• 27-05-2016, 12:21:07
    #1
    Kurumsal PLUS
    Merhabalar,

    Bot ile içerik çektik sonra bu çekilen içerikleri sildik ve hepsi 404'e düştü. Bizde düşmesin diye anasayfaya yönlendirme yaptık; fakat şimdi google hata verip durmaya başladı. Öğrendiğim kadarıyla 404 oluşturup içine no-index için kodlar yerleştirmemiz lazımmış. Ek olarak bu url artık yok, google sen buraya uğrama tarzında kodlar vs mevcutmuş, bilgisi olan var mı?
  • 27-05-2016, 16:03:10
    #2
    berkayakinci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Bot ile içerik çektik sonra bu çekilen içerikleri sildik ve hepsi 404'e düştü. Bizde düşmesin diye anasayfaya yönlendirme yaptık; fakat şimdi google hata verip durmaya başladı. Öğrendiğim kadarıyla 404 oluşturup içine no-index için kodlar yerleştirmemiz lazımmış. Ek olarak bu url artık yok, google sen buraya uğrama tarzında kodlar vs mevcutmuş, bilgisi olan var mı?
    Merhaba, kesinlikle search console daki 404 hatalarını düzeltmeden düzeltildi olarak işaretlemeyin. Yapılacak işlemi aşağıda anlattım.

    Search console'da çıkan tarama hatalarını indir butonuna basarak indirin. Excell ile açıp, tümünü değiştir yaparak domain kısmını aşağıdaki örnekteki gibi değiştirin. Değiştirdiğiniz url listesini, sitenizin ana dizinindeki robots.txt dosyanıza ekleyin (yoksa oluşturun).

    http://domain.com/icerik-sayfa

    yerine

    Disallow: /icerik-sayfa


    Daha sonra search console'da robots.txt test aracına tıklayıp, oradaki gönder butonuna basarak girdiğiniz bilgileri google botun algılamasını sağlayın.

    Önemli not: Search console'da tarama hataları her gün güncellenir. Dolayısı ile her gün oraya bakıp, hataları indirerek bu hatalar bitinceye kadar yapmanız lazım.

    Eğer elinizde silinen url listesi varsa, (genelde olmuyor) direk tarif ettiğim şekilde robots.txt dosyasına ekleyip gönder yapmanız tek seferde sorunu çözer. Bu konuyu önemseyin, tarama hataları bir sitenin bir daha arama sonuçlarında rekabet edemeyecek duruma gelmesine sebep olur.

    Kolay gelsin...
  • 27-05-2016, 18:07:52
    #3
    Kurumsal PLUS
    Bu şekil ayarladım, doğru mudur? @Anasayfam;

  • 31-05-2016, 12:00:12
    #4
    berkayakinci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu şekil ayarladım, doğru mudur? @Anasayfam;


    Aynen böyle.
  • 31-05-2016, 12:48:07
    #5
    Kurumsal PLUS
    @Anasayfam;

    Çok teşekkür ederim hocam,fazlasıyla işimize yaradı. r10+