonaws.com
    Addresses:  184.72.241.245
              107.20.203.119
              107.20.170.126
              174.129.199.91
              50.17.205.241
              107.22.174.34
              107.20.180.54
              107.20.134.222
    Aliases:  dl.dropbox.com
    Yani bu işe girebilir, bunda hemfikiriz sanırım? Sonuçta ücretli üyelik de olacak ve upload siteleri gibi her önüne gelen onlarca gb yüklemeyecek, yüklemek isteyen satın alacak.

    Bu arada konuyu dağıttık, isterseniz pm'den mesajlaşalım.