• 26-06-2014, 10:11:57
    #46
    @Cankat ;

    1-0 öndeyim Sabah bisiklet sürdüm,sahada 4-5 tur yürüdüm.Kilolu biri değilim fakat hedef kaslı ve fit olmak Bu 1 hafta makale yazıp satacağım.Boks ve yüzme kursu için para lazım
  • 26-06-2014, 10:59:33
    #47
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Cankat ;

    1-0 öndeyim Sabah bisiklet sürdüm,sahada 4-5 tur yürüdüm.Kilolu biri değilim fakat hedef kaslı ve fit olmak Bu 1 hafta makale yazıp satacağım.Boks ve yüzme kursu için para lazım
    10-0 öndeydim de ne oldu? Kaslı ve fittim, BESYO'yu kazandım, okudum binbir sorunla. O bitti başka çok iyi bir okulu kazandım vs. yani bitmiyor her şey, üniversiteye geçip kendi evine geçtiğin anda hayatın her türlü sorununu karşında göreceksin. Para konusunda sorunun olmayacaktır belki ama psikolojik anlamda çok şey yaşayacaksın.
  • 26-06-2014, 11:13:05
    #48
    Üyeliği durduruldu
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar.
    Şimdiye kadar hep başkalarına yaşadım.Gerek sistem yüzünden gerek kendi hatalarım yüzünden.Hatta bu eğitim sistemi vb. sıkıntılardan dolayı ailemle aramda sıkıntılarda oluştu.Bugünlerde gittikçe ters düşmeye başladım.Ben bir nebze olsun eğlenmek isterken onlar belli olmayan yarınım için bu devlete bel bağlamaya devam ediyorlar.

    Bütün dönem köle gibi öğrenciliği doğru dürüst yaşamadan gidip geldikten sonra bir de yaz stajı denilen meret var.Kaç senedir vasıfsız biri olarak boş boş köle gibi gidip getirildik.Bu durumdan kurtulmak için bu yaz bir şeyler yapıp ekonomik özgürlüğümü elde edip ilerisi için bir süreliğine ayrı eve çıkmayı düşünüyorum.Sonrasında bir düzen oturttuktan bir başarı alanı edindikten sonra geri geleceğim fakat şuan bunu yapmaya çok ihtiyacım var.Aslında şuanki konumumda bir şeyler edebilmeyi yapabilsem yine belki bir sıkıntı olmayacaktır fakat sürekli önüme bir engel çıkıyor sinir oluyorum.Eve çıkmanın masrafları ve olabilecek sıkıntıları konusunda sormak istediğim bir kaç şey var izninizle;

    -18 yaşından küçük olmam kiraya eve çıkmama engel olur mu?Eğer sıkıntı olacaksa bir karavan yapmam en mantıklısı.
    -İnternet üzerinden para biriktirmek ve harcamak için paypal nakit kartı kullanmak mantıklı olur mu?
    -Gsm hattını,interneti kendim nasıl ayarlayabilirim?
    Burada hepimiz yaşamış olduğun sıkıntıların aynısını ya da benzerlerini yaşadık, hala daha yaşayan arkadaşlarda vardır sanırım. Kendi ayaklarının üzerinde durabilme isteğini anlayabiliyorum ama buna ne kadar hazırsın? Üstelik yaşta henüz uygun değil. Diğer arkadaşlar bahsetmiş zaten. Yaştan dolayı ev bulma sıkıntın olabilir, hadi buldun diyelim; evin elektrik, su, doğalgaz, internet vs. gibi işlemleri için üzerine hiçbir şey alamayacaksın. Bence bu konuyu biraz daha düşünmelisin dostum, bir anlık alınan kararlar ileride çok büyük sıkıntılar yaratabiliyor. Sanırım maddi açıdan da herhangi bir gelirin yok. Çalışıp dediğin gibi başarı elde edebilmen ve yakaladığın başarı neticesinde düşündüğün parayı alabilmek için önünde daha çok uzun zaman var. Bu yüzden iyi düşünmelisin.

    - Küçük yaş; her açıdan en büyük engelin. Ev bulmak, faturalar, iyi para kazanabilmen için çok iyi tecrübe, bilgi birikimine sahip olman gerekir. Karavan fikrine kesinlikle katılmıyorum. O iş ev bulmaktan daha da zor ve çok sıkıntılıdır.

