• 25-06-2014, 20:51:03
    #37
    Hocam merhaba,

    Bu düşüncelerinizin yaşınıza ve geçirdiğiniz döneme bağlı olduğunu düşünüyorum. Herkes bir dönem ailesiyle kavga etmiştir. Ailenize kızabilirsiniz, onlara küsebilirsiniz fakat onlar sizin aileniz. Köle olarak okuduğunuzu düşünüyorsunuz. Ben de şu anda öyle düşünüyorum ama inanın ki inşatta çalışmak daha kölelik. Aileniz de eminim ki bu sebepten üstünüze bu kadar düşüyordur.

    Dışarıda tek başına yaşamak kolay değil. Hele ki sizin yaşınızda. Reşit olmadan devletin kapıları açılmıyor malesef. Hiçbir aboneliği üzerinize alamazsınız. Ve zannediyorum ki kimse size tek başınıza ev vermez. Ki bekara ev verirken memur kefil isterler. Hadi kefili hallettiniz. Abonelikler de ev sahibinin üstüne.

    ortalama 500tl ev 500tl depozito 500tl komisyon. ev eşyası buzdolabı vs 500 e hallettiniz diyelim. sıfırdan eve girerken 2000 tl masrafınız oldu.

    500tl kira 50 elektrik 30 su 50 internet ıvır zıvır aylık 700 liranın kapısı. bunun yemeği var eğlenmeyi seviyorum diyorsunuz. Ona ayıracağınız bütçe başka. aylık +-1000 lira oldu gideriniz.

    Evden ayrılacağım diyorsunuz. Şu durumda tek yaşamaya kalksanız en temizinden birikmiş bir 3bin liranız olması lazım ki yerleşip düzenli hayata geçesiniz. Karavan konusuna hiç girmiyorum. Ona yapacağınız masraf ki sıfırdan inşa edeceğim diyorsunuz emin olun çok fazla olacak. Onu çekecek araca ihtiyacınız var. Karavanı konumlandırabileceğiniz bir yer gerekli. En basitinden tuvalet ihtiyacınızı nasıl karşılayacağınızı düşünün. Bu şekilde bir karavan yapabilecek misiniz ? Güneş panelleri vs size pahalıya gelecektir.

    Yapılmaz mı yapılır. Ama paraya ihtiyacınız olacak. Ve yaştan kaybediyorsunuz. En azından reşit olsaydınız şansınız daha yüksek olurdu. Bence sabır göstermeye devam edin. En azından bir sene daha.

    İyi akşamlar dilerim.
  • 25-06-2014, 21:11:13
    #38
    Misafir;

    Şuan ayda 2000-3000 lira kazansam o bile bu okul sorununu çözmeye yeter aslında.(Ailemle aramdaki okul sorununu çözebilir)Fakat 2000-3000 lira kazanmak kolay değil.
  • 25-06-2014, 21:31:56
    #39
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Misafir;

    Şuan ayda 2000-3000 lira kazansam o bile bu okul sorununu çözmeye yeter aslında.(Ailemle aramdaki okul sorununu çözebilir)Fakat 2000-3000 lira kazanmak kolay değil.
    evet hocam ben de bu durumdan bahsediyorum. Yüksek meblağlar kazanmak malesef kolay değil. Tek yaşamak zor. Allah size kolaylık versin.
    • pcbagimlisi
    pcbagimlisi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 25-06-2014, 22:58:12
    #40
    Yanlış kararlar almak üzeresin sanırım 18 yasındasın sanırım üniversiteye başlamak üzeresin dersine çalış ve üniversiteye gidip eve çık 2-3 yıl boyunca zaten geçici bir süre kendini toplarsın senin istediğinde zaten bir süre dışarı çıkmak üniversite senin için en mantıklısı gibi oturup şöyle bir düşünürsen
  • 25-06-2014, 23:36:13
    #41
    @Shrin;
    Bir yapacaklar listesi hazırladım kendime Şuan için dediğiniz gibi bir şey yapmak yerine üniversitede bunu gerçekleştireceğim.Cevap veren,vermeyen herkese teşekkürler arkadaşlar
  • 25-06-2014, 23:39:23
    #42
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Shrin;
    Bir yapacaklar listesi hazırladım kendime Şuan için dediğiniz gibi bir şey yapmak yerine üniversitede bunu gerçekleştireceğim.Cevap veren,vermeyen herkese teşekkürler arkadaşlar
    En mantıklısını yaparsın dostum hem ailenle ters düşmemiş olursun hem onların hem senin istediğin olur tek taş atıp tüm aile fertlerini vurmuş olacaksın
  • 26-06-2014, 01:14:53
    #43
    çocuksun sen çocuk kal

    büyüdüğünde 17 yaşını özleyeceğin çok vaktin olacak
  • 26-06-2014, 10:01:13
    #44
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çocuksun sen çocuk kal

    büyüdüğünde 17 yaşını özleyeceğin çok vaktin olacak
    Öğrencilik gibisi yok biliyorum fakat her öğrencilik sanıldığı kadar güzel,laylaylom değil ne yazık ki.Bu tükürdüğümün düzeni her ne kadar beni engellemeye çalışsada istediklerimi yapıp öğrenip,eğlenip,dinleneceğim.
  • 26-06-2014, 10:08:24
    #45
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öğrencilik gibisi yok biliyorum fakat her öğrencilik sanıldığı kadar güzel,laylaylom değil ne yazık ki.Bu tükürdüğümün düzeni her ne kadar beni engellemeye çalışsada istediklerimi yapıp öğrenip,eğlenip,dinleneceğim.
    O yaşta öyle düşünmek kolay