• 17-05-2021, 14:24:16
    #1
    Bunu bir sitem veya bir kusur olarak algılamak yerine yön verici veya fikir önerisi olarak algılanırsa gerçekten çok sevinirim.
    Kendim çok script alan biri değilim, genellikle Wordpress ile işlerimi görürüm. Buradan 2-3 script aldım ama hemen hemen tüm scriptleri de incelerim vakit buldukça. Fakat gözüme çarpan bir nokta şu. Fiyatları çoğunun çok uygun hatta bedava. Serbest piyasa tabi herkes kendi emeğine kendi değer biçer. Ama asıl sorun şu, bir çoğu istekleri karşılayan scriptler değil. Mesela, alışveriş scripti diyor bir çok gerekli olan sayfası eksik. Çok fonksiyonlu script her sektöre gider diyor ama sadece renk değişimi var düzen aynı düzen.
    Yani ben bir yazılımcı olsam diye düşünüyorum şunu yapardım. X sektör için script piyasaya sürecek isem 3-4 hafta o sektörde kullanılan scriptleri inceler, o sektörde ki alıcı-satıcı-müşteri-ziyaretçi v.s istekleri gözlemler noksansız bir script ortaya koymayı tercih ederdim. Şuan bir kurumsal script alsanız bile 100 TL de verseniz başka bir yazılımcıya 300-500 ödeyip ek özellikler ekletmek zorunda kalacaksınız.
    Yani anlamadığım neden 10'larca farklı script ve yazılımı 50-100 TL'ye satmak yerine 1000-5000 TL'lere kusursuz bir sistem yapıp piyasaya sürmüyorlar. Bunu çözemedim veya mantığına eremedim, bu da bende merak oldu
    Yanlış bir yaklaşım sergiledim ise de af ola.
  • 17-05-2021, 14:27:12
    #2
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu bir sitem veya bir kusur olarak algılamak yerine yön verici veya fikir önerisi olarak algılanırsa gerçekten çok sevinirim.
    Kendim çok script alan biri değilim, genellikle Wordpress ile işlerimi görürüm. Buradan 2-3 script aldım ama hemen hemen tüm scriptleri de incelerim vakit buldukça. Fakat gözüme çarpan bir nokta şu. Fiyatları çoğunun çok uygun hatta bedava. Serbest piyasa tabi herkes kendi emeğine kendi değer biçer. Ama asıl sorun şu, bir çoğu istekleri karşılayan scriptler değil. Mesela, alışveriş scripti diyor bir çok gerekli olan sayfası eksik. Çok fonksiyonlu script her sektöre gider diyor ama sadece renk değişimi var düzen aynı düzen.
    Yani ben bir yazılımcı olsam diye düşünüyorum şunu yapardım. X sektör için script piyasaya sürecek isem 3-4 hafta o sektörde kullanılan scriptleri inceler, o sektörde ki alıcı-satıcı-müşteri-ziyaretçi v.s istekleri gözlemler noksansız bir script ortaya koymayı tercih ederdim. Şuan bir kurumsal script alsanız bile 100 TL de verseniz başka bir yazılımcıya 300-500 ödeyip ek özellikler ekletmek zorunda kalacaksınız.
    Yani anlamadığım neden 10'larca farklı script ve yazılımı 50-100 TL'ye satmak yerine 1000-5000 TL'lere kusursuz bir sistem yapıp piyasaya sürmüyorlar. Bunu çözemedim veya mantığına eremedim, bu da bende merak oldu
    Yanlış bir yaklaşım sergiledim ise de af ola.
    copy -paste - exchange - edit sonuç 50tl
    Ayrıca eklemek isterim ki aynı sorun temalarda da var. A temasını alıp Türkçeye çevirip renklerini değiştirip %100 sıfırdan yazıldı diye satmaları ilginç geliyor.
  • 17-05-2021, 14:28:54
    #3
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu bir sitem veya bir kusur olarak algılamak yerine yön verici veya fikir önerisi olarak algılanırsa gerçekten çok sevinirim.
    Kendim çok script alan biri değilim, genellikle Wordpress ile işlerimi görürüm. Buradan 2-3 script aldım ama hemen hemen tüm scriptleri de incelerim vakit buldukça. Fakat gözüme çarpan bir nokta şu. Fiyatları çoğunun çok uygun hatta bedava. Serbest piyasa tabi herkes kendi emeğine kendi değer biçer. Ama asıl sorun şu, bir çoğu istekleri karşılayan scriptler değil. Mesela, alışveriş scripti diyor bir çok gerekli olan sayfası eksik. Çok fonksiyonlu script her sektöre gider diyor ama sadece renk değişimi var düzen aynı düzen.
    Yani ben bir yazılımcı olsam diye düşünüyorum şunu yapardım. X sektör için script piyasaya sürecek isem 3-4 hafta o sektörde kullanılan scriptleri inceler, o sektörde ki alıcı-satıcı-müşteri-ziyaretçi v.s istekleri gözlemler noksansız bir script ortaya koymayı tercih ederdim. Şuan bir kurumsal script alsanız bile 100 TL de verseniz başka bir yazılımcıya 300-500 ödeyip ek özellikler ekletmek zorunda kalacaksınız.
    Yani anlamadığım neden 10'larca farklı script ve yazılımı 50-100 TL'ye satmak yerine 1000-5000 TL'lere kusursuz bir sistem yapıp piyasaya sürmüyorlar. Bunu çözemedim veya mantığına eremedim, bu da bende merak oldu
    Yanlış bir yaklaşım sergiledim ise de af ola.
    5000 tlye yazılım alacak 10 kişi varsa 200 tlye alacak 100 kişi var hem 200 tl'lik daha basit . sanırım o yüzden öyle yapıyorlar
  • 17-05-2021, 14:29:16
    #4
    Php veri çektiren yazılımcı olunca sonuç böyle oluyor malesef