    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Misafir;

    Şuan ayda 2000-3000 lira kazansam o bile bu okul sorununu çözmeye yeter aslında.(Ailemle aramdaki okul sorununu çözebilir)Fakat 2000-3000 lira kazanmak kolay değil.
    Yukarıda da bahsettiğim gibi o parayı kazanabilmen için önünde uzun ve meşakkatli bir yol var. Bahsettiğin paraları burada bir çoğumuz kazanıyoruz. Freelance çalışan arkadaşlar, belli kurum ve kuruluşlarda çalışan arkadaşlar vardır illaki. Ama ne kadar kazanıp ne kadarını tutabiliyoruz? Ya da sen kazandığın parayı tutabilecek durumda mısın? İstanbul'da yaşıyorum, söylemiş olduğun miktar kadar maaşım oluyor, ama ne kadarı kalıyor diye bir sor? Evin kirası diğer evimden gelen kirayı karşılıyor olsa bile çok zorlandığım birçok konu var.

    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım 17-20 yaş arası herkes bu fikirle yaşıyor Arkadaşlar zaten her şeyi söylemiş.

    17 yaşındaki bir insan nasıl kendini geçindirebilir ? Çalışsan max alacağın ücret asgari ücret bunun ev kirası, internet, su, elektirik, yemek = bu iş yaş
    Asgari ücretin altında bile maaş alabilmesi mümkün. O maaşla da ne ev kirası ödenir ne de ev geçindirilir dostum.
  • 26-06-2014, 11:20:35
    #49
    Üyeliği durduruldu
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gençlik filmleri izledikçe daha da mutsuz oluyorum.
    Ben de çok üzülüyorum imrenmeden de yaşanılmıyor ki... :farcry
  • 26-06-2014, 11:35:48
    #50
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar.
    Şimdiye kadar hep başkalarına yaşadım.Gerek sistem yüzünden gerek kendi hatalarım yüzünden.Hatta bu eğitim sistemi vb. sıkıntılardan dolayı ailemle aramda sıkıntılarda oluştu.Bugünlerde gittikçe ters düşmeye başladım.Ben bir nebze olsun eğlenmek isterken onlar belli olmayan yarınım için bu devlete bel bağlamaya devam ediyorlar.

    Bütün dönem köle gibi öğrenciliği doğru dürüst yaşamadan gidip geldikten sonra bir de yaz stajı denilen meret var.Kaç senedir vasıfsız biri olarak boş boş köle gibi gidip getirildik.Bu durumdan kurtulmak için bu yaz bir şeyler yapıp ekonomik özgürlüğümü elde edip ilerisi için bir süreliğine ayrı eve çıkmayı düşünüyorum.Sonrasında bir düzen oturttuktan bir başarı alanı edindikten sonra geri geleceğim fakat şuan bunu yapmaya çok ihtiyacım var.Aslında şuanki konumumda bir şeyler edebilmeyi yapabilsem yine belki bir sıkıntı olmayacaktır fakat sürekli önüme bir engel çıkıyor sinir oluyorum.Eve çıkmanın masrafları ve olabilecek sıkıntıları konusunda sormak istediğim bir kaç şey var izninizle;

    -18 yaşından küçük olmam kiraya eve çıkmama engel olur mu?Eğer sıkıntı olacaksa bir karavan yapmam en mantıklısı.
    -İnternet üzerinden para biriktirmek ve harcamak için paypal nakit kartı kullanmak mantıklı olur mu?
    -Gsm hattını,interneti kendim nasıl ayarlayabilirim?
    Zamanın da ben de senin gibiydim. Burada söylenilenler şimdi bir kulağından girip, öteki kulağından çıkacak. Ama keşke öyle olmasa.

    17 yaşındasın, istesen de istemesen de üniversite mezunu olana kadar ya da bütün ihtiyaçlarını karşılayacak bir iş sahibi olana kadar ailene muhtaçsın. Eve çıkmak hiçbir şeyin çözümü değil. Sadece elektrik + su + internet + kira ile iş bitmiyor.

    Kendini geçindirecek kadar para kazanmaya başlasan bile, bir süre sonra bunun bir anlamı kalmayacak. Annen ile baban ile aranı soğuk tuttuğun zaman emin ol eline hiçbir şey geçmeyecek. Yapacağın işin hayrı olmayacak. Muhtemelen ben senin yaşadığının kat kat fazlasını yaşamışımdır. 18 yaşında ülke değiştirdim ben Okumak için gittim ama o işin bahanesiydi. Tek başıma olurum, kafamı dinlerim, kafama kulaklıktan başka bir şey takmam diyordum, o iş öyle olmuyormuş işte.

    İleride atacağın her adımda yine yanında ailen olmak zorunda. Kız istemeden tut, yarın bir gün başın sıkışınca yardımına ilk koşacak kişiler yine onlar. Dediklerimi anlaman için rahat 6-7 senen var. Ama işin özü bu. İleride pişman olacağın adımlar atma. Cıvık cıvık bir ilişkin olsun demiyorum ailenle ama aranı çok soğutma. İlişkilerini kesip atma.

