• 14-07-2022, 17:10:06
    #1
    Duyduğumda ben dahi şaşırdım ambargolarla boğuşan İran ekonomisi şuan Dünya'nın en büyük 14. ekonomisi olmuş 1.7 trilyon dolar ile Türkiye'de bu durum ise 700 milyar yani İran 2.4 Türkiye ediyor.
    İran ekonomisi bu hızda büyümeye devam ederse sırasıyla Avusturalya, Güney Kore, Rusya ve Brezilya'yı geçerek Dünya'nın en büyük 10 ekonomisi arasına girecek.

    kaynak ; https://www.visualcapitalist.com/100...lobal-economy/

    İlk duyduğumda şaşırdığım bir olaydı fakat İran ekonomisi hesaplanırken resmi kayıtlara bakıldığı kadar gayri resmi dönen ekonomiye de bakılıyor ambargolardan dolayı durum bu şaka gibi.

    Sonradan ekleme yapmak istiyorum;
    Mahfi Eğilmez hocamızın bir makalesi var şöyle bırakayım
    Burada kendisinin İran ekonomisinin şuanda 222 milyar dolar seviyesinde olduğunu söylüyor buradan inceleyebilirsiniz
    https://www.mahfiegilmez.com/2022/04...e-turkiye.html
  • 14-07-2022, 17:11:55
    #2
    İlk 15 bizi kıskanıyor
  • 14-07-2022, 17:12:05
    #3
    Devasa amborgada bile yetiyorlar kendilerine..
  • 14-07-2022, 17:12:07
    #4
    keşke bizim de petrolümüz, doğalgazımız olsaydı...
  • 14-07-2022, 17:12:34
    #5
  • 14-07-2022, 17:13:49
    #6
    ismaildondu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Duyduğumda ben dahi şaşırdım ambargolarla boğuşan İran ekonomisi şuan Dünya'nın en büyük 14. ekonomisi olmuş 1.7 trilyon dolar ile Türkiye'de bu durum ise 700 milyar yani İran 2.4 Türkiye ediyor.
    İran ekonomisi bu hızda büyümeye devam ederse sırasıyla Avusturalya, Güney Kore, Rusya ve Brezilya'yı geçerek Dünya'nın en büyük 10 ekonomisi arasına girecek.


    İlk duyduğumda şaşırdığım bir olaydı fakat İran ekonomisi hesaplanırken resmi kayıtlara bakıldığı kadar gayri resmi dönen ekonomiye de bakılıyor ambargolardan dolayı durum bu şaka gibi.
    Eşim İran Azerisi 30 kere gitmişimdir.

    Aracını, ilacını, tarımını hepsini kendi üretiyor İran. Petrol bol olduğu icin ham madde vs sıkıntısı da yok. Dış yatırımcıya gram ihtiyacı yok. Türkiye'de şu anda 570 ton altın rezervi var ise bu İran'dan gelen kaçak altınlardandır. Ambargo aşıldı bu dönemde. Reza olayı bunun kanıtı. Döğalgaz zaten biliyorsunuz. Bu tutar ambargo olmasa x2 hatta 3. Diğer tarafta halk tamamen perişan çünkü gelir dağılımı yok denecek kadar kötü. Mollalar başlı başına sıkıntı. Tek bir iranlı Türk yada fars fark etmez yönetimi asla sevmez. Yapılan seçimlere katılan yok denecek kadar az o yüzden tam bir dikta rejimi mevcut. Eğer ambargo ve demokrasi hiç yoksa Türkiye'de ki kadar bile olsa İran yükselen yıldız olabilir.
  • 14-07-2022, 17:14:19
    #7
    Cevap belli. Doğalgaz ve petrol. Yoksa bizden iyi olduklarını sananlar sanmasın
  • 14-07-2022, 17:17:43
    #8
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap belli. Doğalgaz ve petrol. Yoksa bizden iyi olduklarını sananlar sanmasın
    Üretimde bizden kat kat iyiler kusura bakma. Gerçek bu.
  • 14-07-2022, 17:20:46
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bizde petrol olsa nolur. Aynı şeyler bizde olsa bol bol Venezuelaya maske yardımı yapardık 😊