• 21-12-2018, 18:13:25
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar,

    AdSense gelirimin vergisini ödemek istiyorum. Neler gereklidir? Örnek aylık 1k geldi, 1k 'lık fiş mi kesmem gerekiyor? Bu arada hali hazırda bir dükkanımız var (farklı bir iş üzerine) vergi levhasına bilişim hizmetleri diye bir şey ekletmem gerekecek mi?

    Yani sıfırdan birisinin adsense vergisi ödemek için en basit yapabileceği şey nedir?

    Yardımcı olursanız sevinirim.

    @Vergiseldestek1; sizde davetlisiniz hocam konuya

    Kolay gelsin iyi forumlar.
  • 21-12-2018, 18:15:43
    #2
    ben de vergimi ödemek istiyorum. adima herhangi bir vergi levhasi yok. nasil verecegiz beyanname
  • 21-12-2018, 18:21:59
    #3
    yeni vergi düzenlemesi geldi adsense icin bir kac makalede otomatik kesileceğini okudum..bende merak ediyorum nasil olacak..
  • 21-12-2018, 18:22:56
    #4
    Üyeliği durduruldu
    unutulmazezgile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yeni vergi düzenlemesi geldi adsense icin bir kac makalede otomatik kesileceğini okudum..bende merak ediyorum nasil olacak..
    Keşke otomatik kesilsede uğraşmasak yav. Otomatik kessin %50 kessin
  • 21-12-2018, 18:27:43
    #5
    @Vergiseldestek1; hocam sizin bilginiz vardır, vergi vermek için alt sınır kaç acaba,
    örneğin yılda 20 bin lira ve üzeri, son çıkan kanunlarda alt sınır nekadar olarak belirlenmiş
  • 23-12-2018, 09:20:29
    #6
    Shydox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    AdSense gelirimin vergisini ödemek istiyorum. Neler gereklidir? Örnek aylık 1k geldi, 1k 'lık fiş mi kesmem gerekiyor? Bu arada hali hazırda bir dükkanımız var (farklı bir iş üzerine) vergi levhasına bilişim hizmetleri diye bir şey ekletmem gerekecek mi?

    Yani sıfırdan birisinin adsense vergisi ödemek için en basit yapabileceği şey nedir?

    Yardımcı olursanız sevinirim.

    @Vergiseldestek1; sizde davetlisiniz hocam konuya

    Kolay gelsin iyi forumlar.
    CoolKuL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de vergimi ödemek istiyorum. adima herhangi bir vergi levhasi yok. nasil verecegiz beyanname
    unutulmazezgile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yeni vergi düzenlemesi geldi adsense icin bir kac makalede otomatik kesileceğini okudum..bende merak ediyorum nasil olacak..
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Vergiseldestek1; hocam sizin bilginiz vardır, vergi vermek için alt sınır kaç acaba,
    örneğin yılda 20 bin lira ve üzeri, son çıkan kanunlarda alt sınır nekadar olarak belirlenmiş

    18.12.2018 de çıkan karar adsense den elde edilen gelirlerin vergisel sorumluluklarını etkilemeyecek ancak maliyenin bu konuda da düzenleme yapacağının isareti diyebiliriz. Mükellef olmanin şartı kar elde etmek degildir. Süreklilik arz eden ticari bir organizasyonu yönetmek mükellef olmayı gerektirir. Örnek bir işyeri acarak para kazanmayi hedeflemek beyanname vereceğiniz anlamina gelir. Bu işten belki de zarar edeceksiniz, ki çevrenizde acilip daha sonra zarar ettigi icin kapanan yerler kar etmese de beyanlarini veriyorlar. Bu yüzden adsense için şu kadar tutardan sonrasi vergiye tabi dememiz yanlış olur. Yine de bugünlerde yapilan incelemelerin yillik 30 Bin TL üstüne yönelik olmasi, bu rakamin psikolojik bir baraj anlami tasidigini gösterir. Zaten daha altinda kalan tutarlar mükellefiyet maliyetinden dolayi sizleri zorlar.

    İşin vergilendirme kismina gelince, devlet yeni düzenleme yapmadıkca güncel kanunlara göre reklamcılık geliri olarak bakılacak ve ticari kazanç olarak değerlendirilecektir diyor. İleri de yaşanacak olasi bir inceleme için ay sonu google a fatura kesip bunu beyannameye eklemek en doğrusu olacaktir. Mükellef olanlar musavirine danisirsa mevzuata ve şirketlerinin mali durumlarina göre en uygun olan şekilde beyannameleri doldurur.
  • 23-12-2018, 09:27:59
    #7
    Arkadaslar adsense kategorisine goz atarsanzi onlarca konu uzerinden zaten tartisiyor herkes' faydali bilgi bulabilirsiniz
  • 23-12-2018, 11:01:24
    #8
    Üyeliği durduruldu
    @Vergiseldestek1; Ben alt limit üst limit sormuyorum hocam. 10 Lirada kazansam gidip vergisini ödemek istiyorum mükellef olmadan yapabilir miyim bunu ? Yapabilirsem 10 lira kazandım kaçını ödemem gerekiyor? Bu vergi oranını merak ediyorum. Düz hesaptan 100 liranın kaçı vergi olarak ödenmeli?
  • 23-12-2018, 11:12:02
    #9
    Onlar sana ödeme yaparken keserek ödicekler.senin bişey yapmana gerek yok hocam.