• 23-10-2025, 19:31:48
    #46
    Hocam dışında alışılagelmiş değilim hocam genelde hocam derim cok geliyor bana
  • 23-10-2025, 19:32:44
    #47
    Hadi reisin olur yanı varda, kral nedir ya
  • 23-10-2025, 19:33:25
    #48
    raSearch adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reis demek başkan demektir. Mustafa Kemal Paşa’ya TBMM’nin ilk döneminde “Reis Paşa” denmekteydi. Şaşırabilirsiniz ama Atatürk’e REİS denmekteydi..

    Reis hitabı tamamen Türkçedir.

    Diğerleri ise bizim kültürümüze ait değildir. Hitap olarak kullanmak hoş değildir.

    Buna ek olarak her önüne gelene de Reis denmez… Bir ortamda Baş olmayı hak edene Başkan yani Reis denir!

    Saygılar.
    "reis", Arapça'dan Türkçe'ye geçmiş bir kelimedir. Bkz. Güncel Türkçe Sözlük
    Başka dillerden diğer bir dile geçen kelimeler, o dilin zenginliğini ifade eder.
  • 23-10-2025, 19:34:21
    #49
    deeprock2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "reis", Arapça'dan Türkçe'ye geçmiş bir kelimedir. Bkz. Güncel Türkçe Sözlük
    Başka dillerden diğer bir dile geçen kelimeler, o dilin zenginliğini ifade eder.
    Bize geçmişse artık bizimdir
  • 23-10-2025, 19:35:21
    #50
    raSearch adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bize geçmişse artık bizimdir
    Elbette Türkçe yaşayan bir dildir
  • 23-10-2025, 20:06:22
    #51
    Kralim daha hos olur
  • 23-10-2025, 20:52:08
    #52
    iyisite.NET
    Benimle çalışacak müşteriler için.

    100.000 TL altı kişiler Hocam
    100.000 TL üzeri kişiler Reis
    150.000 TL üzeri kişiler Kral
    200.000 TL üzeri işlemler için kanka yazabilir. (!)

  • 23-10-2025, 21:37:44
    #53
    Her konuda katılıyorum Hocam kelimesinden vazgeçemiyorum
  • 23-10-2025, 21:38:30
    #54
    ben genelde böyle hitap edenlere cevap bile vermiyorum hiç bişey demesen daha iyi bak o derece, ters ters bakıyorum süzüyorum bi kayboluyorlar, dayı vs diyenlerede ayarım. yeni tanıştığın yaşça büyük birine birine en fazla abi diyebilirsin.