oguzhang adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
İstanbul'da 1 milyondan aşağı daire olmaması
54
●3.238
- 29-01-2022, 23:08:42Hocam arabamız olsa süper olurda işte araba yok. Benim öğretmenin 300m2 müstakil eve 5 bin kira veriyordu 1,5 sene önce falan. Genel olarak uygun fiyatları var ama işte uzak.oguzhang adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-01-2022, 23:08:50Kuş serisi araçlar bile 3.000-5.000₺'den 50.000₺'lere çıkmış durumda. Şuanda ne olursa olsun her şey olması gereken fiyattan en az 10 kat fazla fiyatta. Gidişata o kadar alıştım ki, 1₺ olan bir şeye 100₺ denilse "Normaldir." diyip geçiyorum.
- 29-01-2022, 23:11:00Kuryelerin yüksek maaş almasının sebebi bu değilki. Kuryelik her zaman asgari ücretin üstünde kazandıran bir işti. Fakat şuan talep artışı sebebiyle maaşlar yükseldi biraz. Ama normal işçiler 4-5k'ya çalışıyor hala.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-01-2022, 23:19:50Ev fiyatlarının artmasının bir çok nedeni var.
Genel olarak %10 artıyor diyelim kimi bölgelerde bu %60 olabiliyor.
Ev sahiplerine kızıyor insanlar ama haksızlık ediyorlar.
Şimdi yatırım için 2 tane ev aldım diyelim 4 5 sene evvel.
Evlerde 500.000 olsun toplamı 1 milyon.
5 sene evvel dolar 3.8 TL benim 1.000.000 TL 263.000 Dolar ediyordu.
Bugün 263.000$ ise 3,500,000 TL eder.
Bu şu demek TL nin değeri yani alım güc 3.5 kat azalmış.
Yatırım sahipleri de araba, ev şu ya da bu yatırımlarını 3.5 kat arttırmak durumunda.
500 binlik ev olur 1.5 - 1.8 Milyon TL.
Kimse yanlış anlamasın mesele dolar da değil sadece yatırım yapıp ev alan insanlar fiyatları bu kadar arttırmazsa yatırımları çöp olur.
Dolar 3.8 olsun TL değerlensin evlerde kiralarda düşecektir.
Dolar neden 3.8 den 13.5 oldu diyen ve bunu yapanlara laf eden yok.
Sen niye yatırımını enflasyona karşı koruyorsun diye ev sahiplerine söven sövene.
Yahu alın işte asgari ücrete %40 zam yapıldı ne oldu? Para rakam olarak yüksek olsa bile alabilirliği ortada.
Asgari ücret 4 olup kaşar peyniri 45 65 TL arası olacağına asgari ücret 2 olsun kaşar peyniri 10 15 olsun.
O zaman senin cebindeki 2 binlira bugünkü 4 binliradan çok olur.
Parayı dolara değil ülkene gelir vergisi, emlak vergisi 50 türlü vergi vereceğin bir eve yatırınca TL nin değer kaybetmesine aldırış etmeyip 10 20 yıllık biriktirdiğin emeğini çöp mü etsin insanlar?
Genel olarak yazdım hocam seninle ilgili bir durum değil.
İçimi dökeyim dedim.
Öyle bir algı var ki sanırsın ülkeyi ev sahipleri yönetiyor.
Dolar 3.8 seviyesindeyken 500 600 binin alacağı şeyleri bugün 1.5 2.5 arasına alabiliyorsam benim o gün 500 600 bin verip aldığım evi neden aynı oranda arttırıp yatırımı mı korumayayım? - 29-01-2022, 23:22:57Açıkcası ben İstanbulda ev almayı çok mantıklı bulmuyorum, Allah korusun inşallah olmaz ama Büyük İstanbul depremi olursa 500 bin kişi ölecek diyorlar.
bu durumda zaten çoğu eski ev yıkılır yenilerin de çok sağlam yapıldığını düşünmüyorum zaten metropol'de yaşamak da her geçen gün daha zorlaşıyor
bir haber okumuştum 8 bin tl aidat istemişler ev sahiplerinden vs gerçekten mantıklı gelmiyor doğrusu bir karavan alıp yaşamak daha mantıklı geliyor
ha birde kanal istanbul yapılırsa avrupa yakasında su sıkıntısı olacakmış. - 29-01-2022, 23:24:07evet kiralar da o derece korkutucu olmuş ben hep duyuyordum inanmıyordum, bir bakayım sahibnden com a dedim.
Hem daireler hem kiralar uçmuş.
Ya da sahibinden de fiyatlar uçuk bilemedim. - 29-01-2022, 23:47:16Yarim sayfa hesap kitap yapip dolar altin bla bla yapan var 2020 kasimda dolar 8.5 tl idi. Sene 2021 eylul oldu dolar tekrar 8.5 9.0 tlyi gordu. Evler x2 oldu nihayetinde bugun x3 x4. 3 yildir piyasadayim ekran goruntuleri var. Dolar molar demeyin herkesin agzina sakiz olmus arz talep dolar altin.....
130 metre kare 3+1