• 29-08-2022, 19:15:19
    #10
    Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlak piyasasından haberiniz yok sanırım, boş evlere gün geçtikçe durduk yere fiyat arttırıyorlar. Bunun adına ticaret denmiyor, fırsatçılık ve karaborsa deniyor. Şimdi siz araba piyasasına da ticaret dersiniz, lütfen ticaretin ne olduğunu öğrenin.
    Yüksek enflasyonun olduğu ve arz - talep dengesinin olmadığı bir piyasada ticaret maalesef ki böyle gerçekleşiyor. Yeni bir ev almak isteyen kişi için bankaların vermediği kredilerden veya verdiği faiz oranlarından sizin haberiniz yok herhalde? Kar bazında serbest piyasada fiyatları satıcılar, piyasa normlarını ise alıcılar belirler. Eğer ki olması gerekenin çok çok üzerinde olsaydı fiyatlar ki öyle bir şeyin söz konusu olması olası değil, olması gereken fiyat ortalama fiyattır, alıcılar rağbet etmez ve fiyatlar düşerdi. Herkesin erişimine açık daireler ve fiyatları, karaborsa da diyemeyiz. Pahalı diyebiliriz, bizi zorluyor diyebiliriz ama arkasına da enflasyon, kur gelir, arz - talep gelir.

    Edit: Araba, temizlik ürünleri, gıda - şarküteri fiyatları vs. her şey yükseliyor, bu durumda gayrimenkulün sabit kalması olası mı? Tüm sektörlerde herkes mi fırsatçı ülkede?
  • 29-08-2022, 19:17:46
    #11
    Avcılar'da metrobüse yakın 3+1 deniz manzaralı dairemi 6500 ₺ 'ye aynı gün kiraya verdim. Sonradan biraz gezindim yan sokakta manzarasız 2+1 'e 6000 ₺ kira isteniliyor.
    Durum vahim
  • 29-08-2022, 19:21:07
    #12
    Hayaldi gerçek oldu.
  • 29-08-2022, 19:38:17
    #13
    Bir sene önce ev yapmak için harcayacağınız fiyat ile şuanki fiyatı karşılaştırırsanız cevabınızı alırsınız.
  • 29-08-2022, 19:54:52
    #14
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüksek enflasyonun olduğu ve arz - talep dengesinin olmadığı bir piyasada ticaret maalesef ki böyle gerçekleşiyor. Yeni bir ev almak isteyen kişi için bankaların vermediği kredilerden veya verdiği faiz oranlarından sizin haberiniz yok herhalde? Kar bazında serbest piyasada fiyatları satıcılar, piyasa normlarını ise alıcılar belirler. Eğer ki olması gerekenin çok çok üzerinde olsaydı fiyatlar ki öyle bir şeyin söz konusu olması olası değil, olması gereken fiyat ortalama fiyattır, alıcılar rağbet etmez ve fiyatlar düşerdi. Herkesin erişimine açık daireler ve fiyatları, karaborsa da diyemeyiz. Pahalı diyebiliriz, bizi zorluyor diyebiliriz ama arkasına da enflasyon, kur gelir, arz - talep gelir.

    Edit: Araba, temizlik ürünleri, gıda - şarküteri fiyatları vs. her şey yükseliyor, bu durumda gayrimenkulün sabit kalması olası mı? Tüm sektörlerde herkes mi fırsatçı ülkede?
    İstanbulda ortalama bir evin fiyatı 2 milyon.
    Devlet bankaları max 200 bin kredi veriyor. Benim cebimden çıkması gereken para 1.8 milyon.
    1.8 milyon nakit para verip ev alan adamın 2 bin liradan kiraya vermesini bekliyor insanlar. Paranın aylık faizi 30 bin, kur korumayla belki 100 bin ama 2 bin liradan kiraya vermezsen fırsatçı oluyorsun
    Bu arada istanbuldan ev arayan arkadaşlar elini çabuk tutsun 3-4 eylül gibi 10.000 öğretmen ataması yapılacak istanbula.