Herkese merhaba,
Bir taraftan maddi sıkıntılarla cebelleşen öte yandan da mesleğini icra etmek için iş arayışında olan birisinin bu süreçte d0landırılması kulağa nasıl geliyor? Kesinlikle berbat bir durum, değil mi? Ancak maalesef bu yaşanmış bir gerçek. Özellikle LinkedIn gibi platformlarda sıklıkla karşılaşabileceğiniz İş arayışı gönderilerinde yapılan büyük bir yanlış vardır; CVyi herkese açık olarak yayınlamak! Bunun sonucunda neler olabilir? Yanıtını, YouTube kanalımda anlattım. Yaşanan bu olay ile ilgili bizler de kendimize ders çıkarmalıyız.
Konu ile ilgili düşüncelerinizi ve yorumlarınızı merak ediyorum.
https://youtu.be/QRfqOAZfDyE
İyi forumlar,
İş Ararken Her Şeyini Kaybeden Biri - YouTube
11
●322
- 21-01-2022, 19:02:16Böyle bir durumda da bu dol-andırıcıların bizi bulması ne tuhaftır... Ben de yaşadım
- 21-01-2022, 19:07:02Öncelikle çok geçmiş olsun hocam. Nasıl bir durum yaşadınız, paylaşmak ister misiniz? Benzer durumlarla karşılaştığımızda bizler de ona göre savunmamızı yapabiliriz.muratkaya_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Maalesef doğru hocam. Çok problemli... Bir de iş ilanı paylaşarak kendi reklamını yapan firmalar da varKingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 21-01-2022, 19:17:28Güzel düşünceleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim hocam, eksik olmayın.KraLL54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-01-2022, 19:19:04O zamanlar sıkıntıdaydım, böyle işlerine ortak olabileceğim kişiler arıyordum. Bu forumun başlarındaydım işte yeni girmiştim foruma, daha tanışma ve tanıma aşamasıydı. Bir sitenin giderlerine ve gelecekte olabilecek gelirine aslında ortada olmayan bir gelire ortak olmuştum. Eleman 2-3 günde bir site için ''Seo yaptıracağım, editör kiralayacağım, şunu yapacağım, bunu yapacağım diye diye'' her 2-3 gün birde ücret talep edip duruyordu. Bende profilini izliyordum ne yapıyor ne ediyor diye. Hep farklı sitelere yapıyordu(sonradan fark ettim işte), kendimi avutup diyordum yok ya öyle değildir falan. Adamın tek işi bu site değildir kafasında yürütüyordum, giderlerin biraz fazla olmasıyla biraz durgunlaştım. Sonra bir gün bir baktım eleman siteyi satıyor, bir keresinde de siteyi imzama eklemiştim sil banlarlar falan demiştidakikadk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Neyse bir gün siteyi satıyor, adama gönderdiğim ücretlerden çok düşük fiyatlara. Adama çat dedim hayırdır? Demez mi ya işte siteyi değil de, içindeki içerikleri satıyorum vb. Anlamadım da herif çok oynaktı dil bakımından, sonra dedim ortaklık istemiyorum gönder benim ücreti falan, bakma bizde de heves vardı birazcık da hayallere inanmak vs. 6-7 ay bekledik ücreti göndermesini. Sonra banlanmış forumda başkalarını dolandırıp, yani bildirmem lazımdı ama ne bileyim insan bir umut ediyor bazı konularda. Sonra dedim gönder paramı hala gönderecem diyip durdu bir kaç ay, muhtemelen o arkadaş hala bu forumda çakma bir hesapla takılıp bu mesajı da okuyordur bir yerlerden. Ya da okuyacaktır diye düşünüyorum. Dedim dolandırılırsam şikayetçi olacağım vs. Neyse bir gün böyle beni de engelledi, babasına yazdım babası da engelledi, anasına yazacaktım buldum bu çocuğun her yerden her şeyini, adresine kadar vs. Facebook da iyi bir stalk yapmıştım. Babası falan böyle cart curt edince dedim babası ne olsun çocuğu ne olacak? Baya araştırdım herifi, herif şizofenmiş, en azından piyasada kendine öyle diyor da işte Adana çocuğunun karşısında olacak şizofren mi dinlermiş böyleleri real de aynı yerde olsa diyorum bazen de olmuyor işte (belki bu düşünce de benim cahilliğimdendir). Neyse ben kaptırdığım parayı bir şekilde bir süre içinde çıkardım, sonra kendim devam ettim bir şekilde.. Yani özeti bu
İnsanı dolandırılınca giden para koymuyor, enayi yerine koyulmak çok pis koyuyor. Ama tecrübe satın aldık bir daha yemeyiz
- 21-01-2022, 19:30:15Tekrar çok geçmiş olsun hocam. Belli ki pahalı bir tecrübe olmuş sizin için. Olayı da anlattığınız için ayrıca teşekkürler. Benzer durumlar yaşayan veya yaşayacak olanlarımız elbet vardır. Son cümlenize de aynen katılıyorum, haklısınız.muratkaya_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle