• 08-08-2014, 01:11:27
    #10
    Benimde bilişim sisteminin işleyişini engelleme veya bozmadan vardı karşı taraf ile uzlaşmıştık fakat sicilde çıkmıyordu ama J.uzm.çavuş atamam olmadı o yuzden ama sende nasıl olur bilemem inş. kabul edilirsin
  • 08-08-2014, 01:15:17
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Madde 8 - Cezanın çekildiği veya ortadan kalktığı veya düştüğü tarihten itibaren;

    a) Kabahatten mahkûmiyet halinde, diğer bir cürüm veya kabahatten dolayı bir yıl içinde,

    b) Basit ve nitelikli zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma ve dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile beş yıldan fazla ağır hapis ve hapis cezasına mahkûmiyetler on yıl içinde,

    c) Beş yıl veya daha az ağır hapis veya hapis veya ağır para cezasına mahkûmiyet halinde diğer bir cürümden dolayı beş yıl içinde,

    d) (b) bendindeki suçlara mahkûmiyetlerin; suçu işlediği zaman onsekiz yaşını doldurmamış olan küçükler hakkında verilmesi halinde diğer bir cürümden dolayı beş yıl içinde,

    e) (c) bendindeki suçlara mahkûmiyetlerin suçu işlediği zaman onsekiz yaşını doldurmamış olan küçükler hakkında verilmesi halinde diğer bir cürümden dolayı iki yıl içinde,

    Önceden verilen ceza cinsinden bir cezaya veya daha ağır bir cezaya mahkûm olunmadığı takdirde ilgilinin şahsen veya avukatı vasıtası ile müracaatı, Cumhuriyet Savcısının talebi ile veya Adalet Bakanlığı Adlî Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğünce re'sen silinir ancak arşiv kaydına aklenir. Ertelenmiş olan hükmün esasen vaki olmamış sayıldığı hallerde, bu tarih esas alınır.
  • 08-08-2014, 01:37:53
    #12
    Merak ettim bende
  • 15-08-2014, 03:08:29
    #13
    WebProgramming adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda bilgili arkadaşlar Aydınlatırsanız sevinirim.

    Saygılarımla.
    Kanunda belirtilen süreler geçtiği zaman öncelikle Ankarada bulunun Adli Sicil Müdürlüğü'ne bir dilekçe ile başvurmanız gerekiyor. dilekçeyi iadeli taahhütlü göndermeniz lazım ki sonradan bir sorun olursa dilekçeyi gönderdiğinizi ispatlayabilesiniz. Sonrasında sicil müdürlüğü iki türlü işlem yapabilir. Birincisinde şartları oluştuğunu görürse direk bu kaydı sabıkanızdan siler ama arşiv kaydında görünür. İkinci durumda yani Adli Sicil Müdürlüğü şartların oluştuğuna net bir şekilde kanaat getirmezse size bir cevap yazısı göndererek kararı veren mahkemeye başvurmanızı ister. Mahkemeye yazılı olarak başvuru yapıp sabıka kaydınızın silinebilecek hale gelip gelmediğini sorarsınız. Mahkemeden bu konuda yazılı olarak aldığınız cevapla birlikte yeniden Adli Sicil Müdürlüğüne başvurup kaydı sildirebilirsiniz. Burada mahkeme de size verdiği cevabın bir suretini Adli Sicil Müdürlüğüne gönderir.
    Arşiv kayıtlarının silinmesi imkanı şu anda oldukça sıkıntılı bu konuda ciddi bir hukuki sorun var. Siz sabıka kaydını sildirseniz de bu kayıt Arşivli Sabıka kaydı aldığınızda görünecektir. (Resmi kurumlar girişte bunu ister)
  • 21-08-2014, 09:44:42
    #14
    şöyle bir soru gelmişti uzman arkadaşlar cevaplamıştı umarım sizin de işinize yarar

    http://e-adalet.com/7/Sabikamin-sili...ne-yapabilirim