• 13-07-2022, 08:54:59
    #1
    Selamlar.
    Eşime hediye olarak bir fotoğraf makinesi almak istiyorum ancak hiç anlamıyorum.
    Canon eos d2000, nikon d3500 gibi ürünler keseme uyuyor. Bana öneriniz var mı? Hangisi daha iyidir?
  • 13-07-2022, 08:56:19
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Nicon D3500 al
    Not: düğün salonları ve dış çekimlerde fotoğrafçılık yaptım
  • 13-07-2022, 09:09:13
    #3
    Elbette Canon.
  • 13-07-2022, 09:10:49
    #4
    kuyruk123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nicon D3500 al
    Not: düğün salonları ve dış çekimlerde fotoğrafçılık yaptım
    ardakarakas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elbette Canon.
    Benim anladığım kadarı ile ikisinin arasında özellik farkı pek yok gibi değil mi?
  • 13-07-2022, 09:14:08
    #5
    Furkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim anladığım kadarı ile ikisinin arasında özellik farkı pek yok gibi değil mi?
    Uzun yıllardır Canon kullanıyorum Canondan şaşmam ek olarak Nicon o modelini bilmiyorum sadece Cannon'un o ve bir çok modelini kullandığım için: Elbette Canon dedim.
  • 13-07-2022, 09:22:38
    #6
    Şu anda Canon’un yeni modelini kullanıyorum.
    Kullanım olarak canon daha rahat geliyor.
    Kamara kıyaslama sitelerine 2 ürünü yazın aradaki farkı göreceksiniz.
  • 13-07-2022, 09:28:05
    #7
    Fotoğraf sanatçısı Canon kullanır hocam. Gazeteciler hız için Nikon kullanır. Ancak parantez içinde NASA Nikon kullanıyor. Öyle diye biliyorum. Onu da belirteyim
  • 13-07-2022, 09:51:32
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Gelen yanıtlar hayret verici. Bir konuda uzman olmadan nasıl böyle kesin ve net tavsiyeler veriyorsunuz?
    Kimse ne amaçla kullanılacağını sormamış. Herkes direkt tavsiye vermiş. Ayrıca düğün fotoğrafçısı, hobi fotoğrafçısı gibi çekim yapanlar yıllarını verip sektör standartlarının önüne geçmediyse turist çekimlerinden farkı yoktur. İleri seviye PhotoShop kullanabiliyor olmak, üretiyor olmak, geliştiriyor olmak gerekiyor. İronik yanı şudur ki Nikon'a nicon deniyor. Cannon yazan olmuş. Telaffuz o kadar önemli değil belki fakat yapılan işe gösterilen saygıyı da temsil ediyor biraz.

    Ben her iki markayı yıllardır kullanıyorum. Nikon'u şu kesim, Canon'u şu kesim kullanır diye bir kaide yok. Dünyanın en iyi fotoğrafçılarının çektikleri fotoğraflara baktığınızda pek çok marka kullandıklarını görürsünüz. Çünkü fotoğraf çekmek araba yarışına benzer. Arabayı şoför sürer, fotoğrafı fotoğrafçı çeker. Çekim amacınıza göre aldığınız makinenin değerleri önemlidir.

    f1.5 nikon ve canon lens alırsınız görüntü neredeyse aynı olur. aradaki fark sizin işinize de gelebilir sizin istemediğiniz yönde de sonuç verebilir. Buradaki kıstas belli değildir. Nikon şu konuda üstün diyemezsiniz. Canon şu konuda üstün diyemezsiniz. Sadece pazar payı, aksesuar bulunabilirliği, fiyat gibi kıstasları analiz edersiniz, bütçenize ve kullanımınıza uygun olanı alırsınız.

    Herkes kullanımını söylemiş, ben de ekleyeyim: Nikon D850 kullanıcısıyım.

