• 12-08-2020, 22:13:00
    #1
    Arkadaşlar merhaba, hayırlı akşamlar.

    Aybaşında tamamında ailelerin oturduğu binada bulunan dairemi işyeri olarak kiraya verdim. Kiralayan kişinin hemen yan binada dükkanı var. Farklı bir iş kolu için şirket açacakmış onun için bu daireyi kullanacakmış. Çok az kullanacağız sadece toplantı olduğunda falan dedi. Ben biraz çekimser kaldım ama yıllardır orada esnaf olduğu için de verelim bakalım dedim. Bugün apartman yöneticisi aradı, biz o kişiyi iyi bilmiyoruz, yan apartmanda dükkanı olmasına rağmen bizi rahatsız ediyor, burası ailelerin oturduğu bir apartman dolayısıyla biz onu da şirket de istemiyoruz apartmanda dedi.

    Sizin yorumunuz ne olur bu durumda? Apartmanda işyeri olması sorun olur mu? Normal basit bir apartman burası, 11 daireli ailelerin oturduğu bir yer. Daha bilgili arkadaşlardan sağlıklı yorumlar çıkacaktır diye düşünüyorum.

    Teşekkürler.
  • 12-08-2020, 22:17:12
    #2
    daireler tapuda mesken olarak geçiyorsa, iş yeri açılması istenen daire için bütün kat maliklerinin imzası olmadan iş yeri açılamaz. açılırsa ilk şikayette belediye mühürler.
  • 12-08-2020, 22:17:38
    #3
    Etrafa,ses gürültü vs gibi rahatsızlık verilmiyorsa kime ne? Sonuçta adamlar işine gücüne bakacak.Aile apartmanı eyvallahta kime ne gibi bir zararı dokunabilir onu anlamış değilim ne yaptıkları hakkında daha çok bilgi verdimi yönetici?
  • 12-08-2020, 22:18:23
    #4
    Aynı şeyi kendi oturdugun apartmanda oldugunu düşün eşin çolugun cocugun var giren çıkan belli degil tepkin ne olurdu
  • 12-08-2020, 22:22:34
    #5
    ByBaLTa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı şeyi kendi oturdugun apartmanda oldugunu düşün eşin çolugun cocugun var giren çıkan belli degil tepkin ne olurdu
    Sanki apartmanlara giren çıkan çok mu belli. Böyle bir takıntısı olan bence kendisine müstakil ev baksın
  • 12-08-2020, 22:23:32
    #6
    Şimdi iş yeri olarak vermişsin ama ne amaçla kullanıyor? Sadece ofis olarak mı kullanacak?
  • 12-08-2020, 22:26:16
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa göre "Anagayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler, ancak kat malikleri kurulunun oybirliği ile vereceği kararla açılabilir. Bu karar yöneticinin veya kat maliklerinden birinin istemi üzerine bütün bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki sahifelerine şerh verilir."
  • 12-08-2020, 22:26:38
    #8
    ByBaLTa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı şeyi kendi oturdugun apartmanda oldugunu düşün eşin çolugun cocugun var giren çıkan belli degil tepkin ne olurdu
    Aynen bu durum konu sahibinin de inşallah başına böyle bişey gelir diyelim belki ozaman anlar yaptığının doğru olmadığını.
  • 12-08-2020, 23:46:12
    #9
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    daireler tapuda mesken olarak geçiyorsa, iş yeri açılması istenen daire için bütün kat maliklerinin imzası olmadan iş yeri açılamaz. açılırsa ilk şikayette belediye mühürler.
    Mesken geçiyor hocam evet. Kat maliklerinin imzası yok tabi zaten vermezlermiş de. Ben bilmiyordum imzaları gerektiğini

    Pinkmanes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Etrafa,ses gürültü vs gibi rahatsızlık verilmiyorsa kime ne? Sonuçta adamlar işine gücüne bakacak.Aile apartmanı eyvallahta kime ne gibi bir zararı dokunabilir onu anlamış değilim ne yaptıkları hakkında daha çok bilgi verdimi yönetici?
    Adam hemen bitişik binada olduğu için memnun değillermiş, geceleri falan bile ses çıkarıyorlar giren çıkan oluyor dedi.

    ByBaLTa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı şeyi kendi oturdugun apartmanda oldugunu düşün eşin çolugun cocugun var giren çıkan belli degil tepkin ne olurdu
    Empati kurmama gerek yok çünkü bulunduğum apartmanda da yaklaşık 3 senedir ofis var. Dolayısıyla kötü komşu sadece ofisle olmaz. Ev alma komşu al diye boşuna dememişler. Tabi benim de şikayetçi olduğum konular var ama 3 yıldır ciddi bir sorun yaşamadık hatta güvenlik kamera sistemleri bizim için de iyi bişey sonuçta.

    mahmutk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanki apartmanlara giren çıkan çok mu belli. Böyle bir takıntısı olan bence kendisine müstakil ev baksın
    Maalesef öyle. Benim oturduğum apartmanda 8 daire var, biri ofis diğerleri daire. Dairelere giren çıkanları da tanımıyorum. Yeri geliyor gece rahatsız ediyorlar

    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi iş yeri olarak vermişsin ama ne amaçla kullanıyor? Sadece ofis olarak mı kullanacak?
    Kiralayan kişinin dediğine göre yeni firma kurmuş. Orada sabit eleman bulundurmayacakmış. O işiyle ilgili müşteri gelirse orada ağırlayacakmış. Ayda bikaç kez anca olur falan dedi.

    Rorschach adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa göre "Anagayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler, ancak kat malikleri kurulunun oybirliği ile vereceği kararla açılabilir. Bu karar yöneticinin veya kat maliklerinden birinin istemi üzerine bütün bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki sahifelerine şerh verilir."
    Teşekkürler hocam

    CavitUcaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen bu durum konu sahibinin de inşallah başına böyle bişey gelir diyelim belki ozaman anlar yaptığının doğru olmadığını.
    Beddua mı ne bu? Ben sizin gibi katı biri olsam gelip burada yorum istemezdim konuyu bilenlerden. Kiracıyı yarın arayıp kirayı iptal ettiğimi söyleyeceğim zaten. Fakat bilenlerden yorum rica ettim adamla bilgili olarak konuşmak için, daha bilgili hareket etmek için. Ama sizin gibi böyle düz mantık insanlar da gelip saçma sapan yorumlar yapınca konu dağılıyor maalesef.