    Böyle bir planın varsa da, bunu önce adam gibi geçinebilecek mesleğe sahip olana kadar ertele. 20'li yaşlarına geldiğinde yapmaya çalış. Tabii o zaman da dediğim zorluklarla karşılaşınca umarım pişman olmazsın

    Hayat keşke Into the wild filmindeki gibi olsa. Bıraksan her şeyi arkanda, atsan sırt çantanı omzuna, karış karış dünyayı gezsen tozsan. Cebinde 3 kuruş paran olmasa, otostop çekerek ülkeden ülkeye geçsen. Acıktığında girsen bir kasabaya, kasabanın yaşlı çiftçi amcası sana tarlada iş verse, karşılığında ahırında kalacak yer ve yiyecek-içecek sağlasa.

    Filmde kalıyor işte bunlar. Boş yere kendini de aileni de üzme
  • 26-06-2014, 12:30:58
    #51
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bence evdekilere katlanmaya devam etmelisin. Takma gitsin bu kadar basit. Cevremdeki ayri eve cikan arkadaslarim simdi toparlamaya ailelerine geri donmeye calisiyorlar. Pismanlar yani tabi sen ne kadar pisman olursun, olayin siddeti nedir bilmiyorum.


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:30:58 -->-> Daha önceki mesaj 12:20:15 --

    Bide aklima into the wild filmi geldi onunla ilgili bir blog yazisi vardi pcye geceyim atarim linkini okursun.


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
  • 26-06-2014, 17:24:52
    #52
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bu tip konuları açanlar genelde hiçbir konuda hiçbir şey bilmeyenler oluyor. Adam eğitim sistemine laf eder ne matematik bilir ne fizik. Adam sanki Tesla da bizim eğitim sistemimiz köreltiyor.

    Kardeş sen hiç dayak yedin mi? Babanın yerinde olsam iki çarpar atarım sokağa hadi git tek başına yaşa diye. Akşama kadar internete bağlanamayınca koşarsın eve baba beni geri al diye.

    Böyle çocuk gibi yok karavandı, yok elektrik üretmekti gibi çocukca fikirlerle dolaşırsan kimse seni adam yerine koymaz.

    Forumun yaş grubu da yorumlardan belli oluyor. Yaşı büyük üyelerimiz fazla sert konuşmak istememiş belli. Çocuklar yazmış evdekilere katlan diye. Asıl anan baban sana katlanıyor. Elinden iş gelmez, kafa yok bir de artistliklere bak. Sizin gibi çocukları gördükçe insan baba olmaya korkuyor. Yat kalk anana babana dua et seni evde tutuyorlar diye.
  • 26-06-2014, 19:48:06
    #53
    @Cankat;

    1-0 öndeyim derken size karşı değil hocam sorunlara,problemlere karşı demek istemiştim yanlış anlaşılmışım kusura bakmayın

    @osuranbaykus;

    Hocam aslında ailem çok iyi.Hatta çok iyi olduklarından dolayı bu sıkıntılar mevcut.Yani aslında bu çocuğunu düşünen tüm ailelerin yaptığı bir davranış fakat işte ben bunu doğru bulmuyorum.Sağlık dışında şükrettiğim bir şey var ki bu kısır döngüyü farkettim. Ben çok iyi bir lisede olsam kesin şuanda sabahtan akşama kadar ygs,lys testleri ile boğuşuyor olacaktım.(Şimdi siz e yapman gereken bu diyeceksiniz fakat değil.Yani bu şekilde ilerde elde edilen bir meslekle şehir de bir apartman sahibi sabah evden çıkıp akşam eve gelen para kölesi bir birey olursunuz başka bir şey değil.)

    @CND;

    Onların zaten hep yanımda olmalarını istiyorum hocam.Ve burada şimdi dar,bağnaz ve inatçı biri olarak görülmüş olabilirim ama inanın öyle olmamak için elimden geleni yapıyorum.
    Dediğiniz şekilde bunu ileriye bırakmam komple fikirlerimi ve hayallerimi çöpe atmam olur.

    Bu arada o film çok güzelmiş cidden.Fakat gerçekte mümkün olabilecek gibi değil dediğiniz gibi.Adam 2 saat önce arabasına bindiği insanlarla 10 yıllık akrabasıymış gibi davranıyorlar

    @Fual;

    Yanlış anlaşılmışım hocam.Sanırsam evde zulüm görüyorum gibi bir durum zannetmişsiniz fakat öyle bir durum yok.Kapitalizm o kadar acımasız ki tutunamayanların işi zor.

