• 07-02-2023, 18:00:01
    #1
    Dün Kahramanmaraştaki yakınlarıma ulaşmak için telefon ettim ama hiçbir seferinde ulaşamadım, muhtemelen deprem olduktan sonra iletişim büyük ölçüde kesilmiş şebeke çökmüş durumdaydı.

    Daha sonra internette gezinirken deprem sonrasında bir habere rastladım.

    Bloomberg'in haberine göre Elon Musk, Türk makamları onay verirse Starlink uydularını gönderebiliriz demiş, yetkililer ise "Türksat yeterli" diyerek bu teklifi reddetmişler.

    ---- Haber özetle şu şekilde



    Musk'ın Starlink teklifine teşekkür: Türksat'ın kapasitesi yeterli

    Elon Musk, Türkiye'de meydana gelen depremle ilgili açıklamada bulundu. Musk, "Türk hükümeti onay verir vermez, SpaceX şirketimiz Starlink uydularımızı Türkiye'ye gönderebilir" ifadelerini kullandı. Bloomberg'in haberine göre, üst düzey bir yetkili Musk'ın teklifi için "Starlink önerisi için teşekkür ederiz. Türksat'ın yeterli uydu kapasitesi var" dedi.

    Kaynak: https://www.bloomberght.com/musk-in-...eterli-2324734


    (Arkadaşlar konu altında lütfen siyasi tartışma içerisine girmeyiniz. Bu konunun amacı siyasi değil, teknolojik değerlendirme yapmaktır. Türksat uydusunun gerçekten yeterli olup olmadığı konusunda fikir alışverişinde bulunmak amaçlıdır. Zaten forum kuralları gereği de siyasi tartışmalar yasaktır. )
  • 07-02-2023, 18:00:55
    #2
    Aynı soruyu tweet attım ama kimseden cevap alamadım.
  • 07-02-2023, 18:02:03
    #3
    Software Developer
    Son 10 yıldır iktidarın her hamlesine "neden" sorusunu soruyorum. Yapılan hiç bir şeyin mantığı yok çünkü.
  • 07-02-2023, 18:02:10
    #4
    • disavurum
    disavurum bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-02-2023, 18:02:54
    #5
    siyaset yasak diye biliyorum forumda.
  • 07-02-2023, 18:03:51
    #6
    En iyisi sanırım
    Komedi
  • 07-02-2023, 18:05:06
    #7
    Starlink uydularını kullanabilmek için aşağıdaki cihazlara ihtiyaç var bu nedenle teklif reddedilmiş olabilir.
  • 07-02-2023, 18:05:50
    #8
    "Türksat yeterli" cevabı eskiye dayanıyor diye biliyorum. Afet zamanında gerekli bir teknoloji fakat normal zamanlarda kötü niyetli kullanılabilir.
  • 07-02-2023, 18:06:29
    #9
    Bu soruyu başkana sunmamislardir, vali gibi insalar karar vermiş bu duruma bence.