• 06-12-2012, 15:58:47
    #1
    Merhabalar,

    TTVM fiyatlarına bakıyordum aklıma bişey takıldı.. 1 Kabin 4kw enerji denmiş.
    Bir kaç sorum olacak bilenler illaki vardır.

    1- 1 kabin 42U değil mi? (45 olanları fln var o yüzden soruyorum.)
    2- 4kw ile kaç sunucu çalıştırılır; Dell F1D (1U) ?
    3- Fiyat olarak 2500TL civarı deniyor.. Bunun içine hat dahil mi? Dahil ise nasıl bir hat veriyorlar? (sanırım 10mbit).. Ekstra hat ücretleri hakkında bilgisi olan var mı?

    Ayrıca bu şekilde bir kabini kiralayan başka bildiğiniz datacenterlar var mı ve fiyatları ne kadar?

    Böyle bir yatırım yapmayı düşünüyoruz.. Kendi datacenterimizi mi açalım yoksa co-location olarak mı çalışalım ne düşünüyorsunuz?

    Teknik bilgi sıkıntısı yaşamayız kurulum ve yürütme konusunda, elektrik ve bilgisayar mühendisi arkadaşlarla bu işe gireceğiz. Fakat hangisi bizim için daha kârlı olur onun derdindeyiz.
    Bir server yaklaşık 30TL elektrik harcar diye bir hesap çıkardık(internette benzer bilgiler var) bu durumda yaklaşık olarak 1kw/saat 25 kuruş olarak hesaplarsak; 0,17kw/saat gibi bir değer ulaşıyoruz bu ne kadar doğru?

    Not: Ankara'ya göre hesapları yaptık. Diğer datacenter fiyatlarını öncelikli olarak ankara'ya göre verirseniz sevinirim.

    Bütçe olarak 200 bin TL civarında nakiti bir araya toplayabiliriz. Ayrıca kredilerle bu miktar arttırılabilir. Yaklaşık 100 - 130 bin TL sunucu yatırımı, gerisi ise diğer giderler için kullanılacak.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
  • 06-12-2012, 16:12:23
    #2
    Sanal Datacenter sizin için en uygun çözüm gibi gözüküyor, Bknz, Tarifeler.
  • 06-12-2012, 16:22:54
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Genel olarak 42U oluyorlar ama 36U'lukları kullananlar da var. TTVM'ninkiler kaç U o konuda bilgim yok.

    2U'sunu boşa çıkartıp (switch vs.) kalanlara 1U doldursanız, 4kW yeterli olur.
  • 06-12-2012, 16:31:07
    #4
    HosThink adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genel olarak 42U oluyorlar ama 36U'lukları kullananlar da var. TTVM'ninkiler kaç U o konuda bilgim yok.

    2U'sunu boşa çıkartıp (switch vs.) kalanlara 1U doldursanız, 4kW yeterli olur.
    4kW yeterli olması sevindirici bir bilgi oldu benim için. Teşekkürler. Sizin düşüncülerinizi topladıktan sonra, TTVM ile görüşmeye gideceğiz. Bakalım nasıl bir anlaşmaya varacağız ya da varabilecek miyiz..
  • 06-12-2012, 16:48:04
    #5
    Netinternet & DGN plus. Bunlarda barındır. Sitelerinde ulaşım bilgileri var
  • 06-12-2012, 16:52:55
    #6
    GezginHost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Netinternet & DGN plus. Bunlarda barındır. Sitelerinde ulaşım bilgileri var
    DGN plus'a biraz baktım. Sistem olarak bizim düşüncemize daha yakın. Seçenekler arasında üst sıralara yerleşti. Teşekkürler.
  • 06-12-2012, 17:00:22
    #7
    mmuratusta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DGN plus'a biraz baktım. Sistem olarak bizim düşüncemize daha yakın. Seçenekler arasında üst sıralara yerleşti. Teşekkürler.
    Konu co-location ise ayrılmış alan hizmeti ile kullanılan elektriğe göre de ücretlendirme mümkün olabilir. https://www.r10.net/datacenter/896485...lasiyoruz.html

    Eğer kabin kiralayarak ilerlenecekse aylık barındırma ücreti 45 TL olarak fiyatlandırılıyor.

    Co-location hizmeti ile ilgili fiyat listesine http://dgn.net.tr/fiyat-listesi.html adresinden erişilebiliyor.
  • 06-12-2012, 17:18:50
    #8
    Daghan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu co-location ise ayrılmış alan hizmeti ile kullanılan elektriğe göre de ücretlendirme mümkün olabilir. https://www.r10.net/datacenter/896485...lasiyoruz.html

    Eğer kabin kiralayarak ilerlenecekse aylık barındırma ücreti 45 TL olarak fiyatlandırılıyor.

    Co-location hizmeti ile ilgili fiyat listesine http://dgn.net.tr/fiyat-listesi.html adresinden erişilebiliyor.
    Evet, teşekkürler.

    Ayrılmış alan olarak çalışmayı düşünüyoruz. Aklımıza takılan soruları ilettik. Eğer düşündüğümüz şekilde bir anlaşma olursa büyük ihtimalle DGN ile çalışabiliriz. Elektrik sayacı olsun, alan ayrımı olsun çok güzel avantajlar.
  • 06-12-2012, 17:46:55
    #9
    info@gezginhost.net

    Ekler misiniz ?