• 30-11-2025, 22:39:50
    #10
    Valla bilemiyorum hocam.
  • 30-11-2025, 22:40:52
    #11
    @Coşkun Çetin; hocamız bence ilk hocam mesajını bulabilir 😅
  • 30-11-2025, 22:40:52
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    r10'un ilk kurulduğu yıllardan beri var. İşte örnek: https://www.r10.net/turk-hosting-fir...metleri-7.html
    Attığın konuya bakıyorum da Hocam kelimesini ararken daha çok ilgimi çeken nokta, o dönemlerde forum sahibi ile samimi olanların bir çoğunun üyelikleri durdurulmuş fena bir konu çıkar bundan
  • 30-11-2025, 22:41:31
    #13
    + Konu Takip Hocam
  • 30-11-2025, 22:41:46
    #14
    harbi merak ettim bende çok kullanıyorum
  • 30-11-2025, 22:43:07
    #15
    Turizm ve MICE sektöründe çalışıyorum. Kongrelerde, otellerde, kurumlarda vb. durumlarda “beyefendi/hanımefendi” şeklinde hitap etmek istenilmediğinde genelde “hocam” şeklinde hitap ediliyor. Burada olduğu gibi, gerçek hayatta da insanların yaşını, konumunu vb. bilmediğimiz için “hocam” diye hitap etmek daha doğru geliyor. Üstelik forumda cinsiyetini dahi bilmediğimiz —ve bilmemize de gerek olmayan— durumlarda (kaldı ki cinsiyet bilinse dahi “beyefendi/hanımefendi” gibi tabirler ciddiyetin yanı sıra lakayt bir tavırla da kullanılabildiğinden kinayeli bir kullanım olarak da addedilebilir) “hocam” diye hitap etmek işi kurtarabiliyor.

    Bunun tam karşılığı var mı bilmiyorum ama gözlemlediğim kadarıyla ecnebilerdeki “sir” kelimesine benzer bir kullanımı var.

    İyi forumlar
  • 30-11-2025, 22:43:59
    #16
    softmush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Coşkun Çetin; hocamız bence ilk hocam mesajını bulabilir 😅
    Umarım
  • 30-11-2025, 22:52:31
    #17
    Bunun bi üstü İbrahim Bey Esra Hanım dır. Ne çok samimi ne de çok uzak olduğu için saygı tabiri olarak kullanılıyor bence.
  • 30-11-2025, 22:59:58
    #18
    select user,datetime from messages where content in("Hocam") order by message_id asc limit 1