    yani imitasyon replika yazılımcı dolu piyasa

    free html tasarım ve mysql veri çek hazır 50 tl

    açık kaynak full satış hakkı 500 tl kendi işini kur birde böyle yönlendirme yapıyorlar
  • 17-05-2021, 14:31:12
    #5
    Platin üye
    Çok kurumsal olmadığı sürece insanlar ucuz hizmet istiyor. Arada denk geliyorum sıfırdan siteyi 500 - 600 liraya yapıyorlar. Bununla kapışmak için özellikten kısıp 100 lira diyorlar.
  • 17-05-2021, 14:33:45
    #6
    Açıkcası hocam yüksek fiyat verincede almıyorlar. Benim yazdığım hiçbir yazılımda eksik olan bir yer bıraktığımı hatırlamıyorum. Az iş alırım parası olandan alırım. Düşük bütçe olunca adam uğraşmak istemiyor karşıdaki kişi fiyatını düşürüyor çünkü. WebView piyasası mesela adam 20 10 tl ye webview yapıyor bilgisi yok sadece kodulardan 3 4 bir şey yapıyor sorsan webapp ne bilmez sorsan Javascript ne bilmez WebView yapıyor kusursuz bir şey çıkmıyor ama karşıdakinin bütçesi bu yani..
  • 17-05-2021, 14:34:06
    #7
    50-100 TL den fazla vermeyi çok gören müşteri kitlesi yüzünden hocam.
    örn: ben bot konusunda kendime çok güveniyorum bir çok arkadaşımda beni destekler.
    ANCAK BİR MÜŞTERİYE BİR FİYAT VERDİĞİMDE VERDİĞİM FİYATIN 10 DA BİRİNE 20 DE BİRİNE BAŞKASI YAPIYOR TEKLİF GELDİ GİBİ CEVAPLAR ALIYORUM.
    BEN EMEĞİMİ ŞİŞİRMİYORUM AMA BAZILARI GERÇEKTEN ÖLDÜRÜYOR.
    VE MÜŞTERİLERDE ÖNCE ONLARA 50-100 TL YE YAPTIRIP SONRA BANA GERİ GELİP YA SEN XXXX DEDİN AMA BEN YAPTIRDIM SADECE BİR İKİ DÜZENLEME VAR 50-100 VEREYİM SEN YARIM SAATTE YAPARSIN DİYOR
  • 17-05-2021, 14:36:23
    #8
    DiÅŸ klinikleri için profesyonel + eksiksiz + tek seferlik + kdv dahil + (500₺ komisyon verdiÄŸimiz) 5000₺ fiyat çıkarttığımız bir yazılım var buna çok deniliyor
    O yüzden kurumsal firma scriptlerine bu piyasada 100 bile fazla kalıyor sanırım.
  • 17-05-2021, 14:37:20
    #9
    ClkOfis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50-100 TL den fazla vermeyi çok gören müşteri kitlesi yüzünden hocam.
    örn: ben bot konusunda kendime çok güveniyorum bir çok arkadaşımda beni destekler.
    ANCAK BİR MÜŞTERİYE BİR FİYAT VERDİĞİMDE VERDİĞİM FİYATIN 10 DA BİRİNE 20 DE BİRİNE BAŞKASI YAPIYOR TEKLİF GELDİ GİBİ CEVAPLAR ALIYORUM.
    BEN EMEĞİMİ ŞİŞİRMİYORUM AMA BAZILARI GERÇEKTEN ÖLDÜRÜYOR.
    VE MÜŞTERİLERDE ÖNCE ONLARA 50-100 TL YE YAPTIRIP SONRA BANA GERİ GELİP YA SEN XXXX DEDİN AMA BEN YAPTIRDIM SADECE BİR İKİ DÜZENLEME VAR 50-100 VEREYİM SEN YARIM SAATTE YAPARSIN DİYOR
    Sorun bu hocam, işini bilen istenilen fiyattan fazlasını verir bu yazılım çok zor bir şey gerçekten. Derini bir dil öğrenmek ile olmayan bir şey logaritma ile hesap yapan insanlar var özünde yazılımda. Ama kime anlatıyorsunki adamlar sadece dil öğrenmek sanıyorlar


    Millet para var diye duyulduğu an oraya atlıyor. Aslında her işte para vardır önemli olan onu nasıl iyi yaptığındır, borsaya para var diye atlayıp yüksekten doge alankar gibi düşünebilirsiniz. Parası az bilgisi yok sırf para kazanmak için bu sektörde, e senin malında bu olur kusura bakma