• 18-02-2022, 13:56:46
    #19
    muratkinq60 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgilendirme amaçlı paylaşıyorum. %100 net bilgiler değildir hesaplamalar aylık tüketime göre değişkenlik gösterebilir.

    Geçen ay 920 TL gelen elektrik faturası bu ay 1.287 TL geldi. Üç zamanlı tarife kullanıyoruz toplam endeks 583 kWh vergiler dahil birim fiyatı 2.20 TL'ye geliyor ortalama olarak. Gündüz 1.70 TL, Puant 2.49 TL, Gece 1.07 TL birim fiyatı

    1 aydır tasarruf yapıyoruz 600 kWh'den, 583 kWh'ye düşürebildik. Ancak yeni zamlar bu ay net olarak yansımış olacak ki daha az kWh enerji harcamamıza rağmen fatura daha yüksek geldi.

    Evde devamlı buzdolabı, derin dondurucu, 15 saat TV, 15 Saat PC çalışıyor. Günde 4 Saat Fanlı Isıtıcı, Haftada 4 defa çamaşır makinesi haftada 5 defa bulaşık makinesi çalışıyor. Onun dışında 5-6 saat aydınlatma amacıyla elektrik tüketiliyor. Ekstra çay seti, pasta fırını, mikro dalga fırın, telefon şarj cihazları, kahve makinesi, saç kurutma makinesi gibi araçların kullanım süreleri değişkenlik gösterdiği için tam olarak hesaplayamıyorum.

    Wattmetre alıp tüm evde ölçüm yaptım tek tek cihazlarda yeni fiyatlara göre vergi dahil şu şekilde;

    TV 100 TL
    PC 90 TL
    BUZDOLABI 110 TL
    DERİN DONDURUCU 90 TL
    FANLI ISITICI 570 TL
    ÇAMAŞIR MAK. 60 TL
    BULAŞIK MAK 90 TL
    AYDINLATMA 80 TL
    EKSTRALAR 100 TL (Tahmini)

    Küsüratları yuvarlanmıştır. Fanlı Isıtıcı kullanılmamış olsaydı 650-720 TL arası bir fatura gelecekti.
    Tek zamanlı tarifeye geçin. 3 zamanlı tarifede yapılan zamlardan sonra tasarruf imkansız daha çok gelir.
  • 18-02-2022, 15:45:20
    #20
    Bir arkadaş yazmış, dikkatli kullanınca fazla gelmiyor diye... evet kısmen doğru.... bir başkasının yazısında elektirkli aletleri fişte bırakmayın diyor.. evet o da doğru... televizyonu kumandadan değil fişini çekerek kapatamak lazım. şarj aletlerini fişte bırakmamak lazım... kombi ısıtmasa da, sıcak su vermese de elektrik harcıyor, onu da sigortasından kapatmak lazım... bilgisayarı uyutmak yerine kapatmak lazım. evet bilgisayar kapalıysa bile güç kaynağı elektirk çekiyor. monitörler fişteyken aslında hiç kapanmıyor, sürekli çalışıyor...

    Ama düşünün, bu özellikler neden yapılmış diye... bunlar hep daha medeni, daha rahat, daha hızlı bir hayat sürmemiz için icat edilmiş özellikler... daha hızlı açılan bilgisayarlarımız olsun diye, musluğu açınca anında sıcak suya ulaşabilelim diye... televizyonu anında açıp istediğimiz programı seyredelim diye yapmış ecnebiler... neden ? çünkü onlar temel sorunları o kadar uzun süre aşmışlar ki daha rahat ve keyifli bir yaşam için cihazlara ufak tefek dokunuşlar ekliyorlar. onlar için bu eklemelerin maliyeti neredeyse hiç yok...

    Soruyorum, tamam bu dediğim şekilde davranalım, şahsen bir koli anahtarlı üçlü priz alıp her yere taktım, ben de yapıyorum, kabul ama.... bu insanca yaşamak mı.... bu huzurlu bir hayat mı getirir yoksa bazı fişleri elektrikte unuttum mu diye gece yataktan kalkıp kontrol etmenin stresi dışında bir faydası olur mu ?

    evet ülke yararı için gerekenden büyük klima almayalım, toplam 300w aydınlatma gücü gerekiyorken ortalığı uzay gemisi gibi aydınlatmayalım... bu konuda hemfikirim... ama.... hayatta minimum seviyede bir rahatlığımız da kalmadı.

    yine aynı şeyi yazacağım... insanların marsa yerleşmek için gittiği, ay'da kalısı olarak personel bulundurulacağı bir yaşam merkezi kurulacağı yüzyılda... bu bize revamıdır.....
  • 18-02-2022, 21:36:30
    #21
    Geçen ay 740tl gelen fatura bu ay 1030tl geldi. Kullanım aynı. Elektrikle herhangi bir ısıtıcı kullanmıyoruz.
  • 19-02-2022, 00:40:21
    #22
    Geçen ay

    Bu ay

    ...
  • 19-02-2022, 00:51:32
    #23
    LeyleklernUcusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen ay

    Bu ay

    ...

    Göründüğü üzere yakın gelecekte bu faturalarımıza bakıp aaaa ne kadar az geliyormuş eskiden diyeceğiz