• 26-11-2007, 12:35:24
    #1
    merhaba bir eticat sitesi acmak istiyorum
    ama sistem nasil isliyor bilmiyorum .

    benim aklimda hayalimde ki sistem bu sekilde :

    Bir eticaret scripti aliyorsun, tabi kodlari vermiyorlar
    bu script penta gibi buyuk sirketlere entegreli imis.
    urunler falan otomatik yukleniyormus.

    yani boyece ben zahmet etmiyorum urunler otomatik yukleniyor
    oncelik ile bu dogrumu ?


    sonrasinda urunler olayini hallettik diyelim simdi :

    bir ziyaretci siteye giriyor bir urun beyeniyor, sonra kredi karti ile
    para yolluyo, bu para penta denilen sirkete gidiyor, ve ben admin panelden
    onay veriyom sadece, sonra bu penta sirketi urun u musteriye kargo ile yoluyo

    urun bana kaca gelmis 1000 e
    ben kaca satmisim 1300 e

    penta benim hesabima 300 lira geciyor.

    ben suya sabuna dokunmadan 300 lira kazaniyorum

    sistem bu sekildemi isliyor arkadaslar
    bana bu konu hakkinda bilgi verirmsiniz.

    kolay gelsin
  • 26-11-2007, 13:01:57
    #2
    Ürünler xml ile otomatik çekiliyor. Sen sadece kar marjını belirliyorsun. Gelen ürün özellikleri ve resimleri yetersiz, tek tek düzenlemen gerek.

    Para ürünü temin ettiğin firmanın hesabına geçerse, 20 $ lik bi ürünü 22$ a sattığın zaman ürünü aldığın firmadaki cari hesabında +2$ bakiye olur. O tutarı geri iade etmezler kısaca.

    Başka merak ettiğin bişey varsa bildiğimiz kadarıyla cevap vermeye çalışalım.
  • 26-11-2007, 13:58:20
    #3
    yani simdi kardes ben diyelim bir elektorinik urunler satan magaza acmak istiyorum.
    bir dukkan tutusam kira 2 milyar , dekor falan yani acilir bana 20 milyara mal olur urunleri getirmekle birlikte. bide algisi vergisi var bide sadece dukani actigim yerde satis yaparim.
    birde batma itimali var bu isin.


    ama dusundumki ben bunun yerine bir eticaret sitesi acsam. bu urunleri oraya koyulsa.
    scripti alsak , birde tasarim yaptiksak, birde seo danismani ile calissak, yani 5000 ytl yeterli olur dusuncesindeyim, bunun batma itimalide yok.
    birde seo danismali ile caliscagimizdan, yani guzel kazanclar elde edilebilinir.

    ama iste eticaret sitesi acabilmek icin neler gerekiyor ?
    urun diyelim reelde 300 ytl, ben bunu ucuza satmaliyimki benim siteden alsinlar.
    penta gibi entegreli sirketler 300 e satilan mali 250 ye mi veriyor indirim li olarak ?

    birde musteri urun u beyendi kredi karti bilgilerini girdi.
    iste ondan sonraki islem nedir ayrintili olarak aciklarsan

    cok memnun olcak saolasin hocam
  • 29-11-2007, 17:29:40
    #4
    Üyeliği durduruldu
    o tarz sitelerin ürünleri ucuza satmalarının nedeni kredilerinin çok olmasıdır hı şu kirayıda sölim bir çok büyük şirketin ve bu tarz alışveriş sitelerinin de dükkanı yokkur onların dükkanları yanlarında taşıdıkları laptoplardır .yahoo bisinisa bakarsan orda bayilik alabilirsin hiç ugraşmadan satarsın bisinis iş gibi bişey ben yazamamış olabilirim
  • 29-11-2007, 18:30:44
    #5
    öncelikle çok da basit değil
    siz başkalarına entegre bir sistem düşünürseniz büyüme şansınız zaten sıfır. Kendi sisteminizi kullandığınız muhasebe programına profesyonel şekilde entegre ettirmeniz gerek. Bundan sonra ise ziyaretçi siteye üye olduğunda muhasebe de otomatik olarak cari hesabıo açılacak, üye sipariş verdiğinde ise muhasebe departmanına sipariş fişi , muhaesebe ödemeyi onayladığında ise depo çıkış yapacak. Kabataslak ileriye dönük bir sistemin kendine özgü olması gerektiği kanaatindeyim.