• 14-04-2021, 21:43:22
    #37
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 kişilik aile ne yapsın? Ananası 5'e mi bölsün ?!!
    içini ince ince 5 e 6ya bölüp yemeli ama önce pazardan kabuklu alıp evde kabukları kesip aile fertleri kabuklardan birer tane kapıp uzun uzun kemirmeli . gerçi bizde hepsini ben yiyorum kabukların
  • 14-04-2021, 21:59:51
    #38
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benim faturalarda mı sorun var diye düşünmeye başladım
  • 14-04-2021, 22:11:05
    #39
    Aylık 2800Tl kazandığımı varsayıyorum;
    Her hafta pazar parası 150*4= 600
    Kiram yok ama burada kiralar= 750
    Her gün 4 ekmek= 6TL*30= 180
    Telefon faturaları= 400
    İnternet faturası= 100
    Elektrik ve su= 250
    Isınma kalorifer yıllık kömür ihtiyacı =2400/12 dersek aylık 200
    etti 2480TL kalan aylık 320Tl market alışverişi için çok çok çok az bi miktar olur ama daha buraya yazmadığım;
    sigara= 540
    benzin & gaz= (200 minimum) benim 600ü buluyor.
    Yıllık kurumsal üyelik= 2200 aylık 180TL
    Haftalık atıştırma alışverişleri= 150
    Kıyafet, ufak tefek eşyaları yazmıyorum. Çünkü ben bekarken asgari ücretle geçinemezken, çocuklu bir aile nasıl geçinicek?
    Ben asgari ücret empatisi yaparken bile daraldım çünkü yaza düğünüm var, altınlar, eşyalar, gelinlik derken 150bin tl yi buluyor. Allahım kimseyi zor durumda bırakmasın inşallah.
  • 15-04-2021, 03:17:34
    #40
    ardakcbs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günümüzde asgari ücretle geçinmek çok kolay diyen ve Allah'ın yolunda olan 10 tane arkadaşından 500 TL alarak Paris’e gidilir diyen hanımefendi Twitter'da gündemde

    Video:

    https://twitter.com/belaettiler/stat...70130511863822


    Allah'ın yolunda olan üyeler bize 500 TL ateşlesin de, biz de bi Paris yapalım
    Bu şekilde konuşan birisi bana denk gelmedi uzun uzun sohbet etmek isterdim.

    Arkadaş 600 TL ile nasıl 1 aylık gıda ihtiyacını karşılıyor gerçekten merak ediyorum.

    Günde sadece 5 ekmek/1 günlük 7.5TL*30=225 TL yapıyor.
    Biz 5 kişiyiz (Hanım, ben 3 çocuk) en küçüğümüz bebek mama için aylık 300 TL ödüyoruz.
    Aylık 5 damacana içme suyu 75 TL

    Yani Ekmek ve Su sadece 600 TL ödüyorum ben aylık.

    Devlet hastanesinde 3 aylık bağkur borcum olduğu için dahiliye muayenesi 50 TL +130 TL=180 TL ödedim. İlaçları falan saymıyorum.

    Arkadaş 1,500 TL kira verip eve anahtarla girip suriyeliler gibi halı üstünde oturuyorlar herhalde.
    Yatak içinde karton kullanıyor.
    Masada, sandalyede kullanmıyor yemek-yemek için genelde ekmek arası biber, domates, peynir yiyor herhalde aksi durumda tencere, fırın, ocak, tava, kaşık, bıçak vb. mutfak gereçleri lazım.
    Pazarada günlük çıkıyor herhalde yoksa buzdolabı falan lazım.
    Çamaşırları camide yıkadığını düşünüyorum.
    Banyo ihtiyacını işyerinde karşılıyor herhalde yoksa şampuan, sabun vs lazım.
    Tuvalet ihtiyaçları için tuvalet kağıdı, havlu kağıt gibi şeylere ihtiyaç duymaması şaşırttı çünkü insanoğlu yukarı doğru yapamıyor ne yazık ki.
    Bulaşık içinde leğen kullanıp detarjan olmadan hallediyor.
    Giysi ihtiyaçları için sürekli devir-daim eden nineden-kendine bir devir daim mevcut büyük ihtimalle. Ayak numaralarının asırlar boyunca değişmemesi güzel. Yalnız don-atlet için 2.el çok sağlıklı değil belirteyim.
    Günümüzde zaruri ihtiyaç haline gelen telefon, bilgisayar,ütü,süpürge...

    Neyse daha yazmayacağım sahur vakti...

    Allah babasına ve eşine sabır versin. Arkadaşın sormasını istedim ev kurup 1 ay ev geçindirdinmi diye. Ben asgari ücretten çok daha yüksek bir gelir olmasına rağmen 15 senedir halen bir yolunu bulamadım.


    Arkadaş tekrar girdim listeye devam edip bekar arkadaşları korkutmayım. Sadece şunu eklemek istiyorum "yaşamak ile nefesini devam ettirmek arasında çok kalın bir çizgi var."
  • 15-04-2021, 07:42:55
    #41
    Herseyden bihaber yasiyor
  • 17-04-2021, 02:06:04
    #42
    Ama kafalar nasıl güzel 😊
  • 20-10-2021, 15:23:14
    #43
    ironi falan yapıyordur diye kendimi inandırmak istiyorum
  • 20-10-2021, 16:03:32
    #44
    Kurumsal Üye
    paris de ne oluyormuş