• 03-01-2022, 17:18:22
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba, ben 1250₺ ye kirada oturuyorum. Bu ay kontratım doluyor. Yüzde kaç artış yapmam gerekiyor yasal olarak? Ne kadar ödemem gerekiyor?
  • 03-01-2022, 17:20:43
    #2
    1300₺ genelde 50 100tl zam oluyor ama net bilmiyorum
  • 03-01-2022, 17:20:47
    #3
    Merhaba , sözleşmenizde tefe tüfe oranında artış yapılacaktır yazıyordur büyük ihtimal . Ocak ayı tefe tüfe oranı %19.6 olarak açıklandı
  • 03-01-2022, 17:21:02
    #4
    %30 civarı olur bu sene
  • 03-01-2022, 17:22:59
    #5
    Yasal olarak ev sahibinin talep edebileceği %19.60 bu ay için üstü altı konusunda iki tarafın inisiyatifine kalıyor
  • 03-01-2022, 17:24:45
    #6
    10. ayda artış yapmıştık 1250 den 1600 e çıktı mevcut durumdan dolayı her iki tarafın anlayışına kaldı.
  • 03-01-2022, 17:28:13
    #7
    Demin haberlerde izliyordum %19.6 olmuş. Size evden çıkın bunu veremiyorsunuz gibi bir eylemde de bulunamıyormuş.

    Bizim Bodrum'daki evimizde kiracımız var. Ev 3 oda, 2 tuvalet banyo, bir mutfak, bir salon, birde kocaman koridoru var ev çok büyük yani bahçeli falan geçen sene 2000 TL'ye kiraya verdik. Kiracı 1 yıl peşin ödedi. Bu sene kira artışı yapmadık yine 1 yıl uzattık tekrar 1 yıllık olarak kirayı ödedi. Aynı emsaldeki komşular 5-6 bin TL istiyor ki biz bide kiracı girmeden her şeyi sıfırdan yaptırdık mutfak, banyo, boyaya kadar. Ama kiracıdan memnunuz çokta iyiler. Aslında kira artışı ev sahibinin aç gözlülüğü ve sizden memnun olup olmaması ile alakalı. Yoksa karşıdaki komşu 2500 e oturan kiracısını kavga gürültü çıkarıp 4500 e kiraya verdi.
  • 03-01-2022, 17:37:28
    #8
    Kanun %17 den fazla olamaz diyor inceleyin
  • 03-01-2022, 17:49:24
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yasal olarak ev sahibinin talep edebileceği %19.60 bu ay için üstü altı konusunda iki tarafın inisiyatifine kalıyor
    htsumer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanun %17 den fazla olamaz diyor inceleyin
    Ama Tüfe %19 küsur çıktı