Google'ın Acilen AdBlock'a Karşı Alması Gereken Önlem - R10.net
  • 19-08-2015, 05:26:43
    #1
    Merhabalar. Arkadaşlar bilmiyorum siz nasıl düşünüyorsunuz ama bence Google acilen adblock'a karşı önlem almalı. Son birkaç aydır gelirlerdeki bıçak gibi kesintiler hepimizin malumu. AdBlock'un bir anda bu kadar çok yaygınlaşması bu işin en önemli sebeplerinden biri. Buna karşı önlemi de biz yayıncılar değil büyük ve güçlü şirket olan Google'ın alması gerek. Bir ara duyduğuma göre Google adblock'a para teklif etmiş ve sadece kendi reklamlarının gösterilmesini istemiş fakat adblock bunu kabul etmemiş. Bilmiyorum böyle önlem girişimleri vs var mı ama bence acilen bir şekilde önlem alınması gerekiyor.
  • 19-08-2015, 11:11:10
    #3
    Düşüncem Google istese Chrome Eklenti mağazasından kaldırır kolayca. Bu işte başka bişey var gibi.
  • 19-08-2015, 11:19:25
    #4
    Google adblock eklentisine destek veriyor ve chrome mağazasında eklentiyi yayınlıyor.

    Mantıksal sebebi; Google bize şunu söylüyor:

    Temiz, kullanıcı odaklı, politikalarımıza uyan siteler yapmazsanız bu eklentiyi alıp kullanırlar bende sesimi çıkarmam. Ama önceliğiniz para kazanmak değil ve kullanıcı odaklı olursanız, sitenizin her tarafından reklam fışkırmazsa zaten kullanıcı bu eklentiyi sizin sitenizde kullanmaz. (sadece adsense için değil)

    Bence, süreç böyle gider ve google asla adblocka müdahale etmez. Adamlar haklı.
  • 19-08-2015, 11:43:52
    #5
    Ancak Google Adblock'u satın alırsa kurtulabiliriz.Lakin bu denklem de peşin de bir sorunu getiriyor,Google Ablock'u satın alması durumun da daha da geliştirecek ve olan yine bize olacak.

    Tek çare Ablock'un iflas etmesini bekleyeceğiz.Ki bu saatten sonra iflas etse saniye de alternatifini piyasaya sürerler.Uzun lafın kısası Adblock ile yaşamaya alışın artık.
  • 19-08-2015, 11:59:45
    #6
    Bi yayıncı olarak ben de adblock kullanıyorum, sitenin her yerini reklamla doldurmaya çalışan görgüsüzlere karşı başka ne yapabiliriz ki? Onlar yüzünden bizim gibi düzgün iş yapanlar da kaynıyo arada ama sektörün düzelmesi için adblock türevi bi uygulama elzemdi. Türkiye yine iyi adblock kullanıcı oranı sadece %6 , avrupa gibi %30lara çıkarsa sen gör o zaman gelir düşüşünü.
  • 19-08-2015, 13:50:34
    #7
    kaan05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Google adblock eklentisine destek veriyor ve chrome mağazasında eklentiyi yayınlıyor.

    Mantıksal sebebi; Google bize şunu söylüyor:

    Temiz, kullanıcı odaklı, politikalarımıza uyan siteler yapmazsanız bu eklentiyi alıp kullanırlar bende sesimi çıkarmam. Ama önceliğiniz para kazanmak değil ve kullanıcı odaklı olursanız, sitenizin her tarafından reklam fışkırmazsa zaten kullanıcı bu eklentiyi sizin sitenizde kullanmaz. (sadece adsense için değil)

    Bence, süreç böyle gider ve google asla adblocka müdahale etmez. Adamlar haklı.

    kusura bakmayın hocam ama hayatımda bu kadar mantıksız ve mesnetsiz bir fikir duymamıştım.



    zerare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ancak Google Adblock'u satın alırsa kurtulabiliriz.Lakin bu denklem de peşin de bir sorunu getiriyor,Google Ablock'u satın alması durumun da daha da geliştirecek ve olan yine bize olacak.

    Tek çare Ablock'un iflas etmesini bekleyeceğiz.Ki bu saatten sonra iflas etse saniye de alternatifini piyasaya sürerler.Uzun lafın kısası Adblock ile yaşamaya alışın artık.

    Bence adblock u satın almaktan ziyade hazır herkes adblock kullanıyorken anlaşma sağlayıp sadece google reklamlarını açsalar çok iyi olur. zaten genelde reklam fırlayan siteler adsenseyle alakası olmayan saçma sapan siteler.



    r100 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bi yayıncı olarak ben de adblock kullanıyorum, sitenin her yerini reklamla doldurmaya çalışan görgüsüzlere karşı başka ne yapabiliriz ki? Onlar yüzünden bizim gibi düzgün iş yapanlar da kaynıyo arada ama sektörün düzelmesi için adblock türevi bi uygulama elzemdi. Türkiye yine iyi adblock kullanıcı oranı sadece %6 , avrupa gibi %30lara çıkarsa sen gör o zaman gelir düşüşünü.
    Hocam yayıncının kullanması önemli değil zaten reklam yayıncıları genellikle reklamlara tıklamaz her yerden reklam fışkıran saçma siteler genelde adsense kullanmayan/kullanamayan siteler. zaten adsense de sayfa başına 3den fazla reklam koyulamayacağı için reklam kalabalığı olmuyor genelde
  • 19-08-2015, 14:40:52
    #8
    5 yıldır TO'nım değişmedi. Değişen reklamverenin bütçesi. Tık başına aldığım ortalama ücret 1 yıl öncesine göre %50 düştü. Artık reklamveren facebook tercih ediyor.

    Adblock kullanan internet kullanıcısı zaten bilinçli, reklamlara tıklamıyor.
  • 19-08-2015, 14:43:05
    #9
    madmax50 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 yıldır TO'nım değişmedi. Değişen reklamverenin bütçesi. Tık başına aldığım ortalama ücret 1 yıl öncesine göre %50 düştü. Artık reklamveren facebook tercih ediyor.

    Adblock kullanan internet kullanıcısı zaten bilinçli, reklamlara tıklamıyor.
    bu dediğiniz de mantıklı gibi hocam doğru olabilir. zaten ben de 2 platforma da reklam verdim facebook en az %60-70 daha iyi hatta çok çok daha iyi ya. ulaşmak istediğin insanlara anında ulaşıyosun, arayüzü daha kullanışlı vs çok daha hoşuma gidiyor facebook.

    Bu arada cidden tbm acayip düştü. 2 ay önce bir anda bıçak gibi kesildi %40'a düştü bir anda. Bir gün düştü %40 a sonra bir daha da toparlamadı. Sizce bunun bir düzelme durumu olur mu önümüzdeki aylarda?