• 03-03-2022, 21:09:09
    #1
    asgari ücret 4250.O parayı çıkarmak için tabiri caizse hamal gibi çalıştırıyorlar.Üniversiteyi terk ettiğimden bu yana evden çalışıyorum.Bi ara pastaneye girdim 2 gün zor dayandım, 10 yaşındaki çırak muamelesi yapmaya kalktılar.

    Sizin var mı böyle deneyimleriniz ?
    • mehmetoksum
    • Arif
    • MaxKreatif
    mehmetoksum, Arif, MaxKreatif ve 3 kişi bunu beğendi.
    6 kişi bunu beğendi.
  • 03-03-2022, 21:10:59
    #2
    Malesef para bilgisayar ve internette ama bi türlü bulamadık
  • 03-03-2022, 21:11:59
    #3
    Tabut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malesef para bilgisayar ve internette ama bi türlü bulamadık
    Facebook konusunda yardımcı olurum hocam isterseniz
  • 03-03-2022, 21:15:29
    #4
    Çırağın yaşı olmaz, 2 günlük eleman 2 günlük elemandır. Meslek öğrenmek istiyorsanız zorluğa katlanacaksınız. Ayrıca pastane sektörü zaten başlı başına zor bir sektördür sabah erken kalkmayı, ayakta çalışmayı ve insanlarla birebir muhattap olmayı (hemde sürekli güleryüzle) gerektirir.

    Evden çalışarak para kazanabileceğiniz bir yeteneğiniz varsa normal işlere yönelmeyin. Yanlış anlaşılmasın ben kimse ezilsin demiyorum tabiki herkes hakkını arasın ama işverenler bir personele maaş ödüyorsa o personelden tam performans almak için zorlarlar. Karşısındakininde insan olduğunu bilen işveren yokmu? var ama azınlıkta. Amacınız meslek öğrenmek değilse o tarz işlere zaten bulaşmayın.
  • 03-03-2022, 21:18:02
    #5
    10 senedir çalışıyorum bir hayrını görmedim. Mezun olduğum bölüme uygun diye pc malzemeleri satan bilindik bir firmaya girmiştim ilk seneler. Bütün gün hamallık, temizlik, yaz sıcağında broşür dağıtma vs. yaptırdılar. 3 kişinin yapacağı işi bana yaptırmak istiyorlardı. Perakende sektörü gerçekten çok acımasız.

    Yakın zamanda da 6 senelik masa başı işimden istifa ettim. Gençleştim resmen bu kadar mı fark eder? Kurumsalı da aynı b.k olmayanı da. Yapabiliyorsan tamamen kendin için çalışacaksın başka şekilde sürekli ezilme sürekli sinir stres ve mobbing. Gittiği yere kadar götürcem bu şekilde olmazsa düzene ayak uydurmaya ve acı çekmeye devam.
  • 03-03-2022, 21:18:48
    #6
    Her iş zor özellikle esnaflık. 25 yıllık pastahane/fırınımız vardı 14 saat ayakta durduğum günler vardı.
  • 03-03-2022, 21:23:01
    #7
    Geçen sene 25 gün kadar garsonluk yaptım, günde 14 saat 130TL sigorta yok Tanıdık bir işyeri olduğu için bayram üstü işten ayrılamadım, bayram yoğunluğu ile ilk iş deneyimim çok sert geçmişti, dijital dünyanın konforu başka. Ama herkesin web sektörüne ayak uydurabileceğini sanmıyorum, örneğin Garsonluk yaptığımda aynı günün sonunda ya da hafta başına ödememi alıyordum, webde ise bugün yaptığın emeklerin karşılığını belki birkaç ay, belki birkaç yıl sonra alabiliyor ya da hiç alamayabiliyorsun. O yüzden gelir gelmiyorken bile bir proje üzerinde azimle çalışmak, gerçekten disiplin ve irade gerektiriyor.

    Şuanda bir arkadaşım ile ortak bir av malzemeleri mağazası devraldık orayı işletiyoruz Kendi işinde çalışmak başka bir keyif.
  • 03-03-2022, 21:30:29
    #8
    ayesoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çırağın yaşı olmaz, 2 günlük eleman 2 günlük elemandır. Meslek öğrenmek istiyorsanız zorluğa katlanacaksınız. Ayrıca pastane sektörü zaten başlı başına zor bir sektördür sabah erken kalkmayı, ayakta çalışmayı ve insanlarla birebir muhattap olmayı (hemde sürekli güleryüzle) gerektirir.

    Evden çalışarak para kazanabileceğiniz bir yeteneğiniz varsa normal işlere yönelmeyin. Yanlış anlaşılmasın ben kimse ezilsin demiyorum tabiki herkes hakkını arasın ama işverenler bir personele maaş ödüyorsa o personelden tam performans almak için zorlarlar. Karşısındakininde insan olduğunu bilen işveren yokmu? var ama azınlıkta. Amacınız meslek öğrenmek değilse o tarz işlere zaten bulaşmayın.
    çok şükür pastane işinden sonra sistemimi geçen sene oturttum.Tr'ye göre güzelde kazanıyorum.Dediklerinize katılıyorum hocam.
    • ayesoft
    ayesoft bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-03-2022, 21:30:53
    #9
    Platin üye
    12 yaşından beri çalışıyorum. Sanayide elim makinaya sıkıştı elim kemiğe kadar yandı, ardından o zamanın milletvekilinden hakaretler ve tehtitler işittim. (Sanayinin sahibiydi). Bunu yaşarken 12-13 yaşlarındaydım.
    Sonra camcıda çalıştım 3 gün 5 liraya Ardından otellerde dönercilerde çalıştım.
    Dönercilerde 14 saat çalışıp 35 lira alırdım 2019-2020 başlarında.
    Otele girdim 23 gün çalıştım günlük 18 saat. 18 saate 200 lira vereceklerdi sözde 120 liradan hesapladılar. 23x80 içeri girdik. (1850 lira az verdiler.)
    Mobingler, yediğim dayaklar, yediğim küfürler vs. vs. uzar gider. Allah herkese yardım etsin, bu insanlarda yaşattıklarını yaşamadan ölmesinler.