• 20-03-2008, 17:54:34
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaslar örnek
    http://www.siteadi.com/profil.asp?ID=431
    şeklinde bir url var
    bunu
    http://www.siteadi.com/esra_gorur.html seklinde yapmam lazım nasıl yaparız htaccesını bilen varmı ?
  • 20-03-2008, 18:10:38
    #2
    404 file not find ve 403:12 directory not found (12 den emin değilim) hataları için url yönlendirmesi yapıyorsun belirtiği bi dosyaya mesela /yonlendir.asp

    http://www.siteadi.com/432-esra_gorur.html



    stringi=request.ServerVariables("QUERY_STRING")

    ie sayfa adresini okuyorsun buradan da 432 id sini şu şekilde ayıklıyorsun
    yeri1=instrrev(stringi,"/")
    yeri2=instr(stringi,"-")
    idsi=mid(stringi,yeri1+1,yeri2-yeri1-1)

    bu id ilede git db ne bağlan sitediğin sonucu göster

    bide rep veririsen sevinirim
  • 20-03-2008, 18:20:17
    #3
    peki sef link nasıl yapabiliriz. id i saklıyarak.
  • 20-03-2008, 18:24:43
    #4
    o biraz zor id yi mutlaka biyerlere yazman lazım site.com/432/anahtarkelime-falanfilan
    site.com/432/anahtarkelime-falanfilan.html
    site.com/432~anahtarkelime-falanfilan
    artık sana kalmış bişi istersen
    site.com/anahtarkelime-falanfilan-432
    id yi biyerlere atıp ordan çekmmen lazım
    sonuna htm koymamanızı öneririm ve id yi ne kadar sona atarsanız vurgulamak istediğiniz keyword o kadar önde olacaktır en son verdiğim örnek mantıklı ne kadar önde ise kyeword bence bu bir art puan

    yani şu anki konu başlığına bile baksan görürsün id yi r10.net de
    kubilay bide senden rep istesem
  • 20-03-2008, 18:29:53
    #5
    ama aslında onuda yapabilirsin hatta ben yapmıştım hiç id yi işin içine karıştırmadan şu şekilde

    site.com/falan-falan-keyword

    bu falan filan keyword zaten db de mevcut bunu çekip bulabilirsin ama burada türkçe karakter sorunu var sayfayı göndeririken tr karakterleri nasıl ingilizce karakterlere çeviriyorsan tekrar alırkende dönüştürdüklerini tr ye çevirmen gerek ki db den sorgulayabilesin bu yapılabilir ancak uzun bi yol

    bunun için kelimeyi server.urlencode ile gönderebilirsin tr karakterler direk şifreli gönderirlir %20 gibi çekerken request ile çektiğinde o kelimeler zaten şifreden çözülmüş olarak gelir sakın düşünmeyin google %20 gibi karakterler görecek alakasız hiç de öye değil google bu karakterleri yorumluyor ve ve sayfa başlığında türkçe hatta arapça bile gösterrebilyorsun google indexsinde

    yani ı yı iye dönüştürmenize ş yi dönüştürmenize bile gerek yok urlencode ile direk gönderin

    site:jewellife.net gidin google a sorgulayın türkçe karakterler nasıl gözüküyor google da tıkladığınız karakter sayfa başlığında nasıl gözüküyor diye anlayacaksınız


    arkadaşlar bu kadar bilgiye rep bekliyorum lütfen isterseniz arapça bile yazdırabilirsiniz indexdeki sayfanıza bu şekilde ı yı i yapma ş s yapma kastırma gereksiz bence
  • 20-03-2008, 22:42:08
    #6
    ID yi gostermeden çok kolay yapabilirsn yapman gereken tek şey DB ne bi alan daha eklemek SEOAdi şeklinde. Normal isim Esra Görür olarak kalsın SEOAdi nada esra-gorur yazarsın. kodlarda da DB den seçtirirken ' kullanarak SEOAdi dan seçtirirsn olur bbiter.