$_session["kullanici"]; güvenlik filitresinden geçirmede yardım
7
●246
- 29-08-2018, 00:06:06$_session["kullanici"]; güvenlik filitresinden geçirmede yardım. çerez ve oturum için bir güvenlik KONTROL filitresi varmı başarılı oldğunu düşündüğünüz
- 29-08-2018, 00:37:36Framework kullanmadan önce en temel güvenlik önlemi olarak kullanıcı giriş yaptığında ip adresini veritabanına atıp sürekli ip yi kontrol ettirirdim. Session içinde hiçbir zaman şifresiz değer kullanmamanızı öneririm. Özel anahtarla session içindeki değeri şifreleyin ve kullanmak istediğiniz zaman decrpyt işlemi gerçekleştirin. Encrpyt/decrypt şeklinde aratırsanız bulursunuz.
- 02-09-2018, 00:10:26önerilerini için teşekkür ederim. bu konuda Encrpy/decrypt aratıp biraz ders çalışmam gerekiyor.
1- üye olmayanları COOKIE ile sepete ekleme yaptırıyorum.
2- üye kayıt ve girş yapan ise; serssion ile giriş yapıyor
bu giriş ve kayıtları güvenli hale getirmem gerekiyordu.
sonuçları yazacağım..
eklemek istediğini olduğunda lütfen yazın - 02-09-2018, 12:29:35Güvenliği bir tık daha arttırmak istiyorsanız kullanıcının tarayıcı bilgilerinide bir session içine atıp her seferinde aynı tarayıcıdan girip girmediğini de kontrol ettirebilirsiniz(giriş işlemini yaptığı tarayıcı). O kullanıcı en son X tarayıcısında oturum açmışsa ve Y tarayıcısıyla o kullanıcıya erişmeye çalışıyorsa direk olarak session_destroy işlemi yaptırabilirsiniz. Aynı şekilde ip olayınıda veritabanından uygulayın. Tarayıcı, ip bilgileri bence yeterli olacaktır. Encryption'da çok basit. Baştan yazmanıza gerek yok hazır bir şekilde internette "belirlediğiniz anahtar ile" şifreleme işlemi yapan ve bunu çözen fonskiyonları paylaşan çok kişi var. Aralarından birini seçip kullanabilirsiniz. Tabiki fonskiyonları incelemekte fayda var.FarkindaBiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2018, 17:55:55Encrypt Decrypt Hashing işlemini Kullanıcı adı, şifre'nin dışında
diğer form bilgilerinede ŞİFRELEMEK gerekir mi? - 21-11-2018, 08:44:06Önemli ve değişiklik yapılmasını istemediğiniz bilgileri şifrelemelisiniz. Bütün kullanıcı bilgilerini session kullanarak tutmamanızı öneririm. Sadece 1 bilgi ile istek yapan istemcinin hangi kullanıcı olduğunu anlamanızı sağlayacak şekilde kullanmanızı tavsiye ederim. Bu bilgiyle her sayfada gerektiği kadar veritabanından bilgi akışı sağlayabilirsiniz. Mümkün olduğunca bütün işlemleri server side olarak adlandırdığımız sunucu tarafında yapmaya çalışmanızı tavsiye ederim. Session hack ile ilgili detaylı bir bilgim yok fakat her zaman alabildiğinizce önlem alın derim. Ben hep şu şekilde düşünerek ilerlerim;FarkindaBiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
"Bu sessiona şöyle bi değer verdim ama bunu bir kullanıcı bir şekilde değiştirirse bu değişiklik yazdığım programda ne gibi açıklar doğurur?"