• 26-06-2024, 12:48:33
    #10
    Gold üye
    Merhaba, bildiğim kadarıyla SGK'lı bir işte çalıştığınız müddetçe Bağ-Kur borcu çıkmaz. Bu tür işlemler SGK şubelerinde personel tarafından çok kolay düzeltilebilen işlemler ama burada yanlışlık olduğundan emin olunması gerekiyor. Eğer yanlışlık varsa personel sistemden iki dakikada düzeltebilir. En azından SGK'lı olduğunuz aylar Bağ-Kur prim borcunuzdan düşebilir. SGK bazen çok enteresan hatalar yapabiliyor. Ben de benzer durumu yaşadım.
  • 26-06-2024, 13:23:45
    #11
    sunucuoptimizasyon.com
    wieRunjA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da herhangi bi işlem olmadı sadece başvuruda bulundum çok saçma değil mi prim borcu çıkması yani benim gibi acemilere böyle bi dayatma düşünsenize sadece başvuru yapıyorsunuz ve borç çıkıyor bilgilendirilmeden.
    İşleme gerek olmuyor istisna başvurusu yapılıp onaylandığında otomatik olarak bağkur başlıyor.

    Başka bir yerde çalıştığınızı söylemişsiniz yanlış anlamadıysam orada sigortanız ödeniyorsa ödenmiş sgk prim aylarıyla bağkur prim ayları çakışıyorsa çakışan bağkur prim borçlarını sildirebilirsiniz. Fakat çalıştığınız yer sgk primlerini ödememişse veya ödediği primlerle bağkur prim borçlarının olduğu aylar aynı değilse bağkur borcu kalır, af vs. çıkmazsa ki çıkması şu an için zor prim borçları faiz binerek artmaya devam eder. Sgk'ya gidip istisna belgenizi iptal ettirin bağkur kapanır ama geçmiş borçlar durur ama faiz işlemeye devam eder.
  • 12-09-2024, 23:33:56
    #12
    Arkadaşlar güncel olarak, bağkur borcu olup da icralık olan var mı? Bugün şu gss için ehaciz msjları gitmiş. Bunu okuyunca direk aklıma bağkur geldi..
  • 13-09-2024, 00:02:29
    #13
    Sgk yatıyorsa otomatik olarak bağkur iptal oluyor.
    Ve işsizlik sigortası için şartları karşılıyorsanız zaten alırsınız.