• 01-08-2021, 02:01:46
    #10
    ssyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kızıl çam kozalağınin patlayip rüzgarla birlikte iki km ötedeki alanı yakabildigini biliyor musunuz ?
    razor94 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Etraftaki ormanda ÇAM ağacı var ise olabilir hocam. Çam kozalakları yanmaya başladıklarında patlamış mısır gibi onlarca metre uzağa fırlıyor.
    Görselde etrafta çam kozalağı gören varmı ?

    https://files.fm/f/5hkk62zj9
  • 01-08-2021, 02:03:11
    #11
    mertcangokgoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç yanan bir çam ağacı ve türevlerini görmediniz sanırım, kozalak öyle bir patlayıp sıçrıyor ki orası nasıl yandı diye hayret edersiniz. Ayrıca üç kuruş para için kalkıp bir insan evini yakıyor olabilir mi bilemem hiç bir şey söyleyemem öyle bir ruh haline hiç gelmedim.
    https://files.fm/f/5hkk62zj9

    Yakın çevrede kozalak göremedim siz görebiliyormusunuz?
  • 01-08-2021, 02:03:41
    #12
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görselde etrafta çam kozalağı gören varmı ?

    https://files.fm/f/5hkk62zj9
    Kardeş o kozalak yanar biter köz olur rüzgar savurur tozu kalır sadece nasıl göreceksin
  • 01-08-2021, 02:04:33
    #13
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://files.fm/f/5hkk62zj9

    Yakın çevrede kozalak göremedim siz görebiliyormusunuz?
    Kül olmuş bir şeyi nasıl görmeyi planladığınızı anlayamadım, rüzgar alır götürür bitti gitti.
  • 01-08-2021, 02:07:01
    #14
    ssyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeş o kozalak yanar biter köz olur rüzgar savurur tozu kalır sadece nasıl göreceksin
    He bu arada kozalak dediğiniz çam ağacındaki içinde fıstığımsı yapı olan evet onu daha önce mangalda kullanıyordum,fakat patladığına şahit olmadım.

    Bizim köylerde bu tarz ağaçlar yok daha çok dut ağaçları var.
  • 01-08-2021, 02:07:47
    #15
    mertcangokgoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kül olmuş bir şeyi nasıl görmeyi planladığınızı anlayamadım, rüzgar alır götürür bitti gitti.
    aydınlattığınız için teşekkür ederim.
  • 01-08-2021, 02:10:47
    #16
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    He bu arada kozalak dediğiniz çam ağacındaki içinde fıstığımsı yapı olan evet onu daha önce mangalda kullanıyordum,fakat patladığına şahit olmadım.
    Sahit olmadin cunku mangalda zaten kupkuru ve acik olan kozalaklari kullanmissinizdir. Burda sozkonusu daha acilmamis kozalaklar, yani yas kozalaklar...

    Ama ornek olarak verdiginiz videoda tum bolge gorunmuyor, bazen ruzgar alevi oyle bir hale getirir ki, 3 katli binadan buyuk alevler ufak bir ruzgar ile 50m otedeki birseyi de tutusturur.
  • 01-08-2021, 02:14:17
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sahit olmadin cunku mangalda zaten kupkuru ve acik olan kozalaklari kullanmissinizdir. Burda sozkonusu daha acilmamis kozalaklar, yani yas kozalaklar...

    Ama ornek olarak verdiginiz videoda tum bolge gorunmuyor, bazen ruzgar alevi oyle bir hale getirir ki, 3 katli binadan buyuk alevler ufak bir ruzgar ile 50m otedeki birseyi de tutusturur.
    Evet, evimin dibindede var yere düşenler güneşte bir süre sonra kuruyor ve mangal da kullanıyoruz genelde odundan daha iyi yanıyor ama yaş olanını bilmiyorum.
    Sadece kundaklama ihtimalini düşünüyordum ki inşallah öyle değildir, söylediğiniz gibiyse durum daha kötü.
  • 01-08-2021, 02:15:40
    #18
    Geçtiğimiz 3 günü manavgatta geçirseydiniz bakış açınız değişirdi diye düşünüyorum