    İllaki bu kadar detaya girmek istemiyorsunuz. Fakat tavsiye veren arkadaşlar kendi birkaç aylık deneyimlerine göre Nikon al Canon al dememeli. Tavsiye verecekseniz önce kullanım amacını sorun, ona göre bir setup önerin. Sadece gezi amacı ile kullanılacaksa farklı, ürün fotoğrafı çekilecekse farklı, gece ve gündüz kullanılacaksa ayrı, sadece gündüz ve sadece gece odaklı ise ayrı, hızlı çekim için ayrı, baskı alınacaksa ayrı, dijital tasarımda kullanılacaksa apayrı öneriler yapılabilir.
  • 13-07-2022, 12:26:48
    #9
    Halil0707 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelen yanıtlar hayret verici. Bir konuda uzman olmadan nasıl böyle kesin ve net tavsiyeler veriyorsunuz?
    Kimse ne amaçla kullanılacağını sormamış. Herkes direkt tavsiye vermiş. Ayrıca düğün fotoğrafçısı, hobi fotoğrafçısı gibi çekim yapanlar yıllarını verip sektör standartlarının önüne geçmediyse turist çekimlerinden farkı yoktur. İleri seviye PhotoShop kullanabiliyor olmak, üretiyor olmak, geliştiriyor olmak gerekiyor. İronik yanı şudur ki Nikon'a nicon deniyor. Cannon yazan olmuş. Telaffuz o kadar önemli değil belki fakat yapılan işe gösterilen saygıyı da temsil ediyor biraz.

    Ben her iki markayı yıllardır kullanıyorum. Nikon'u şu kesim, Canon'u şu kesim kullanır diye bir kaide yok. Dünyanın en iyi fotoğrafçılarının çektikleri fotoğraflara baktığınızda pek çok marka kullandıklarını görürsünüz. Çünkü fotoğraf çekmek araba yarışına benzer. Arabayı şoför sürer, fotoğrafı fotoğrafçı çeker. Çekim amacınıza göre aldığınız makinenin değerleri önemlidir.

    f1.5 nikon ve canon lens alırsınız görüntü neredeyse aynı olur. aradaki fark sizin işinize de gelebilir sizin istemediğiniz yönde de sonuç verebilir. Buradaki kıstas belli değildir. Nikon şu konuda üstün diyemezsiniz. Canon şu konuda üstün diyemezsiniz. Sadece pazar payı, aksesuar bulunabilirliği, fiyat gibi kıstasları analiz edersiniz, bütçenize ve kullanımınıza uygun olanı alırsınız.

    Herkes kullanımını söylemiş, ben de ekleyeyim: Nikon D850 kullanıcısıyım.

    İllaki bu kadar detaya girmek istemiyorsunuz. Fakat tavsiye veren arkadaşlar kendi birkaç aylık deneyimlerine göre Nikon al Canon al dememeli. Tavsiye verecekseniz önce kullanım amacını sorun, ona göre bir setup önerin. Sadece gezi amacı ile kullanılacaksa farklı, ürün fotoğrafı çekilecekse farklı, gece ve gündüz kullanılacaksa ayrı, sadece gündüz ve sadece gece odaklı ise ayrı, hızlı çekim için ayrı, baskı alınacaksa ayrı, dijital tasarımda kullanılacaksa apayrı öneriler yapılabilir.
    Güzel ve detaylı yorumunuz için teşekkür ederim.

    Kullanım amacım açıkçası profesyonel değil. Genel anlamda gezi diyebiliriz. Gittiğimiz gördüğümüz yerleri fotoğraflamak, belki 15-20’şer dakikalık videolar çekmek, ilerleyen zamanlarda e-ticarete girmeyi düşünüyoruz; ürün fotoğrafı çekmek diyebilirim.

    Benim ‘teknik özellikler’ açısından incelediğimde iki cihaz da birbirine çok yakın duruyor. Ancak genel terimlerden anlamadığım için bazı noktalarda farklılıkları mevcut.
    Sıfırı bulunabilen, farklı marka/model cihaz öneriniz var ise bilmek isterim.