    @mechulkalan;

    Hocam bu sorunları keyiften ürettiğimi düşünüyorsunuz sanırsam?Veya beni ailesine düşmanlık duyan sıradan bir ergen olarak gördünüz galiba?Ben kendi ülkemdeki sistemi,yönetimi durduk yere niye kötüleyeyim?Bu ülke benim ülkem.Zamanında kaç insanın kanı döküldü bu topraklar bu hürriyet için.Niye bütün bu yapınlara durduk yere haksızlık edeyim?

    2 gündür staj işi için okula gidiyorum odasında olması gereken öğretmeni 2 gündür okulun içinde bulamıyorum.Gelip okulda seminer salonunda film izleyip izleyip en geç 12'de okuldan gidiyorlar.Dersime giren bütün hocalarım hatta okuldaki hocaların %99'ını çok severim fakat hiç bir şey uğruna o insanların peşinden koşturmak ne kadar kötü bir duygu.

    Çocukça fikir dediğiniz şey karavan mı,enerji üretimi mi?Yoksa sorunlardan kaçmaya mı çocukça fikir diyorsunuz?Eğer sorunlardan kaçmaya diyorsanız haklısınız.En basit ve kötü davranış sorunlardan kaçmadır.Ama beni tam olarak anlamanızı beklemiyorum zaten veya bu forumdaki hiç kimsenin beni tam olarak anlamasını,aynı şeyleri düşünmesini bekleyemem.Benim için önemli olan bir durumun,olayın sizin için hiç bir değeri olmayabilir.

    Bunu bir kibir olarak anlamayın ama benim Tesla ile aynı zekaya aynı olmadığını nerden biliyorsunuz da adam sanki Tesla diyorsunuz.Ben ki kimyayı okulda gram sevmeyen kişi klimaların,buzdolabının çalışma prensibini araştırıp öğrendiğimde merak ettim açtım baktım tepkime türlerine,kurallara.Sürekli teori insanı bıktırır.Fakat arada onu pratiğe de dökerseniz hem keyif alırsınız hem öğrenirsiniz.Eğitim sistemi bu şekilde olmalı.Yani coğrafya dersini sınıfta yerin altı şurası şöyledir burası böyledir demek yerine gidip bir ormanda inceleyip öğretmenin anlatması çok daha iyi olmaz mı?

    Anlayacağınız ne artistim ne de düşünemeyen klasik bir ergen.Etrafınıza bakın insanların %90'ı sadece karnını doyurabilmek ve bir eve sığınabilmek için saatlerce çalışıp para kazanıyor.Bitkiler,yiyecekleri Allah para ile vermiyor ki.Gidip apartman dairesinde bir ev alınacağına bir arsada kendi evinizi,bahçenizi,çiftliğinizi yapsanız yiyecek ve barınma ihtiyacını ücretsiz olarak elde edebilirsiniz.
  • 26-06-2014, 20:33:37
    #54
    Üyeliği durduruldu
    14 - 16 yaş arasında ailemle problem yaşamıştım. Şuanda kendi şehrimde üniversite okuyor ve ailemle birlikte yaşıyorum. İnan ailenle ilgili problemleri çözdüğünde o kadar güzel bir hayatın oluyor ki... İlk başlarda kendi şehrimde üni. seçtiğim zaman yanlış bir karar verdiğimi düşünsem de şuan ki hayatımdan oldukça memnunum. Benimde senin gibi hayallerim vardı hala daha var ama önceliğim üni. bitirmek. Sen önce aileninde dediği gibi bir üni oku bitir ondan sonra hayallerini gerçekleştirmek için önünde çok uzun yıllar olacak. Elektrik üretme, karavan olayı falan güzel hayaller ama bu ülkede bu şartlarda gerçekleştirelecek hayaller değil. Bende 40 yaşıma kadar biriktirebildiğim parayı biriktirip küçük bir kasabada ev alıp 60-70 model arası bir araçla tüm günümü geçirmek istiyorum. Ama dediğim gibi 40 yaşımdan sonra, önceliğin üniversite olsun bu devirde üniversite kazanmak oldukça kolay, arkadaşlarım beni eleştirmesin çalışan herkes 2 yıl olsa da 3 yıl olsa da üniversite kazanıyorlar, hayallerini unutma ama hayallerini gerçekleştirmek için biraz daha bu lanetlediğin sisteme katlan. Bu arada fit olmak istiyorum demişsin, spor yapmak falan istediğini belirtmişsin bu yolda ilerle, spor bu devirde çok önemli bir olay en azından kötü alışkanlıklara bulamazsın.